DRODZY CZYTELNICY, ODKRYWCY

I PODRÓŻNICY!

Oddajemy w Wasze ręce kolejne wydanie magazynu „All Inclusive”, które ukazuje się w momencie, kiedy globalna pandemia koronawirusa na szczęście zelżała w Europie i ludzie znowu chętnie zaczęli podróżować po świecie, oczywiście tam, gdzie jest to obecnie możliwe, bo niektóre kierunki turystyczne w dalszym ciągu pozostają zamknięte. Mamy nadzieję, że wraz z postępem szczepień międzynarodowa sytuacja będzie ulegać dalszej poprawie i cała turystyka w końcu odrodzi się niczym mityczny Feniks z popiołów.            

Od tego numeru „All Inclusive” stajemy się oficjalnym sponsorem Turystycznej Organizacji Otwartej (TOO) – przekazujemy 10 proc. wpływów z reklam na jej działalność. Dzięki temu jesteśmy jedynym w Polsce tytułem prasowym, który podjął duży wysiłek finansowego wsparcia polskiej branży turystycznej, tak bardzo potrzebującej pomocy w ciężkim dla niej czasie pandemii. Uważam, że bez silnych prywatnych firm turystycznych nie będzie istniała turystyka w naszym kraju. To właśnie ich właściciele i kadra menedżerska, a nie urzędnicy i politycy ją tworzą. To właśnie ci pierwsi zapewniają miejsca pracy i walczą jak lwy o przetrwanie i rozwój swoich biur i turystyki w Polsce, czego doskonałym przykładem jest choćby charyzmatyczna, pełna energii i odwagi Alina Dybaś-Grabowska – prezes TOO. W tym trudnym pandemicznym okresie (i nie tylko!) polska branża turystyczna powinna się łączyć i mocno wspierać – wówczas zawsze będzie zdecydowanie silniejsza i będzie miała większy wpływ na gospodarkę naszej ojczyzny. Jesteśmy dumni z zostania sponsorem TOO i mamy nadzieję, że w ten sposób realnie pomożemy turystyce w Polsce.    

Powróćmy jednak do najnowszego wydania naszego magazynu. Wiele miejsca poświęcamy w nim wspaniałym wyspom. Na okładce umieściliśmy wabiące licznych turystów serce Morza Śródziemnego, czyli barwną Maltę, pełen atrakcji niewielki kraj, gdzie Europa spotyka się z Afryką, leżący nie tylko w malowniczym, ale i strategicznym miejscu – pomiędzy Sycylią a Tunezją. Poza tym Roman Warszewski, ceniony dziennikarz, pisarz i podróżnik, wielki znawca kontynentu południowoamerykańskiego, przybliża nam też bez wątpienia największą atrakcję fascynującego Ekwadoru – niepowtarzalny archipelag Galapagos (Wyspy Żółwie). Nasza redakcja zaprasza z kolei przedstawicieli polskiej branży turystycznej do udziału w pionierskim workshopie on-line poświęconym Ameryce Południowej – Senses of South America (od 28 września do 1 października 2021 r.). Nie brakuje także karaibskich kierunków – Mariusz Skupień zaprasza na romantyczne wakacje na Jamajce, w ojczyźnie Boba Marleya i Usaina Bolta, krainie cudownych krajobrazów z licznymi górami, wodospadami i rajskimi plażami oraz sympatycznymi i uśmiechniętymi ludźmi, a Arkadiusz Walus, pomysłodawca, prezes i organizator „BIKE EXPO – Narodowy Test Rowerowy”, opisuje hipnotyzującą pięknem Kubę i sprawdza, jak ta gorąca i gościnna wyspa przygotowała się na wizyty zapalonych cyklistów z Europy. Nie zapomina również o przypominającej mi Karaiby toskańskiej Elbie, która swoim naturalnym urokiem zniewoliła nawet samego Napoleona. Ponadto Andrzej Frelek w ramach naszego cyklu „Cyfrowy Nomadyzm” pisze o coraz popularniejszej wśród cyfrowych nomadów Grecji, w tym Krecie i Naksos. Razem z nim przyglądamy się temu, co sprawia, że to właśnie Hellada przyciąga obecnie rzesze tej nowej grupy pracowników i turystów. Ale to oczywiście nie wszystko… Na naszych łamach pojawiają się też m.in. doskonałe dla golfistów Wyspy Kanaryjskie – La Gomera i Gran Canaria, a także włoska Sardynia. Miłośników wina zapraszamy z kolei np. na wręcz idealną dla nich Sycylię.

Życzymy Wam mnóstwa pasjonujących wojaży z „All Inclusive” pod ręką! Bądźcie zdrowi i uważajcie wszędzie na siebie w tych szalonych czasach. 

MICHAŁ DOMAŃSKI

Z całym najnowszym, 47. numerem magazynu „All Inclusive” w wersji elektronicznej można zapoznać się TUTAJ (już wkrótce jego wersja drukowana powinna dotrzeć pocztą do rąk naszych Czytelników):

https://www.all-inclusive.com.pl/najnowszy-numer/