Po pięćdziesiątce siedzi się w domu, a lato spędza na działce? To mit. Pokolenie dzisjszych 50 – 70 – latków nie tylko marzy o podróżach, ale marzenia te realizuje. 

Polacy w wieku 50 – 70 lat podróżują coraz chętniej i coraz częściej – wynika z badania „Power Generation. Pieniądze, seks, władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce”, przeprowadzonego przez agencję marketingu zintegrowanego Communication Unlimited (CU) i agencję badawczo-strategiczną Atena Research & Consulting.

– Podróże są nieodłącznym elementem ich życia. Osoby po pięćdziesiątce nie tylko marzą o podróżowaniu, ale również dążą do tego, aby te marzenia spełniać. 43 proc. spośród osób posiadających oszczędności planuje je przeznaczyć właśnie na wakacje. Są świadomymi podróżnikami. Lubią różnorodność i chętnie zwiedzają różne zakątki Polski i świata. Tylko co czwarty zbadany przez nas przedstawiciel pokolenia 50 – 70 lat, spędza wakacje od lat w tym samym miejscu – informuje Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO, Dyrektor Zarządzająca Atena Research&Consulting. 

 

Czas na spełnianie marzeń 

Raz w roku na wypoczynek w Polsce udaje się aż 83 proc. reprezentantów przedstawicieli „Power Generation”, a 60 proc. podróżuje nawet częściej, bo minimum raz na pół roku. 

Kierunki zagranicznych wojaży wybiera 56 proc. badanych, w tym 32 proc. jeździ za granicę co najmniej raz na pół roku. 

Podróżują raczej we dwoje (55 proc.), ponieważ cenią sobie niezależność oraz brak konieczności dopasowania się do rodziny czy grupy znajomych. 

 

– W momencie, kiedy większość obowiązków związanych z domem i rodziną odeszła, bo dzieci się usamodzielniły, otwiera się dla nich przestrzeń do zrobienia czegoś dla siebie. Mają ustabilizowaną sytuację zawodową oraz finansową. Wreszcie mogą i chcą zadbać o swoje potrzeby, a podróże są jedną z nich. Nasze badanie pokazuje, że osoby po 50. prowadzą zupełnie inne życie, niż ta sama grupa wiekowa jeszcze kilka lat temu. Są aktywniejsi, otwarci na nowe doświadczenia. Mają dużo energii, planów i pragnień. Chcą żyć ciekawie, odkrywać świat i rozwijać zainteresowania – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO agencji reklamowej Communication Unlimited. 

 

Aby ułatwić sobie podróżowanie, co czwarty przedstawiciel pokolenia 50 – 70 latków rozpoczął naukę języka angielskiego.

 

Pomocny internet

Większość  (72 proc.) planuje swoje wyjazdy samodzielnie, a pomaga im w tym internet. Większość – przegląda sieć w poszukiwaniu najbardziej atrakcyjnych cenowo ofert wakacyjnych, czyta fora i blogi podróżnicze szukając opinii o hotelach. ponad 40 proc. kupuje przez Internet noclegi, a co drugi badany bilety na samolot, pociągi czy autobusy. Ponad 1/3  kupuje przez Internet wycieczki. 

 

Najbardziej zamożna część korzysta z usług biur podróży, a nawet indywidualnych doradców. Chcą być nie tylko odciążeni od załatwienia wszelkich formalności związanych
z przygotowywaniem urlopu. Mając organizatora wyjazdu, czują się bezpieczniej.