Warszawa, 3 września 2024: Stowarzyszenie SITE Poland, zrzeszające przedstawicieli branży turystyki biznesowej, w partnerstwie z TT WARSAW zorganizowało pierwsze powakacyjne spotkanie networkingowe i edukacyjne w duchu zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego podróżowania „Na zielonej fali – odpowiedzialna turystyka na Bałtyku i w Skandynawii
To kolejne wydarzenie SITE Poland organizowane w duchu odpowiedzialnego podróżowania, poświęcone wzmacnianiu praktyk zrównoważonej turystyki w biznesie Incentive. Tym razem w centrum uwagi stowarzyszenia znalazł się Bałtyk oraz możliwości realizowania odpowiedzialnej turystyki w regionie bałtyckim i Skandynawii.
Biznesowe śniadanie z członkami SITE oraz organizatorami wyjazdów Incentive odbyło się w restauracji First Floor Restaurant na warszawskiej Woli. Gościem specjalnym wydarzenia był dr inż. Mikołaj Troczyński, biolog środowiskowy, specjalista ds. OZE w Zespole Zrównoważonego Rozwoju Fundacji WWF Polska. Spotkanie, moderowane przez Beatę Koziarską, Prezeskę EMOVEO GROUP, Vice Prezeskę Stowarzyszenia SITE Poland, rozpoczęło się , niezwykle ciekawą autorską prezentacją dr Troczyńskiego „Czy Bałtyk będzie drugim Morzem Śródziemnym – jak zmienia się nasze morze?”
W dalszej części spotkania skupiliśmy się na morskich eko-podróżach i ofercie promowej, partnera wydarzenia operatora TT-line. Tę część poprowadziła Edyta Zamelska, dyrektor sprzedaży TT Line, prezentując zielone promy „Green Ships” – najbardziej przyjazne dla natury promy do Szwecji. Oferta promów to nie tylko przewóz pasażerów, ale także szerokie możliwości organizacji eko-konferencji i wydarzeń incentive na ich pokładach.
Agnieszka Blandzi, specjalistka od Skandynawii, wieloletnia szefowa VisitDenamrk i VisitSeweden w Polsce, a obecnie marketing consultant w TT-Line przedstawiła ofertę wyjazdów do Danii i Szwecji, dla różnych grup docelowych w prezentacji pt. –„Wyjazdy studyjne do Skandynawii. Ekologiczne know-how krajów nordyckich w kontekście organizacji wyjazdów dla firm .
Agnieszka Blandzi przekazała uczestnikom Agencjom MICE i organizatorom podróży, że warto dotrzeć do nowych Klientów poprzez przedstawienie możliwości organizacji wyjazdów edukacyjnych skierowanych do wszystkich podmiotów w Polsce, zobowiązanych realizować założenia „Zielonego Ładu”. To również świetna oferta dla szkół, uczelni, organizacji NGO i samorządów.
Dyskusja, moderowana przez Grażynę Grot-Duziak, MICE Expert, Doradcę Zarzadu SITE Poland, na koniec spotkania przyniosła kilka wniosków:
Skandynawia nie musi być droga,
Program oparty na elementach eko może stać się wyróżnikiem oferty i pierwszym wyborem klienta.
Firmy coraz częściej będą pytać o propozycje przygotowane w duchu zrównoważonego rozwoju, a Skandynawia ma wiele gotowych i sprawdzonych eco-programów studyjnych.