•    Kampania jakości nowych produktów i usług
•    Wymiana kabiny w całej flocie międzykontynentalnej do końca roku
•    Nowa koncepcja taryf na wszystkich połączeniach wewnątrz Niemiec i europejskich
•    Pięć nowych wymarzonych kierunków w globalnej siatce połączeń Lufthansy

W tym roku Lufthansa wprowadza szereg znaczących zmian, które wzbogacą doświadczenie podróży. Dzięki opiniom pasażerów, wprowadzone zostaną m.in.: nowoczesna kabina
w całej flocie, nowa koncepcja serwisu pokładowego, nowatorski system cenowy,
a także znacząca rozbudowa siatki połączeń międzykontynentalnych, w tym nowe, wymarzone kierunki. Zmiany sprawią, że oferta Lufthansy stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna zarówno dla osób podróżujących w celach prywatnych jak i biznesowych.

Podczas konferencji prasowej na tegorocznych targach ITB w Berlinie, Jens Bischof, Dyrektor Marketingu, Sprzedaży i Produktu Lufthansa German Airlines, powiedział: „W tym roku nasi pasażerowie będą mogli doświadczyć wyjątkowych zmian w ofercie Lufthansy. W ciągu ostatnich lat zainwestowaliśmy miliardy dolarów we wzrost jakości naszych usług z myślą
o pasażerach, którzy skorzystają na tych inwestycjach. Jako linia lotnicza przynależymy wróciliśmy na przynależne nam miejsce – do czołówki najlepszych światowych przewoźników. Nasi goście mogą mieć pewność, że „Made in Germany” jest gwarancją jakości wszystkich połączeń Lufthansy. Jesteśmy na dobrej drodze do zdobycia tytułu pierwszej zachodniej pięciogwiazdkowej linii lotniczej i każdego dnia oferujemy jakość, o której inni przewoźnicy mogą tylko pomarzyć.”

Najwyższej jakości fotele w całej flocie, we wszystkich klasach podróży
W trzecim kwartale tego roku w całej flocie międzykontynentalnej Lufthansy zakończy się instalacja najnowszych kabin i najwyższej jakości foteli we wszystkich klasach podróży. Ponadto szerokopasmowy dostęp do bezprzewodowego internetu FlyNet będzie dostępny
na wszystkich połączeniach międzynarodowych. Oznacza to zakończenie z sukcesem kompleksowego programu modernizacji, największego w historii firmy. Od 2011 roku Lufthansa inwestowała średnio 1 milion euro dziennie w unowocześnienie swoich kabin. Łączna wartość inwestycji to 1,5 miliarda euro. Około 39 000 foteli zostało wymienionych lub zmodyfikowanych, a w przypadku nowych maszych szerokokadłubowych, wyposażonych
w: 600 foteli Klasy Pierwszej, 7000 Klasy Biznes i ponad 27 600 w Klasie Ekonomicznej. Około 3 600 foteli nowej Klasy Ekonomicznej Premium będzie łącznie zainstalowanych w 106 maszynach dalekiego zasięgu Lufthansy. Klasa ta już okazała się bestsellerem. Nowa Klasa Ekonomicza Premium jest obecnie dostępna na pokładzie 30 maszyn floty międzykontynentalnej. Najprawdopodobniej pod koniec roku pasażerowie będą mogli z niej korzystać na wszystkich połączeniach międzynarodowych, uzyskają także dostęp do FlyNet poprzez WiFi. Jens Bischof dodaje: ”Kończymy program modernizacji. Goście mogą już cieszyć się nowoczesnymi wnętrzami z najnowszymi fotelami w każdej klasie podróży na większości połączeń międzynarodowych – opinie są niesamowicie pozytywne.”

Serwis w Klasie Biznes jak w najlepszej restauracji
W uzupełnieniu nowej oferty kabin, także personel pokładowy w Klasie Biznes zapewni pasażerom indywidualną opiekę i obsługę skrojoną na miarę najbardziej wygórowanych potrzeb. Obejmuje to m.in. wprowadzenie już tego lata na trasach międzykontynentalnych innowacyjnej usługi “Business Class Restaurant Service”, zapewniającej doświadczenia kulinarne godne najlepszej restauracji: stoliki będą indywidualnie nakrywane, a posiłki i napoje serwowane nie z wózka jak dotychczas, a bezpośrednio z kuchni pokładowej. Każdy członek personelu pokładowego będzie odpowiedzialny za określoną liczbę pasażerów stanowiąc ich główny kontakt podczas podróży. Zmiany te będą związane z zatrudnieniem dodatkowego personelu w Klasie Biznes na trasach międzynarodowych. „Dzięki nowej koncepcji obsługa będzie bardziej spersonalizowana i dostosowana do indywidualnych potrzeb gości.”
– wyjaśnia Jens Bischof. „Dzięki temu nie tylko wyprzedzamy konkurencję, ale także wyznaczamy nowe standardy obsługi pokładowej.” – dodaje.

Trzy nowe taryfy w Klasie Ekonomicznej: Light, Classic i Flex
Nowy plan cenowy dla tras niemieckich i europejskich został dostosowany do indywidualnych potrzeb pasażerów. Nadal dostępna będzie możliwość zarezerwacji miejsca w Klasie Biznes, w przyszłości pojawi się jednak jeszcze więcej opcji. W Klasie Ekonomicznej pasażerowie będą mieć zawsze możliwość wyboru trzech taryf. Gwarantuje to precyzyjny dobór opcji najlepiej dostosowanej do potrzeb podróżnych. Trzy nowe taryfy – Light, Classic
i Flex – będą dostępne w rejsach na terenie Europy od jesieni 2015 roku. Bilety można będzie rezerwować już tego lata. Nowa taryfa Light będzie dostosowana do pasażerów podróżujących jedynie z bagażem podręcznym, rezygnujących ze zmian terminu rezerwacji oraz ewentualnej refundacji. Taryfa Classic pozwala pasażerom na zabranie jednej sztuki bagażu bez dodatkowych opłat oraz wybór fotela już na etapie rezerwacji. Taryfa Classic pozwala również na zmianę daty rejsu za dodatkową opłatą. Taryfa Flex jest natomiast najbardziej atrakcyjną opcją, zapewniającą zarówno najszersze możliwości przewozu bagażu, jak i zmiany rezerwacji bez konieczności wnoszenia dodatkowych opłat oraz prawo do ewentualnej refundacji. Ponadto goście korzystajacy z tej opcji będą mieć możliwość skorzystania z wcześniejszego rejsu w tym samym dniu kiedy planowali podróż, bez dodatkowych obciążeń finansowych. Klasa Biznes będzie nadal dostępna, zarówno dla podróżujących w celach służbowych jak i wypoczynkowych, na wszystkich trasach. Będzie zapewniać także dotychczasowe udogodnienia: dostęp do saloników biznesowych, więcej bagażu, gwarancję wolnych miejsc sąsiadujących w celu zapewnienia prywatności, czy możliwość gromadzenia mil. Trzy nowe taryfy Klasy Ekonomicznej zostaną przedstawione zarówno biurom podróży jak i pasażerom indywidualnym, umożliwiając szybkie i łatwe porównanie. Możliwe będzie także łączenie ofert podczas rezerwacji. Wszyscy pasażerowie Lufthansy będą nadal otrzymywać darmowe napoje i przekąski,  niezależnie od wybranej taryfy. Możliwości zabrania podręcznego bagażu na pokład, wybór fotela na etapie odprawy na 23 godziny przed planowym odlotem i gromadzenie mil będą obowiązywać bez dodatkowych opłat. Ceny biletów będą zależeć od trasy i dostępności rejsów. Różnice cenowe będą zaznaczone jeszcze wyraźniej, ze względu na różnorodność możliwości. Szczegóły nowych opcji dla podróżujących w Klasie Ekonomicznej w rejsach na terenie Niemiec oraz na trasach europejskich zostaną przedstawione latem, wraz z rozpoczęciem sprzedaży biletów.

Pięć nowych wymarzonych kierunków wakacyjnych
Już tej jesieni do oferty Lufthansy zostanie dodanych przynajmniej pięć nowych rejsów międzykontynentalnych. 15 dodatkowych połączeń tygodniowo do miejsc takich jak Tampa, Cancún, Panama, Malé czy Mauritius sprawi, że globalna siatka połączeń Lufthansy będzie jeszcze bardziej atrakcyjna dla pasażerów poszukujących wypoczynku. Na wymienionych trasach będzie można rezerwować bilety w trzech klasach podróży: Ekonomicznej, Biznes
i Ekonomicznej Premium.

Wraz z włączeniem do oferty tras do nowych kieurnków w Ameryce Centralnej, Lufthansa rozszerza współpracę z liniami Panamanian i członkiem Star Alliance, Copa Airlines. Dzięki temu klienci Lufthansy będą mieć możliwość komfortowego dotarcia do 50 nowych miejsc
w Centralnej i Południowej Ameryce, a także na Karaibach.

Jens Bischof podsumowuje: „Nowe, atrakcyjne rejsy bezpośrednie połączone z naszymi standardami jakości i usług, z pewnością zachwycą pasażerów. Dla naszych klientów rok 2015 oznacza początek nowego kalendarza Lufthansy – najlepszego roku w naszej dotychczasowej historii.”