• Linie lotnicze Icelandair wprowadziły rozwiązanie firmy Amadeus, aby zredukować koszty zarządzania bagażem
• W pełni zautomatyzowana aplikacja do zarządzania bagażem przyczyni się do ogólnej poprawy dokładności i szybkości procesów, umożliwiając przyspieszenie cyklu przewozowego i zoptymalizowanie godzin odlotów w przypadku wszystkich obsługiwanych lotów
30 stycznia, 2014: Amadeus poinformował o podpisaniu umowy z Icelandair – linią lotniczą i firmą turystyczną, obsługującą 31 bramek na lotniskach w Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, w celu wprowadzenia u przewoźnika systemu zarządzania bagażem – Amadeus Airport BRS. Rozwiązanie umożliwia zautomatyzowane ładowanie, śledzenie i zarządzanie bagażem w czasie rzeczywistym. Linie lotnicze Icelandair wdrożą rozwiązanie w połowie 2014 roku. Będzie ono dostępne dla wszystkich światowych połączeń obsługiwanych z Międzynarodowego Portu Lotniczego w Keflavik.
Nowe rozwiązanie, które jest w pełni zintegrowane z produktami Airport IT oraz platformą Altéa DCS firmy Amadeus, pozwoli na uproszczenie procesów związanych z bagażem, udostępniając wszystkie dane wymagane do zarządzania bagażem za pośrednictwem przyjaznego interfejsu aplikacji użytkownika zlokalizowanego w centrum danych Amadeus. Interfejs przyczyni się do ogólnej poprawy dokładności i szybkości procesów, umożliwiając przyspieszenie cyklu przewozowego i zoptymalizowanie godzin odlotów w przypadku wszystkich obsługiwanych lotów.
Obecnie większość obsługi naziemnej na całym świecie korzysta z wiadomości nadawanych za pomocą dalekopisu do zarządzania wszystkimi procesami dotyczącymi bagażu. Polega to na wysyłaniu wielu wiadomości cyfrowych tam i z powrotem, aby przetworzyć wszystkie procesy związane z bagażem, w tym dotyczące odprawy, jego śledzenia i załadunku do samolotu. Amadeus Airport BRS pozwoli znacznie zmniejszyć zależność od korzystania z tych wiadomości, zapewniając w ten sposób duże oszczędności.
– Znaczenie technologii do zarządzania bagażem firmy Amadeus jest nie do przecenienia: nie tylko pozwoli nam ona zaoszczędzić na kosztach związanych ze złożoną technologią dalekopisu, lecz także umożliwi zwiększenie dokładności w zakresie obsługi bagażu dzięki pełnej automatyzacji i przetwarzaniu w czasie rzeczywistym. Efekty wykorzystania technologii Amadeus będą natychmiast odczuwalne przez wszystkich, w tym pasażerów, którzy mogą spodziewać się poprawy w zakresie punktualności lotów i szybszego dostarczenia bagażu.
Z kolei obsługa naziemna zyska bardziej wydajne i przyjazne dla użytkownika rozwiązanie – skomentował Ástþór Ingason, Vice President, Ground Operations, Icelandair.
– Cieszymy się z połączenia sił w celu rozwoju naszego rozwiązania wspólnie z naszym klientem, liniami Icelandair. System Amadeus BRS oferuje kluczowe funkcjonalności wspierające zarządzanie bagażem za pomocą prostej aplikacji typu „plug-and-play”, zapewniając oszczędność czasu i zmniejszenie ponoszonych kosztów nie tylko w przypadku Icelandair, lecz także całego ekosystemu lotniska. Jesteśmy pewni, że to dopiero początek sukcesu tego rozwiązania i czekamy na jego dalszy rozwój z uwzględnieniem cennych opinii naszego klienta – powiedział John Jarrell, Head of Airport IT, Amadeus.