Gdańska Organizacja Turystyczna we współpracy z fabryką czekolady „Bałtyk”, artystką malarką Magdą Benedą oraz historykiem prof. Andrzejem Januszajtisem stworzyła gdańską linię ekskluzywnych pralinek i czekolad. Będą one słodką wizytówką miasta.


W skład nowej gdańskiej linii słodyczy wchodzą wyroby z Zakładów Przemysłu Cukierniczego „Bałtyk”, opakowane obrazami Magdy Benedy i opisane piórem prof. Andrzeja Januszajtisa. Są to pralinki o smakach: orzechowym, kawowym i kakaowo-rumowym, czekolada mleczna z nadzieniem o smaku Whisky & Coffee oraz czekolada z nadzieniem marcepanowym. 

 

– Ten projekt jest wyjątkowy – wszystko w nim jest Gdańskie – Gdańska Organizacja Turystyczna, gdańska malarka, gdański historyk i gdański producent czekolady. Ta linia łączy w sobie wartości turystyczne, artystyczne, historyczne oraz doskonały gdański smak – mówi Łukasz Wysocki, Prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej. 

 

– Nasza fabryka czekolady „Bałtyk” funkcjonuje w Gdańsku od 1923 roku. Jesteśmy częścią historii miasta i przynależymy do jego bogatych tradycji. Od wielu lat w „Bałtyku” powstają wyjątkowe, gdańskie smaki różnego rodzaju słodyczy. Są one słodką wizytówką miasta zarówno w Polsce, jak i w wielu krajach na całym świecie. Cieszymy się, że teraz w ramach jednego projektu połączyliśmy kilka wyjątkowych atrybutów Gdańska – sztukę, literaturę, turystykę i smak – dodaje Konrad Mickiewicz, prezes ZPC „Bałtyk”.

 

– Gdańsk miał niezwykle istotny wpływ na moją artystyczną drogę. Tutaj dorastałam, studiowałam i tutaj tworzę. Cieszę się, gdy moje obrazy trafiają do ludzi nie tylko na płótnie, ale także na porcelanie, jedwabiu, czy właśnie na opakowaniach wyjątkowych gdańskich słodyczy. To piękne, że w tak różnorodny, a jednocześnie niepodzielny sposób możemy opowiadać o naszym Gdańsku – mówi artystka malarka Magda Beneda.

 

– „Historia jest zaprawdę świadkiem czasów, światłem prawdy, życiem pamięci, nauczycielką życia, posłanką przeszłości” – orzekł kiedyś Cycero. „Teraźniejszość jest sumą przeszłości” stwierdził inny mędrzec, bardziej współczesny (Teilhard de Chardin). Historia pozwala dotrzeć do przeszłości, wyciągnąć z niej wszystko, co dobre, by stworzyć lepszą rzeczywistość – w tym przypadku lepszy produkt: czekoladę, a nam odbiorcom – lepiej odczuć jej smak. To najlepsza droga do sukcesu. Cieszę się, że miałem w tym udział – deklaruje prof. Andrzej Januszajtis.

 

Czekoladowe produkty można kupić wyłącznie w punktach Informacji Turystycznej w Gdańsku oraz poprzez stronę internetową www.sklep.visitgdansk.com.