26 października br. w Krakowie odbył się I. PZU Cracovia Półmaraton Królewski. Na jego starcie stanęli pracownicy hoteli Grupy Orbis, którzy uczestnictwem w wydarzeniu kolejny raz promowali zdrowy tryb życia oraz program zrównoważonego rozwoju Grupy – PLANET 21.

I. PZU Cracovia Półmaraton Królewski zamknął tegoroczny sezon biegowy. Organizatorem wydarzenia były firma ubezpieczeniowa PZU oraz Gmina Miejska Kraków i Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie. Trasa biegu prowadziła malowniczymi uliczkami miasta wśród licznych zabytków m.in. Sukiennic, Kościoła Mariackiego czy Wawelu. Uczestnictwo w wydarzeniu było doskonałą okazją dla wszystkich tych, którzy chcieli zdobyć cenne doświadczenie przed przyszłorocznymi startami. Jak w większości biegów, tym razem również była to impreza propagująca ideę zdrowia, zrównoważonego rozwoju, ekologii oraz działalności charytatywnej.

„Tradycyjnie w  wydarzeniach biegowych organizowanych
w Krakowie uczestniczą pracownicy hoteli Grupy Orbis. Podczas imprezy biegniemy, aby oprócz uzyskania jak najlepszego wyniku, kontynuować popularyzację programu zrównoważonego rozwoju Grupy Accor – PLANET 21. Warto wspomnieć, że hotele Novotel Kraków Centrum, Novotel Katowice Centrum i Novotel Warszawa Airport oraz hotele ibis w Polsce uzyskały w tym roku certyfikat ISO 14001 – jest to najbardziej rozpoznawalna na świecie norma, ustanowiona przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną, która określa wymagania dotyczące systemu zarządzania środowiskowego. Podsumowując – biegamy dla zabawy, zdrowia i środowiska.” – mówi Sabina Bartyzel, Dyrektor Hotelu Novotel Kraków Centrum, Dyrektor Regionu Południowego hoteli Novotel i Mercure.

Zwycięzcą I. PZU Cracovia Półmaratonu Królewskiego w klasyfikacji mężczyzn został Kenijczyk Kibire Moses Kipruto z wynikiem 1:03:50, w klasyfikacji kobiet: Wioletta Frankiewicz z czasem 1:12:59 natomiast pracownicy Grupy Hotelowej Orbis uzyskali następujące wyniki: Sabina Bartyzel: 1:51:47 Maciek Rożkiewicz: 1:49:53 , Bartłomiej Ostrowski: 1:36:25

Program PLANET 21 zawiera 21 zobowiązań i tyle samo celów, które mają zostać zrealizowane do 2015 r. wśród nich są m.in.: szkolenia dla pracowników w 95% hoteli w zakresie zapobiegania chorobom cywilizacyjnym, stosowanie ekologicznych produktów w 85% hoteli czy promowanie dobrze zbilansowanych posiłków w 80% placówek.

Polityka marki Novotel określa zobowiązania w zakresie przestrzegania przepisów lokalnego prawa, zapobiegania zanieczyszczeniom, optymalizacji zużycia wody
i energii, racjonalnej gospodarki odpadami i zakupu ekologicznych produktów. Poprzez swoje działania, a także realizację wyznaczonych celów hotele dążą do ciągłej poprawy wyników środowiskowych. Sieć Novotel w trosce o jak najwyższe standardy jakości oraz wymagania dotyczące systemu zarządzania środowiskiem co roku przeprowadza wewnętrze audyty, których celem jest otrzymanie certyfikatów ISO 9001 i 14001. Od 2014 roku oba zaświadczenia ustanowione przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną posiada hotel Novotel Kraków Centrum.

 

***

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce, oferująca 12 000 pokoi w 63 obiektach zlokalizowanych w 30 miastach w Polsce oraz w 5 hotelach w Krajach Bałtyckich. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.
 
Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor, wiodący na świecie operator hotelowy, który oferuje swoim gościom oraz partnerom biznesowym wiedzę oraz doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), a także właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest). Celem ich działania jest zapewnienie długoterminowego i harmonijnego rozwoju Grupy Accor w interesie jej interesariuszy.
Accor oferuje swoje usługi biznesmenom i turystom w 92 krajach, w których dysponuje 3 600 hotelami z 460 000 pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych gwarantuje zróżnicowaną ofertę – od luksusowych hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz Grand Mercure, przez hotele średniej kategorii pod marką Novotel, Suite Novotel, Mercure oraz Adagio aż po hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget oraz hotelF1. Grupa Accor stworzyła efektywny system narzędzi cyfrowych, do których należą – portal rezerwacyjny accorhotels.com, strony internetowe poszczególnych marek hotelowych oraz program lojalnościowy Le Club Accorhotels.
Accor, jako wiodąca na świecie szkoła hotelarstwa, jest zaangażowany w rozwój talentów swoich 170 000 pracowników hoteli, działających pod markami Accor. Są oni, na co dzień ambasadorami kultury obsługi oraz innowacyjności, które zapewniają rozwój Grupy w okresie ponad 45 lat jej istnienia.