Mimo zakończenia szczytu wakacyjnego, popularność lotów z warszawskiego portu nie maleje. We wrześniu, podobnie jak miesiąc wcześniej, port obsłużył 24 procent pasażerów więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego

 

We wrześniu br. z usług Lotniska Chopina skorzystało 1,65 mln osób. W ciągu trzech kwartałów 2017 r. na lotnisku odprawiono 12,05 mln pasażerów, co stanowi wzrost o 24,5 proc.

 

W okresie od stycznia do września 2017 w ruchu międzynarodowym podróżowało 10,42 mln pasażerów (wzrost o ok. 20 proc.), a w ruchu krajowym 1,62 mln (wzrost o 68 proc.). Obecnie co czwarty pasażer korzysta z Lotniska Chopina, jako portu tranzytowego

 

„Obserwowany wzrost wynika w głównej mierze z większej liczby i częstotliwości połączeń, większych maszyn wykonujących loty oraz lepszego wypełnienia samolotów. To również efekt dużego zainteresowania Polaków spędzeniem urlopu za granicami kraju” – mówi Hubert Wojciechowski, dyrektor Biura Marketingu i PR Lotniska Chopina. „Bardzo cieszy nas fakt, że tak duża liczba pasażerów traktuje nasze lotnisko, jako hub, punkt przesiadkowy” – dodaje.

 

We wrześniu warszawski port wprowadził ważne i praktyczne udogodnienia dla pasażerów – źródełka z darmową wodą pitną oraz telefony, z których można wykonywać bezpłatne połączenia na krajowe numery stacjonarne i komórkowe.