Warszawa, 3 września  2024: Stowarzyszenie SITE Poland, zrzeszające przedstawicieli branży turystyki biznesowej, w partnerstwie z TT WARSAW  zorganizowało pierwsze powakacyjne spotkanie networkingowe i edukacyjne w duchu zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego podróżowania „Na zielonej fali – odpowiedzialna turystyka na Bałtyku i w Skandynawii

 

To kolejne wydarzenie SITE Poland organizowane w duchu odpowiedzialnego podróżowania, poświęcone wzmacnianiu praktyk zrównoważonej turystyki w biznesie Incentive. Tym razem w centrum uwagi stowarzyszenia znalazł się Bałtyk oraz możliwości realizowania odpowiedzialnej turystyki w regionie bałtyckim i Skandynawii.

Biznesowe śniadanie z członkami SITE oraz organizatorami wyjazdów Incentive odbyło się w restauracji First Floor Restaurant na warszawskiej Woli. Gościem specjalnym wydarzenia był dr inż. Mikołaj Troczyński, biolog środowiskowy, specjalista ds. OZE w Zespole Zrównoważonego Rozwoju Fundacji WWF Polska. Spotkanie, moderowane przez Beatę Koziarską, Prezeskę EMOVEO GROUP, Vice Prezeskę Stowarzyszenia SITE Poland, rozpoczęło się , niezwykle ciekawą autorską prezentacją dr Troczyńskiego „Czy Bałtyk będzie drugim Morzem Śródziemnym – jak zmienia się nasze morze?”

 

W dalszej części spotkania skupiliśmy się na morskich eko-podróżach i ofercie promowej, partnera wydarzenia operatora TT-line. Tę część poprowadziła Edyta Zamelska, dyrektor sprzedaży TT Line, prezentując zielone promy „Green Ships” – najbardziej przyjazne dla natury promy do Szwecji. Oferta promów to nie tylko przewóz pasażerów, ale także szerokie możliwości organizacji eko-konferencji i wydarzeń incentive na ich pokładach.

 

Agnieszka Blandzi, specjalistka od Skandynawii, wieloletnia szefowa VisitDenamrk i VisitSeweden w Polsce, a obecnie marketing consultant w TT-Line przedstawiła ofertę wyjazdów do Danii i Szwecji, dla różnych grup docelowych w prezentacji pt. –„Wyjazdy studyjne do Skandynawii. Ekologiczne know-how krajów nordyckich w kontekście organizacji wyjazdów dla firm .

Agnieszka Blandzi przekazała uczestnikom Agencjom MICE i organizatorom podróży, że warto  dotrzeć do nowych Klientów poprzez przedstawienie możliwości organizacji wyjazdów edukacyjnych skierowanych do wszystkich podmiotów w Polsce, zobowiązanych  realizować założenia „Zielonego Ładu”. To również świetna oferta dla szkół, uczelni, organizacji NGO  i samorządów.

Dyskusja, moderowana przez Grażynę Grot-Duziak, MICE Expert, Doradcę Zarzadu SITE Poland,  na koniec spotkania przyniosła kilka wniosków: 

Skandynawia nie musi być droga, 

Program oparty na elementach eko może stać się wyróżnikiem oferty i pierwszym wyborem klienta. 

Firmy coraz częściej będą pytać o propozycje przygotowane w duchu zrównoważonego rozwoju, a Skandynawia ma wiele gotowych i sprawdzonych eco-programów studyjnych.