„Misja Kampinos” to nowa lokalna marka, która ma przyciągnąć na Mazowsze nie tylko turystów czy inwestorów, ale też informować o ofercie turystycznej regionu. Do jej współtworzenia przyłączył się samorząd województwa mazowieckiego. Dziś w Izabelinie zostałpodpisany w tej sprawie list intencyjny

 

– Kampinoski Park Narodowy to jedno z ulubionych miejsc odpoczynku już nie tylko mieszkańców stolicy. Nic dziwnego – kontakt z przyrodą, świeże powietrze, czas spędzony na łonie natury to rodzaj wypoczynku, którego coraz częściej szukamy, i to wszystko mamy właśnie w Kampinosie – podkreśla marszałek Adam Struzik.

 

Kampinoski Park Narodowy to jedno z piękniejszych miejsc na Mazowszu. Rozległe lasy, malownicze łąki, pamiątki historii, 360 km znakowanych pieszych szlaków turystycznych oraz 200 km rowerowych, a także zajęcia edukacyjne – to wszystko sprawia, że turyści wybierają właśnie Kampinos. Co roku odwiedza go około miliona osób.

 

– Jestem przekonana, że za sprawą tego projektu mieszkańcy Mazowsza będą jeszcze chętniej odwiedzali Kampinos, a wypoczynek na nowych ścieżkach i trasach turystycznych będzie jeszcze bardziej atrakcyjny – przekonuje Izabela Stelmańska, zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki UMWM.

 

Nowe szlaki turystyczne, promocja produktów regionalnych czy informowanie o aktualnej ofercie turystycznej i rekreacyjnej Mazowsza – to główne założenia marki „Misja Kampinos”, której pomysłodawcą jest Stowarzyszenie „Między Wisłą a Kampinosem”.

 

– Chcemy, aby oznaczenie marką „Misja Kampinos” było postrzegane jako wyróżnienie danych towarów, usług czy miejsc. Klienci powinni wiedzieć, że jest ona gwarancją dobrej jakości i niezawodności produktów nią oznaczonych, a przedsiębiorcy, że przystępując do programu mogą liczyć np. na promocję danego produktu – wyjaśnia Paweł Białecki, prezes zarządu Stowarzyszenia „Między Wisłą a Kampinosem”.

 

Docelowo stowarzyszenie chce przyznawać certyfikaty Marki Lokalnej „Misja Kampinos” lokalnym firmom, obiektom turystycznym, m.in. hotelom, obiektom noclegowym czy agroturystycznym. Certyfikat otrzymać będą mogły również produkty kulinarne, nawiązujące do lokalnej tradycji, a przy tym zdrowe i ekologiczne, a także restauracje lub inne obiekty gastronomiczne serwujące regionalne dania.

 

O oznaczenie ubiegać będą się też mogli organizatorzy wydarzeń edukacyjnych, kulturalnych, np. historycznych i patriotycznych związanych z dziedzictwem lokalnym, ale także wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych, np. festynów rodzinnych, pikników historycznych, koncertów itp.

 

Wydarzenie uświetniło otwarcie wystawy fotograficznej „Wisła – królowa polskich rzek” autorstwa Artura Tabora.