Przedsiębiorcy prowadzący firmy produkcyjne widzą potencjał w promowaniu swoich produktów na rynkach zagranicznych. Poza dobrze poznanymi już kierunkami eksportu, coraz większą popularnością cieszą się kraje Zatoki Perskiej. Jak wejść na ten rynek?

 

Polski eksport w liczbach

 

Z danych przedstawionych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w okresie od stycznia do kwietnia 2017 r. eksport – w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku – wzrósł o 6,2%. Polskie firmy eksportują głównie do krajów europejskich. Głównymi odbiorcami są: Niemcy, Wielka Brytania, Czechy, Francja, Włochy i Holandia. Obok najpopularniejszych kierunków, coraz większą popularnością cieszą się kraje arabskie. Aktualnie Zjednoczone Emiraty Arabskiej, Arabia Saudyjska i Katar to najbardziej rozwojowe kierunki eksportu.

 

Co wiąże się z eksportem na rynki zagraniczne?

 

Wejście na nowy rynek zawsze wiąże się z koniecznością rozeznania. Mowa nie tylko o konkurencji, lecz także o aspektach prawnych. W przypadku krajów arabskich nie można zapomnieć o kulturze. Mimo zatem potencjału i dobrej koniunktury, czyli czynników pozwalających z nadzieją patrzeć na tamten obszar świata nastawionym na ekspansję firmom, to pozostaje wiele pytań.

 

O tym, że polscy przedsiębiorcy z powodzeniem mogą eksportować na rynki arabskie, świadczą sukcesy polskich podmiotów gospodarczych. Przykładami firm, które z powodzeniem radzą sobie na tak odległych rynkach, są: Inglot (branża kosmetyczna), Nowy Styl (branża meblarska) i Izodom 2000 Polska (branża budowlana).

 

Jak eksportować na rynki arabskie?

 

Skoro rynki arabskie będą się w dalszym ciągu rozwijać, to polskie firmy mają sporą szansę, aby wypromować swoje produkty i zarobić. Od czego zacząć? Jak wejść na rynki krajów Zatoki Perskiej? Czy prawo podatkowe jest skomplikowane?

 

II edycja konferencji „Eksport do krajów Zatoki Perskiej”

 

Przedsiębiorcy zainteresowani eksportowaniem swoich towarów m.in. do Zjednoczonych Emiratów Arabskich powinni wziąć udział w II edycji konferencji „Eksport do krajów Zatoki Perskiej”, która została zaplanowana na 23 października 2017 r. Poza wystąpieniami ekspertów i przedstawicieli lokalnych firm ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, nie zabraknie również workshopu. Ta część konferencji gwarantuje, że przedsiębiorcy otrzymają solidną dawkę praktycznej wiedzy – dowiedzą się, jak wygląda wejście na rynek firmy kosmetycznej. Organizatorzy przewidzieli również w trakcie trwania konferencji panel dyskusyjny, dzięki któremu rozwiane zostaną wątpliwości zgromadzonych gości.

 

Zobacz więcej nt. II Edycji konferencji poświęconej eksportowi do krajów Zatoki Perskiej: Konferencja II Edycja

Masz pytania? Napisz na: info@BiznesDubaj.pl

Bądź na bieżąco i dołącz do wydarzenia na FB:  Konferencja