Od kilku dni obowiązuje nowa polityka dotycząca biletów KLM. Teraz wszystkie bilety na loty KLM z datą wylotu
zaplanowaną do 31 marca 2021 włącznie podlegają na życzenie klienta bezpłatnej wymianie na
kupon podróżny. Pasażerowie mogą odwołać swoją podróż, przed jej
rozpoczęciem, bez względu na powód, a kupon, który otrzymają w zamian – w
razie niewykorzystania – podlega zwrotowi. Oznacza to, że linia daje klientom
dwie opcje do wyboru:
 odroczenie podróży, poprzez wymianę kuponu na inny bilet w
przyszłości lub
 całkowitą rezygnację z wyjazdu i zażądanie wymiany kuponu na gotówkę

Kupon podróżny można bezpłatnie wymienić na dowolny inny przelot, zmieniając datę
podróży i/lub kierunek.* Pasażerowie mogą zamawiać kupony online poprzez stronę
przewoźnika. Kupon otrzymują w wersji elektronicznej, e-mailem, po kilku tygodniach.
Wnioski są rozpatrywane w kolejności zgodnej z datą pierwotnej daty podróży.
„Zauważyliśmy, że wiele osób chce podróżować, ale waha się przed rezerwacją z
powodu niepewności i stale zmieniających się obostrzeń w ruchu międzynarodowym.
Rozumiemy sytuację, w której wszyscy się znaleźliśmy, dlatego postanowiliśmy
zaoferować naszym klientom możliwie najbardziej elastyczne rozwiązanie, które jest
przeznaczone nie tylko dla osób, które będą kupowały nasze przeloty, ale również dla
tych pasażerów, którzy mają już zakupione wcześniej bilety lub posiadają kupony
podróżne. Mamy nadzieję, że większa pewność i elastyczność uspokoją klientów,
zachęcając ich do ponownej rezerwacji i lotu z KLM.” – powiedział Boet Kreiken,
Wiceprezes Wykonawczy KLM ds. Doświadczenia Klienta.

W ostatnich miesiącach KLM stopniowo wznawia loty w ramach swojej siatki połączeń.
Aktualna liczba działających połączeń jest dostępna tutaj.
Aby zachęcić klientów do ponownych podróży, linia nie tylko złagodziła swoje przepisy
biletowe, ale też przygotowała specjalną kampanię marketingową pod hasłem „Jesteśmy
gotowi, aby Cię tam zabrać”. Film reklamowy można zobaczyć tutaj.
Jednocześnie przewoźnik prosi swoich klientów, aby przed podróżą sprawdzali aktualne
przepisy i formalności związane z wjazdem i pobytem w kraju przeznaczenia i tranzytu.
Pomocna w tym zakresie może być specjalnie przygotowana strona klm.traveldoc.aero z
wygodną wyszukiwarką, gdzie w jednym miejscu, po wpisaniu trasy, podróżni znajdą
aktualne wymogi wjazdowe w związku z COVID-19, w zależności od kraju, do którego
planują lot.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Na przestrzeni ostatnich miesięcy KLM podjął liczne środki ostrożności, aby wzmocnić
bezpieczeństwo i ochronę zdrowia pasażerów i personelu podczas każdego lotu.
Wejście na pokład i cały lot odbywa się w maskach ochronnych na twarz, a samoloty są
wyposażone w środki do dezynfekcji rąk. Kabiny samolotów są bardzo dokładnie
czyszczone i wyposażone w filtry HEPA, które pozwalają na usunięcie ewentualnie
występujących w powietrzu cząsteczek wirusów i zapewniają wysokiej jakości, czyste
powietrze o wysokim stopniu cyrkulacji. Więcej na temat nowych procedur w czasie
podróży KLM można znaleźć na stronie klm.pl tutaj oraz w specjalnie przygotowanym
filmie tutaj.
KLM stale monitoruje światową sytuację w związku z pandemią Covid-19. Środki
ochrony zdrowia, jak też rozkład lotów i procedury są regularnie dostosowywane do
aktualnych wymogów podyktowanych przez władze krajów, do których linia oferuje loty.

Olbrzymia skala zwrotów
Żadna dotychczasowa polityka zwrotów biletów nie przewidywały tak ogromnej skali
ograniczeń podróżnych nałożonych na pasażerów na całym świecie w ostatnich
miesiącach. Z powodu tych restrykcji podróży KLM musiał anulować dużą liczbę lotów,
co spowodowało konieczność rozpatrzenia wielu wniosków o zwrot pieniędzy. W
związku z olbrzymią skalą, rozpatrzenie wniosku trwa dłużej niż zwykle. KLM dziękuje
klientom za zrozumienie i cierpliwość.