Warszawa, 15 lipca 2014 roku – Dwie polskie linie lotnicze podpisały umowę o współpracy na zasadach code-share. Porozumienie to znacznie ułatwi pasażerom zarówno LOT-u, jak i Eurolotu podróżowanie w ramach siatki połączeń obu przewoźników.

Umowa code-share dotyczy współpracy obu polskich linii na prawie wszystkich trasach obsługiwanych przez Eurolot. W praktyce oznacza to, że pasażer może od teraz poprzez stronę lot.com i inne kanały sprzedaży narodowego przewoźnika (biura sprzedaży i Call Center) kupić bilety na rejsy realizowane przez Eurolot. Bilety nadal można też kupować poprzez stronę eurolot.com. Od momentu podpisania umowy niemal wszystkie loty regionalnej linii będą wykonywane pod kodem zarówno „K2”, jak i „LO”.

Jedną z najważniejszych zalet tej współpracy jest umożliwienie podróżnym przelotu na tak zwanym „jednym bilecie”, co znacznie wpłynie na komfort i szybkość transferu pasażerów przesiadających się  na kolejne rejsy w trakcie swojej podróży.

W przypadku LOT-u zawarcie kolejnej umowy code – share jest jednym z elementów modyfikacji w siatce połączeń konsekwentnie wprowadzanych zgodnie z założeniami Planu Restrukturyzacji. Kilka tygodni temu podobne partnerstwo zostało rozszerzone z Turkish Airlines. Wszystkie działania Spółki są podejmowane z uwzględnieniem wymaganych przez Komisję Europejską środków kompensacyjnych i spadku oferowania na działalności rozkładowej ogółem.

– Umowa z Eurolotem jest dowodem dobrej współpracy i przypieczętowaniem naszego wieloletniego partnerstwa. Jestem pewien, że przyniesie to kolejne korzyści pasażerom. Od dzisiaj, oprócz wszystkich dotychczasowych tras w ramach siatki LOT-u, dajemy naszym klientom możliwość podróżowania na dodatkowych kierunkach, które oferuje nasz Partner. Tym samym umacniamy pozycję Warszawy jako hub’u i zapewniamy maksymalnie wygodną podróż – mówi Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT.

– Nawiązanie współpracy code-share z cenionym przewoźnikiem, jakim jest LOT, to kolejny krok w budowaniu mocnej pozycji Eurolotu na polskim rynku lotniczym. Wierzę, że porozumienie obu polskich linii jest przede wszystkim ułatwieniem i spełnieniem oczekiwań naszych pasażerów. Co więcej, umowa ta – z jednym  z naszych najważniejszych partnerów – to dowód na to, że Eurolot intensywnie szuka korzystnych możliwości współpracy. Jestem przekonany, że wpłynie ona pozytywnie na działalność biznesową, jak i umocni naszą linię w roli regionalnego, narodowego przewoźnika – mówi Tomasz Balcerzak, Prezes Zarządu Eurolot SA.

Współpraca LOT-u oraz Eurolotu w znacznym stopniu ułatwi i przyspieszy zakup biletów pasażerom obu linii, zwłaszcza poprzez strony internetowe: lot.com i eurolot.com.  PLL LOT jako większy i uznany przewoźnik, należący do m.in. globalnego sojuszu Star Alliance, umożliwi Eurolotowi prezentację swojej oferty i marki w rozbudowanych kanałach sprzedaży de facto na całym świecie. Z drugiej strony, Eurolot wesprze LOT w zaistnieniu na rynkach niszowych, które dotychczas nie były przez niego obsługiwane.

Dzisiaj w systemie rezerwacyjnym PLL LOT pojawi się lista kierunków Eurolotu. Bilety można kupować na rejsy od 21 lipca.

Polskie Linie Lotnicze LOT to jedna z najstarszych linii lotniczych na świecie. Od 1929 roku PLL LOT łączą Polskę ze światem. Obecnie samoloty w barwach LOT-u latają do blisko 60 miast w Europie, Ameryce Północnej, na Bliski Wschód oraz w Azji. Wśród pilotów LOT-u są mistrzowie Europy i świata we wszystkich dyscyplinach sportów lotniczych. Od 2003 roku LOT należy do sojuszu Star Alliance, którego członkowie oferują obecnie ponad 21,900 rejsów dziennie do 1.328 portów lotniczych w 195 krajach.

Eurolot działa na rynku od 1996 roku. Od lipca 2011 roku wykonuje własne operacje lotnicze – połączenia pomiędzy głównymi portami regionalnymi w Polsce. W 2012 roku Eurolot rozpoczął realizację strategii łączenia polskich miast z wieloma regionami i największymi miastami Europy. Firma wykonuje także czartery i rejsy na zlecenie innych przewoźników m.in. LOT-u. Przewoźnik operuje obecnie na 38 trasach w Polsce i w Europie oraz posiada 11 komfortowych turbośmigłowych Bombardierów Q400 NextGen. Polska linia jest aktywnym członkiem Stowarzyszenia Linii Lotniczych Regionów Europy (ERA).