Chorwacka Wspólnota Turystyczna zainaugurowała dziś kampanię marketingową „Full of Life”, która ma pokazać różnorodność kraju i zwiększyć liczbę turystów odwiedzających Chorwację. W tym celu na słynnej rzece Londynu pojawiła się jedyna w swoim rodzaju… chorwacka wyspa.

W związku z rozpoczęciem kampanii „Full of Life”, londyńczycy i przechodnie mogli dziś przecierać oczy ze zdumienia. Na Tamizie powoli dryfowała chorwacka wyspa, która docelowo przybiła do brzegu w pobliżu mostu Tower Bridge na dwudniową imprezę promocyjną pod hasłem „Full of Life”. Powstanie wyspy i wybranie jej na symbol kampanii było zainspirowane faktem, że w Chorwacji znajduje się aż 1244 wysp, które są charakterystycznym elementem tego kraju. 

Na jedynej w swoim rodzaju chorwackiej wyspie na odwiedzających czeka wiele atrakcji –  m.in. średniowieczna wieżyczka, piękne chorwackie kwiaty i tradycyjny zespół muzyczny. Co więcej, wizyta na wyspie to także świetna okazja do oderwania się na chwilę od codziennych obowiązków i szansa na krótkie wakacje w stolicy kraju.

Podczas inauguracji kampanii dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej Ratomir Ivicic powiedział: „Nasza najnowsza kampania opiera się na dużym wzroście liczby turystów w 2015 roku i wykorzystuje emocje towarzyszące odwiedzinom Chorwacji. Turyści poznają różne aspekty tego wyjątkowego kraju, mają więc różne wspomnienia związane z takimi dobrami jak kultura, piękno przyrody czy gastronomia. To właśnie wyróżnia Chorwację na tle innych krajów śródziemnomorskich”.

Kampania „Full of Life” skupia się na bogatych, zróżnicowanych możliwościach aktywnego spędzania czasu w Chorwacji — od popularnych zabytków historycznych po znakomite wina i światowej klasy festiwale muzyczne. Kampania obejmuje Internet, telewizję i prasę, a także szereg działań na platformach cyfrowych i w mediach społecznościowych (#CroatiaFullOfLife).

Program jest częścią strategicznego planu marketingowego Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej na lata 2014–2020, którego celem jest wzmocnienie siły wizerunku Chorwacji, zwiększenie średnich wydatków osób odwiedzających Chorwację oraz liczby turystów poza sezonem. W pierwszych ośmiu miesiącach 2015 roku turystyka chorwacka odnotowała znakomite wyniki, przy czym z Polski przyjechało 603 062 turystów, a liczba noclegów wyniosła 4 011 925 (odpowiednio 575 868 i 3 798 475 w analogicznym okresie w 2014