14 marca odbyła się osiemnasta edycja spotkań B2B pod nazwą Meet The Bidder SMART Fairs – wydarzenia dedykowanego organizatorom branży MICE i wyjazdów luxury travel. Pojawiła się rekordowa ilość wystawców z najdalszych stron świata, w tym z Bhutanu, Mjanmy (d. Birmy), Singapuru, Indonezji, Ekwadoru i Wysp Galapagos, Kolumbii, Boliwii, Sardynii czy Stanów Zjedoczonych. Event przyciągnął wielu polskich organizatorów wyjazdów zagranicznych – zarówno mających swoje siedziby w Warszawie, jak i poza stolicą. Organizatorzy gościli blisko 40 firm z całego świata, w tym biura DMC, hotele i biura promocji regionów i krajów

 

Najnowszą edycję zdominowały kierunki azjatyckie, które cieszą się ogromną popularnością wśród grup incentive za sprawą wielu wygodnych połączeń lotniczych z Polski. Partnerem medialnym tej edycji był luksusowy magazyn o podróżach All Inclusive, zaś Diamentowym Partnerem wydarzenia została firma Asian Trails, która powstała prawie dwadzieścia lat temu i od tego czasu działa jako jedno z najlepszych i najbardziej znanych biur DMC w Azji, z siedzibami w aż ośmiu krajach. Na spotkania z organizatorami przybył osobiście Laurent Kuenzle – CEO Asian Trails oraz dyrektorzy poszczególnych oddziałów z Tajlandii, Wietnamu, Chin/Hongkongu, Malezji/Singapuru, Mjanmy (d. Birmy), Indonezji, Kambodży i Laosu, którzy przybyli na spotkania z organizatorami. Podczas specjalnej prezentacji Laurent Kuenzle wywołał na scenę i przedstawił cały swój zgrany i zżyty ze sobą zespół – podkreślając jednocześnie, że w swojej pracy wszyscy z nich porzucają wszelkie szablony, by podejść do tworzenia programów w sposób niestandardowy.

 

Wydarzenie rozpoczęła prezentacja eksperta dotycząca współpracy i oczekiwań polskiego rynku względem zagranicznych dostawców usług. Przygotowała i poprowadziła ją specjalnie dla wystawców tej edycji Patrycja Werema – MICE Director firmy Flower Travel. Zaprezentowane dane wzbudziły dociekliwość zagranicznych gości, którzy – zadając bardzo sprecyzowane pytania – wyrazili ogromną chęć sprostania oczekiwaniom polskich klientów i dopasowania swojej oferty do ich wymagań.

 

Na kolejną część wydarzenia, czyli popołudniowe spotkania B2B przybyło grono polskich organizatorów wyjazdów z kilku miast.

 

– Każda edycja ma coraz większą skalę i cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Poza gośćmi z zagranicy uczestniczy w niej także zauważalnie więcej reprezentantów polskich agencji i biur podróży rozwijających działy MICE, którzy znacznie aktywniej niż kiedyś szukają partnerów do współpracy. Rejestracji na ostatnią edycję wydarzenia dokonało ponad 100 organizatorów wyjazdów zagranicznych. Kiedyś podczas jednego dnia nasi goście odbywali łącznie kilkadziesiąt spotkań. Dziś podczas wydarzenia pada rekordowa liczba, zbliżająca się do 1000 spotkań łącznie! To ogromny sukces – nie tylko naszej firmy, ale także całego polskiego rynku MICE – mówi Katarzyna Kałuża-Nawrot,dyrektor ds. rozwojufirmy Travel Bidder.  

 

Obecność reprezentantów ciekawych destynacji – m.in. takich krajów jak Bhutan, cieszące się rosnącą popularnością Kambodża, Sri Lanka, albo Ekwador – z pewnością była jednym z głównych powodów tak licznego przybycia polskich firm organizujących wyjazdy MICE.Nie zabrakło także destynacji europejskich – Włoch, Portugalii i Hiszpanii, które niezmiennie są w czołówce najpopularniejszych destynacji wyjazdów grupowych po Europie.

 

Zainteresowanie zagranicznych partnerów promocją na polskim rynku jest coraz większe i ten wzrost jest coraz bardziej znaczący.

 

– Kiedy kilka lat temu po raz pierwszy przygotowywaliśmy tę imprezę branżową, pojawiło się na niej tylko kilku zagranicznych wystawców i kilkudziesięciu organizatorów wyjazdów z Polski. Było nam ciężko przekonać zagranicznych partnerów do zwrócenia większej uwagi na polski rynek. Dziś jest o wiele łatwiej, bo dzięki naszym staraniom 18. edycja Meet The Bidder przyciągnęła blisko 40 firm, w tym 50 wystawców z całego świata – najwięcej w historii. Jednak ogromne znaczenie ma tutaj stworzona przez nas międzynarodowa sieć kontaktów, którą stale powiększamy i pielęgnujemy.” – podkreśla Marcin Lewandowski, account manager firmy Travel Bidder.

 

W ramach gry MICE Bingo wszyscy uczestnicy spotkań wzięli udział w losowaniu cennych nagród – w tym voucherów na tygodniowe pobyty w atrakcyjnych destynacjach – ufundowanych przez zagranicznych partnerów. Organizatorzy nagrodzili także specjalnymi nagrodami gości, którzy regularnie biorą udział w wydarzeniach Meet The Bidder, a także wysyłają wiele zapytań ofertowych do wystawców i partnerów tych wydarzeń. Niespodzianek było tak wiele, że samo ich wręczanie już po raz kolejny przedłużyło się o pół godziny.