W drugim kwartale 2024 roku średnia ocena Lotniska Chopina  wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu w roku  poprzednim. Chcąc zapewnić jak najlepsze doświadczenia  lotnisko wprowadza nowe udogodnienia dla podróżnych. Usługa  Fast Track jest już bezpłatnie dostępna dla seniorów od 70 roku  życia. W strefie tranzytowej lotniska z kolei stworzono specjalne  pomieszczenie, z myślą o pasażerach, którzy potrzebują  wyciszenia przed rejsem.  

Na Lotnisku Chopina w Warszawie regularnie przeprowadzane są badania1 satysfakcji  pasażerów, których celem jest ocena jakości świadczonych usług oraz identyfikacja  obszarów wymagających poprawy. W drugim kwartale 2024 roku średnia ocena  stołecznego portu wyniosła 4,60 i wzrosła w porównaniu do wyniku za pierwszy  kwartał (4,57). Ocena z drugiego kwartału tego roku jest także wyższa od rezultatu 

z tego samego okresu w 2023 roku (4,55). Jednocześnie wynik za drugi kwartał 2024  roku przełamał trend spadkowy ogólnej oceny Lotniska Chopina charakterystyczny dla  tego okresu roku. 

„Wyniki badań pozwalają lotnisku dostosować swoją ofertę do oczekiwań podróżnych,  a także wprowadzać innowacje i udoskonalenia w zakresie obsługi, bezpieczeństwa  i komfortu podróży. Dzięki regularnym analizom opinii pasażerów, możemy  utrzymywać wysoki standard obsługi oraz dbać o zadowolenie wszystkich  korzystających z naszych usług. Bardzo cieszymy się z ostatnich wyników, to jest  

1„Profil pasażera odlatującego z Lotniska Chopina”. Wyniki z pomiaru przeprowadzonego w 2Q 2024, próba reprezentatywna dla  pasażerów odlatujących z Lotniska Chopina, dobrana w sposób kwotowo-warstwowy, z losowym doborem respondenta. Badanie  ilościowe przeprowadzane jest w zależności od preferencji respondenta – kwestionariusz realizowany techniką wywiadu  bezpośredniego przy wykorzystaniu tabletu lub ankieta typu self-completion na tablecie.

potwierdzenie, że nasze działania idą we właściwym kierunku i są dobrze przyjęte przez  pasażerów.” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A. 

Te trendy potwierdzane są również przez niezależne badania, europejskiego stowarzyszenia portów lotniczych – ACI Europe. Nie dość, że wynik Warszawy wzrósł,  w drugim kwartale – w przeciwieństwie do tendencji na naszym kontynencie, to jeszcze  był wyższy niż średnia europejska. 

Nowe udogodnienia dla pasażerów 

Aby zagwarantować jak najwyższy poziom satysfakcji, lotnisko wprowadza dodatkowe  udogodnienia dla podróżnych. Od 20 sierpnia pasażerowie, którzy ukończyli lub  skończą jeszcze w tym roku 70 lat, mogą bezpłatnie skorzystać z usługi Fast Track  dostępnej na Lotnisku Chopina w Warszawie. Fast Track – Szybkie Przejście to usługa,  która pomaga przyspieszyć przejście do kontroli bezpieczeństwa, a dzięki temu  zaoszczędzić czas oraz pozwala uniknąć oczekiwania w kolejce.  

Z uwagi na rosnący ruch na naszym lotnisku zdarza się, że czas oczekiwania na dojście  do kontroli bezpieczeństwa jest wydłużony. Zdajemy sobie sprawę, że dla osób  starszych może być to sporą niedogodnością i trudem. Dlatego, by poprawić ich  komfort, zdecydowaliśmy się bezpłatnie udostępnić usługę Fast Track osobom powyżej  70 roku życia. Mamy nadzieję, że dzięki temu dla seniorów przejście przez nasze  lotnisko stanie się łatwiejsze i bezproblemowe” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu  PPL S.A. 

W stołecznym porcie ścieżka szybszego przejścia znajduje się w dwóch lokalizacjach.  Jedno z nich jest w strefie B terminala, tuż obok restauracji Johnny Rockets, drugie  w strefie E w pobliżu stanowisk odpraw PLL LOT. Usługa Fast Track dostępna jest też  dla pozostałych pasażerów. Jej zakupu dokonać można online poprzez stronę  internetową Lotniska Chopina, bezpośrednio przy rezerwacji biletu u przewoźnika oraz  w dwóch samoobsługowych kioskach zlokalizowanych tuż przy szybkich przejściach 

w terminalu.  

W odpowiedzi na potrzeby pasażerów, w lipcu Lotnisko Chopina oddało do użytku  podróżnych pokój wyciszenia. To miejsce, w którym można się skupić się  i rozluźnić przed podróżą. Pokój zlokalizowany jest na poziomie 300 terminala, rzadziej  użytkowanym przez pasażerów, co gwarantuje ciszę. W pomieszczeniu znajduje się  wygodna pufa i miękka wykładzina. Miejsce zdobią neutralne plakaty powieszone  na ścianach i lampa zapewniająca klimatyczne światło. Wszystko sprzyja wyciszeniu  i gwarantuje odcięcie się od zgiełku i natrętnych bodźców. 

Zdajemy sobie sprawę z tego, że dla pasażerów źle znoszących przebywanie w tłumie,  w hałasie, a dodatkowo nierzadko przeżywających stres związany z podróżą lotniczą,  przeprawa przez lotnisko to nie lada wyzwanie dla ich psychiki. Właśnie dla nich,  powstał pokój wyciszenia, w którym w spokoju, w samotności, bez niepotrzebnych  bodźców można się odprężyć, zrelaksować oraz odreagować i ochłonąć przed dalszą  podróżą.” – mówi Adam Sanocki, członek zarządu PPL S.A. 

Do pokoju z niższych poziomów terminala dostać można się zarówno windą, jak  i zlokalizowanymi w pobliżu schodami ruchomymi. Tuż przy pomieszczeniu znajdują  się toalety. Pokój do dyspozycji pasażerów dostępny jest codziennie przez całą dobę.