Linie Emirates rozpoczęły inspirującą podróż, aby oficjalnie stać się pierwszymi na świecie liniami lotniczymi z certyfikatem Autism Certified Airline™, zapraszając klientów w spektrum autyzmu i z wrażliwością sensoryczną do korzystania z kompleksowych usług Emirates. Inauguracyjny certyfikat zostanie formalnie przyznany przez Międzynarodową Radę Standardów Kwalifikacji i Kształcenia Ustawicznego (IBCCES) w najbliższych miesiącach, kiedy ponad 30 000 członków personelu pokładowego i naziemnego Emirates ukończy wstępne szkolenie.

Podróże dostępne dla wszystkich

Dla wielu osób w spektrum podróże lotnicze są niezwykle trudnym doświadczeniem, lub czymś, czego należy całkowicie unikać, ze względu na wysoki poziom bodźców sensorycznych, które mogą się z nimi wiązać. Ankieta przeprowadzona na stronie AutismTravel.com wykazała, że 78% rodzin waha się przed podróżowaniem lub odwiedzaniem nowych miejsc, a 94% respondentów wyjeżdżałoby częściej na wakacje, gdyby mieli dostęp do miejsc, w których personel jest przeszkolony i certyfikowany w zakresie autyzmu.

Czym jest certyfikat Autism Certified Airline™ (ACA)?

Napędzane swoim zobowiązaniem do zapewnienia przyjaznych  warunków podróży dla wszystkich klientów, w tym osób w spektrum autyzmu i z nadwrażliwością sensoryczną, linie Emirates podjęły współpracę z IBCCES w celu przeprowadzenia przeglądu na miejscu i kompleksowego audytu. IBCCES to wiodąca organizacja zajmująca się szkoleniami i certyfikacją w zakresie autyzmu i neuroróżnorodności.

W ramach dużego przedsięwzięcia badawczego, IBCCES przeprowadziło ankietę wśród ponad 14 000 osób z różnymi niepełnosprawnościami, w tym osób w spektrum autyzmu, z nadwrażliwością sensoryczną oraz ich rodzin i opiekunów. Dane z ankiety zostały zebrane wraz z licznymi wywiadami, badaniem branżowym Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) oraz opiniami 1 200 profesjonalistów z branży. Wszystko to, pomogło w opracowaniu najkorzystniejszych standardów dla pasażerów i personelu linii lotniczych. Oprócz zebranych obserwacji, eksperci IBCCES przeprowadzili audyty kilku lotów Emirates zarówno na trasach długodystansowych, jak i krótkodystansowych.

Szkolenie Emirates w zakresie autyzmu i świadomości sensorycznej dla ponad 30 000 pracowników

W ramach projektu, personel naziemny i pokładowy Emirates, odbędzie specjalne szkolenie z zakresu autyzmu i świadomości sensorycznej, aby lepiej zrozumieć potrzeby pasażerów. Szkolenie ma na celu zapoznanie zespołów Emirates ze spektrum autyzmu, błędnymi przekonaniami i wyzwaniami, niezliczonymi sposobami pomocy w zależności od indywidualnych potrzeb oraz potencjalnymi bodźcami i wyzwalaczami, o których pracownicy powinni wiedzieć. Nowe szkolenie opiera się na podstawach ustanowionych przez badanie Emirates „Wprowadzenie do autyzmu i ukrytych niepełnosprawności”, które w 2023 r. ukończyło 23 000 pracowników.

 

Nowe standardy i usługi Emirates dla klientów w spektrum autyzmu

W 2025 roku i w kolejnych latach linie Emirates wprowadzą nowe standardy i usługi dla klientów w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi, które zapewnią im przyjemniejsze i bardziej dostępne podróże. Jedną z takich usług jest wprowadzenie „przewodników sensorycznych” – cyfrowych pomocy opracowanych w ramach audytu przeprowadzonego przez IBCCES we współpracy z Emirates.  Umożliwiają one podróżnym podejmowanie świadomych decyzji dotyczących różnych napotkanych środowisk i planowania tego, co odpowiada ich potrzebom i preferencjom.