Największa światowa spółka hotelarska w 2015 r. otwierała hotele prawie codziennie, utrzymując największą w branży skalę inwestycji.


Hilton Worldwide
 działa już w 100 krajach i terytoriach zależnych na całym świecie. Stało się to faktem w chwili, gdy flaga Hilton zatrzepotała nad nowo otwartym hotelem Hilton N’Djamena w Czadzie.

W 2015 r. strategiczne nastawienie Hilton Worldwide na rozwój wewnątrzkorporacyjny, oparte o 12 jasno zdefiniowanych i wiodących na rynku marek, przyniosło efekt w postaci utrzymania się Hilton Worldwide na pozycji największej i najszybciej rozwijającej się spółki z branży hotelarskiej. Inne osiągnięcia to m.in.

  • zakontraktowano inwestycje w rekordową liczbę przeszło 100 tys. pokojów, co przełożyło się na łączną liczbę 275 tys. pokojów na świecie*, z czego połowa jest obecnie w budowie. To niemal 20% wszystkich pokojów hotelowych budowanych na świecie;
  • dodano powierzchnię brutto odpowiadającą wielkości ponad 50 tys. pokojów oraz powierzchnię netto odpowiadającą wielkości ponad 43 tys. pokojów – stanowi to wzrost o 6,6% w segmencie hoteli zarządzanych i działających na zasadzie franczyzy;
  • uzyskano 14,5 tys. pokojów poprzez przejęcie hoteli konkurencyjnych marek i hoteli niezależnych, co stanowiło niemal 30% wszystkich otwartych placówek w 2015 r.
  • dzięki otwarciu nowych obiektów zarządzanych i franczyzowych w swojej ofercie stworzył ok. 20+ tys. miejsc pracy w hotelarstwie oraz
  • przyjął 140 mln gości w przeszło 4,6 tys. swoich hotelach posiadanych i zarządzanych, franczyzowych oraz z prawem do użytkowania na określony czas (tzw. timeshare).

W zeszłym roku Hilton Worldwide:

  • dzięki otwarciu nowych obiektów zarządzanych i franczyzowych w swojej ofercie stworzył ok. 20+ tys. miejsc pracy w hotelarstwie oraz
  • przyjął 140 mln gości w przeszło 4,6 tys. swoich hotelach posiadanych i zarządzanych, franczyzowych oraz z prawem do użytkowania na określony czas (tzw. timeshare).

 

Od 2007 r. Hilton Worldwide rozszerzył swoją obecność o ponad 50 % i pomyślnie uruchomił trzy nowe marki, które łącznie oferują niemal 60 tys. pokojów już dostępnych dla gości lub będących na różnych etapach prac, zwiększając tempo rozwoju spółki. Aby zaoferować swoim gościom i właścicielom jeszcze więcej możliwości, Hilton Worldwide jeszcze w tym miesiącu ogłosi utworzenie nowej marki segmentu midscale, która w znaczący sposób przyczyni się do dalszego wzrostu spółki.

 

„Zaznaczenie swojej obecności już w setnym kraju świadczy o sile naszych marek, które sprawiają, że Hilton Worldwide jest najszybciej rozwijającą się światową firmą hotelarską z rekordową liczbą inwestycji w pokoje – powiedział Christopher J. Nassetta, prezes i dyrektor generalny Hilton Worldwide. – Pracujemy na to, aby nasza oferta była pierwszym wyborem dla właścicieli hoteli, do których kierujemy najlepsze zyski, dla naszych gości, którym dajemy imponującą markę realizującą wszelkie potrzeby podróżnych i wreszcie dla członków naszego zespołu, dla których tworzymy wyjątkowe środowisko pracy”.

 

Wydarzenia w poszczególnych regionach w 2015 r.

  • Ameryka Płn./Płd.: To był rekordowy rok na największym rynku Hilton Worldwide. Spółka pobiła rekord, zdobywając ponad 500 zgód na prace budowlane, a więc przeszło jedną umowę dziennie, które dotyczyły zawrotnej liczby 65 tys. pokojów. Hilton nadal zdobywał nowe rynki w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach (gdzie otwarto już 100 hoteli), w tym na Arubie, w Boliwii i Gwatemali.
  • Europa, Bliski Wschód i Afryka: W 2015 r. Hilton Worldwide udostępnił ponad 7 tys. pokojów w całej Europie. Był to również imponujący rok jeśli chodzi o zawarte umowy, które podpisywano m.in. w Botswanie i Armenii.
  • Region Azji i Pacyfiku: Już trzeci rok z rzędu Hilton Worldwide udostępnił ponad 5 tys. pokojów w regionie. Istotny rozwój nastąpił we wszystkich segmentach cenowych, od luksusowego po podstawowy. Ponadto Hilton Garden Inn, Hampton by Hilton, Embassy by Hilton i Hilton Hotels & Resorts weszły na rynki w kilku krajach.

Sukcesy poszczególnych marek w 2015 r.

 

 

Segment Luxury & Lifestyle

 

  • Conrad Hotels & Resorts: Marka obsługuje łącznie 23 już otwarte i działające hotele. Do swoich inwestycji w ponad 6 tys. pokojów dodała przeszło 900 kolejnych, w tym 300-pokojowy Conrad Shenzhen, 135-pokojowy Conrad San Luis Potosi i 287-pokojowy Conrad Chicago. Conrad podpisał również trzy nowe umowy w Chinach uzupełniając swoją kolejkę inwestycyjną o 11 hoteli i budując 5 hoteli w tym kraju.
  • Waldorf Astoria Hotels & Resorts: Marka obsługuje łącznie 25 już otwartych i działających hoteli. Inwestycje obejmują przeszło 2 tys. pokojów. Rozpoczęto również budowę 170-pokojowego hotelu Waldorf Astoria Beverly Hills, który powstanie obok legendarnego Beverly Hilton.
  • Canopy by Hilton: Najnowsza marka Hilton, uruchomiona w 2014 r., zrzesza 28 hoteli w przygotowaniu oraz hoteli, dla których podpisano listy intencyjne. Pierwszy z nich ma zostać otwarty w Reykjavíku w drugim kwartale 2016 r.

 

Segment Full Service

 

  • Hilton Hotels & Resorts: Mająca w swojej ofercie przeszło 55 tys. pokojów, marka Hilton Hotels & Resorts, realizuje największą liczbę inwestycji spośród wszystkich światowych marek w segmencie upper upscale, z czego dwie trzecie jest obecnie na etapie budowy.
  • Curio – A Collection by Hilton: W ciągu 18 miesięcy od utworzenia tej marki cieszyliśmy się jej dynamicznym rozwojem, w którego efekcie marka ma w swojej ofercie 84 hotele i ponad 17 tys. pokojów dostępnych dla gości lub na różnych etapach inwestycji w przeszło 20 krajach.
  • DoubleTree by Hilton: Otwarto 45 hoteli, a do kolejki inwestycyjnej dodano niemal 14 tys. pokojów, z czego prawie 80 % znajduje się poza Ameryką Północną.

 

Segment All Suites

  • Embassy Suites by Hilton: Otwarto osiem nowych hoteli w 2015 r. i podpisano umowy na obiekty w Chinach i Arabii Saudyjskiej. Embassy zapowiedział również ekspansję na kilka rynków docelowych, a porozumienia podpisano na Hawajach i St. Kitts.
  • Homewood Suites by Hilton: Marka jest na najlepszej drodze do osiągnięcia liczby 400 hoteli w 2016 r. i nadal skupia się na ekspansji w USA i na rynkach międzynarodowych. Marka już szósty rok z rzędu została zaklasyfikowana jako hotel „Top Upscale Extended-Stay” (hotel oferujący usługi najwyższej jakości odpowiedni na dłuższy pobyt) w ankiecie zadowolenia gości w USA J.D. Power 2015 North America Hotel Guest Satisfaction Index StudySM.
  • Home2 Suites by Hilton: W 2015 r. otwarto 28 nowych obiektów, a na koniec roku 300 hoteli znajdowało się w kolejce inwestycyjnej. W tym tempie setny obiekt marki może zostać otwarty jeszcze przed końcem tego roku. W 2015 r. marka podpisała też umowy na ponad 160 obiektów Home2.

 

Segment Focused Service

 

  • Hampton by Hilton: Partnerstwo z Plateno Hotels Group przyspiesza ekspansję marki w Chinach. W ramach porozumienia otwarto już jeden obiekt, a w najbliższych kilku latach powstanie ich ponad 400. Marka przekroczyła również liczbę 200 tys. pokojów a w kolejce oczekuje aż 50 tys. kolejnych.
  • Hilton Garden Inn: Na drodze do udostępnienia pokoju numer 100 000. Po podpisaniu dwóch umów na Hawajach HGI w 2016 r. będzie działał we wszystkich stanach USA.

 

Segment Timeshare

 

  • Hilton Grand Vacations kontynuował niewymagający znacznych nakładów wzrost, dodając do oferty 315-pokojowy obiekt Las Palmeras w Orlando na Florydzie i 220-pokojowy Ocean 22 by Hilton Grand Vacations w Myrtle Beach w Południowej Karolinie.
  • W 2015 r. do Hilton HHonors dołączyło sześć milionów nowych członków – to najlepszy rok pod tym względem w historii spółki. Łącznie do programu należy ponad 50 mln osób, odpowiadających za ponad 52% zajmowanych pokojów w markach spółki.

 

Nagradzany program lojalnościowy dla gości

 

Innowacje w obsłudze gości

 

Hilton nieprzerwanie się rozwija i na nowo tworzy standardy obsługi gości, dając im coraz większą swobodę przed przyjazdem do hotelu, w trakcie pobytu i po wyjeździe:

 

  • Usługa elektronicznego meldowania, która pozwala gościom zameldować się i wybrać preferowany pokój w przeszło 4,4 tys. hoteli na całym świecie, od chwili uruchomienia w czerwcu 2014 r. została użyta przez gości 8,5 mln razy.
  • Prawie 100 obiektów w USA zainstalowało klucz cyfrowy, który pozwala stałym klientom na pominięcie recepcji, dając im bezpośredni dostęp do pokojów przez aplikację Hilton HHonors na smartfonie.
  • Ponad 2,5 mln gości pobrało aplikację Hilton HHonors w 2015 r.
  • Tesla – rozszerzono sieć ładowania pojazdów elektrycznych do 50 obiektów w USA. Plany zakładają osiągniecie liczby 100 hoteli na koniec 2016 r.
  • Uber – goście mogą ustawiać automatyczne powiadomienia na podróże do i z hotelu oraz sprawdzać w elektronicznym przewodniku najlepsze lokalne restauracje i miejsca wieczornych wypadów wg głosów klientów Uber.
  • Amazon Locker – goście i członkowie tej społeczności otrzymują wygodny sposób przesyłania i odbierania paczek.

 

W 2015 r. Hilton nawiązał partnerstwa z następującymi liderami innowacji:

 

Wspieramy społeczności

 

  • Open Doors: Hilton Worldwide ogłosił zobowiązanie do pomocy milionowi młodych ludzi do 2019 r. Już teraz wpłynął na życie 400 tys. młodych ludzi, oferując programy praktyk, zaangażowanie w rozwój kariery i szkolenia z podstawowych umiejętności.
  • Światowy Miesiąc Dobroczynności: w trakcie Światowego Miesiąca Dobroczynności w październiku hotele Hilton Worldwide na całym świecie zjednoczyły się w jednym wspólnym celu – pracować na rzecz rozwiązania problemów społecznych, gospodarczych i ekologicznych. Nasi wolontariusze zrealizowali łącznie 4 145 projektów, oferując 213 tys. godzin swojego czasu w 92 krajach.

 

Więcej informacji na temat światowej działalności Hilton Worldwide znaleźć można na stronie: 100.hilton.com.Kliknij tutaj, aby zobaczyć, jak członkowie zespołu Hilton Worldwide świętują obecność firmy w okrągłej setce państw.

 

* Obejmuje pokoje, dla których uzyskano pozwolenia, ale nie podpisano jeszcze porozumień.