„Turystyka i sport są widziane jak siostra i brat, którzy nie mogą bez siebie żyć” – powiedziała Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) podczas konferencji (21 marca w Warszawie) prasowej poświęconej promocji Polski w kontekście Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn.

W spotkaniu wzięli także udział: Maciej Jankiewicz, doradca prezesa POT-u i Wojciech Czayka, dyrektor wydawniczy Mistrzostw Europy w Siatkówce. „Polska. Come and find your story” to zagraniczna kampania promująca polską turystykę. Obecnie swoim zasięgiem obejmuje: Irlandię, Włochy, Hiszpanię, Rosję, Czechy i Ukrainę. Ponadto POT prowadzi działania na rynkach azjatyckich tj. Chiny, Japonia i Indie. Kampania potrwa do końca 2014 r. Wykorzystano do niej prasę, Internet, telewizję oraz outdoor.

Jak zauważają prelegenci, duże wydarzenia sportowe przyciągają uwagę mediów. „Sport, a w tym przypadku siatkówka oraz impreza rangi mistrzostw świata nobilitują nasze działania i tworzą korzystne wsparcie dla przekazu kampanii” – uważa Wąsowicz-Zaborek. Jednocześnie dodaje, że organizowanie co dwa lata dużych imprez sportowych, jak Euro 2012 i MŚ 2014, daje szansę zakodowania się w umyśle odbiorcy i budowania pozytywnych wrażeń. Jak informuje Wojciech Czayka, wartość medialna siatkówki w ciągu ostatnich lat wzrosła z 2 mln zł w 1999 r. do 322 mln zł w roku 2011 i 292 mln zł w 2012 r. „Wartość marketingu sportowego sportowego stale rośnie i tak jak sponsorzy my też wykorzystujemy ten potencjał promocyjny” – dodaje Wąsowicz-Zaborek.

Jak wygląda strategia promocyjna? Kampania wykorzystuje wizerunek miast i ma mieć charakter bajkowy: „Tego typu działania wywołują miłe skojarzenia, a te uczucia przełożą się na budowanie pozytywnego wizerunku Polski” – zaznacza Maciej Jankiewicz.

Obecnie kampania reklamowa na rynkach zagranicznych bezpośrednio odnosi się do Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn, które w dniach 30 sierpnia – 21 września 2014 r. odbywać się będą w naszym kraju, a ich gospodarzami będą: Katowice, Łódź, Wrocław, Gdańsk, Kraków i Bydgoszcz.