NOWA APLIKACJA MOBILNA NA IPHONE
Aplikacja mobilna easyJet została dotychczas pobrana ponad 12,5 mln razy, a z mobilnych kart pokładowych korzysta tygodniowo ponad 110 000 pasażerów! Nowa aplikacja easyJet na telefony iPhone zostanie udostępniona latem i będzie oferować nowe, udoskonalone funkcjonalności.

To w dalszym ciągu najszybsza na rynku aplikacja mobilna dla podróżnych.  

ZEGAREK APPLE WATCH
Linia easyJet przygotowała również aplikację dedykowaną na zegarek Apple Watch, której premiera miała zbiegła się z premierą samego urządzenia. Apple Watch bezproblemowo współpracuje z aplikacją easyJet i dostarcza pasażerom spersonalizowane dane dotyczące lotu oraz aktualizowany na bieżąco przegląd informacji wyszukiwanych przez pasażerów najczęściej. Jedną z największych korzyści aplikacji easyJet jest możliwość przechowywania kart pokładowych w usłudze Passbook, która umożliwia szybkie i wygodne korzystanie z nich na terenie całego lotniska.‎

Przez tzw. „glances”, kluczową funkcjonalność zegarka Apple Watch, aplikacja poinformuje pasażerów o najważniejszych elementach podróży, w tym o szczegółach dotyczących odprawy i o statusie lotu w czasie rzeczywistym. Dzięki praktycznej funkcji odliczania, użytkownik zobaczy również kiedy powinien udać się do bramki wejścia na pokład.

FUNKCJA MOBILE HOST
Oferowane przez easyJet rozwiązanie Mobile Host powstało we współpracy z lotniskiem Gatwick.
Łączy ono strumień informacji z systemów informacji lotniska, udostępniane przez Google mapy budynków oraz szczegółowe dane dotyczące rezerwacji, lokalizacji i godziny lotu pasażera. Efektem są spersonalizowane instrukcje i aktualne informacje dla pasażerów, takie jak:
•    przypomnienia o odprawie i potwierdzenie ilości bagażu objętej rezerwacją,
•    wskazówki pomagające dotrzeć do stanowiska odprawy bagażowej, hali odlotów i bramek,
•    powiadomienia z bramki i taśmy bagażowej dostarczane za pomocą technologii push na telefon
w czasie rzeczywistym.

Początkowo usługa będzie dostępna na urządzeniach iPhone w obrębie lotniska Londyn-Gatwick – największej bazy linii. W niedalekiej przyszłości przewoźnik planuje wprowadzić to rozwiązanie również na innych lotniskach w Europie. Usługę przygotowano w siedmiu wersjach językowych.

INSPIRE ME
Inspire Me to prosta i bezpłatna aplikacja oparta na mapach, która umożliwia klientom wprowadzenie wybranego typu urlopu, budżetu i miejsca wyjazdu, w celu wygenerowania listy rekomendowanych destynacji i polecanych połączeń easyJet. To dostępne w 14 językach rozwiązanie pozwala pasażerom na zapisanie
i porównywanie do 10 lotów wyników wyszukiwania.

Aplikacja Inspire Me jest dostępna w wersji aplikacji na iPada oraz za pośrednictwem strony internetowej easyJet.

Łatwe do odczytania symbole, np. serce reprezentujące romantyczny wyjazd we dwoje czy słońce przedstawiające wakacje na plaży, pomagają zawęzić wybór i znaleźć idealny wyjazd szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Przy każdym wyniku wyszukiwania znajduje się link przekierowujący bezpośrednio do procesu rezerwacji przelotu i do przewodników, w których można znaleźć więcej informacji na temat wybranej  destynacji.

POMOC W PRZYPADKU ZAKŁÓCEŃ
W ubiegłym roku 87% samolotów easyJet dotarło na miejsce docelowe nie później niż w ciągu 15 minut od zaplanowanej godziny lądowania, jednak przy 420 000 lotów rocznie opóźnienia mogą się czasem pojawić.

Zakłócenia mogą wynikać z wielu przyczyn i jeśli występują, to naszym priorytetem jest zapewnienie pasażerom dostępu do pełnych informacji i odpowiedniej opieki. Istnieje wiele kanałów, za pośrednictwem których informujemy pasażerów o rozwoju sytuacji w przypadku zakłóceń w ruchu lotniczym. Należą do nich Twitter, Facebook, wiadomości SMS, e-mail oraz narzędzie Flight Tracker dostępne na stronie internetowej easyJet.

Ostatnio przekazujemy pasażerom powiadomienia również za pośrednictwem serwisu Periscope. Dzięki niemu możemy informować o określonym, istotnym zakłóceniu w formie transmisji internetowej prowadzonej na żywo. Przez Periscope wyjaśniamy przyczyny zakłócenia i pokazujemy działania podejmowane w celu ograniczenia niedogodności dla pasażerów do minimum.

Do końca lata uruchomimy nowe rozszerzenie usługi – wsparcie dla pasażerów, które pozwoli im, w przypadku zakłócenia, zarezerwować bezpłatny nocleg w hotelu bez konieczności stania w kolejce na lotnisku lub kontaktowania się z telefonicznym biurem obsługi klienta.