Motywowanie pracowników jest w dzisiejszych czasach jednym z kluczowych elementów wpływających na sukces firmy.

Działy HR we współpracy z menedżerami lub ze wsparciem firm zewnętrznych tworzą systemy motywacyjne, aby budować zaangażowanie pracowników i przewagę konkurencyjną. Na rynku pojawiają się również niestandardowe pomysły pokazujące jak przez oderwanie pracownika od biurka i podarowanie mu zaskakującego przeżycia zmotywować go do dalszego działania.

Lot w tunelu aerodynamicznym, przejażdżka Ferrari czy lot balonem, to niezwykła forma podziękowania za dotychczasową współpracę i oryginalny sposób motywowania zespołu. Firm chcących podarować pracownikom emocje w prezencie, aby budować ich lojalność i zaangażowanie przybywa z roku na rok – komentuje Kornel Piesio z serwisu PrezentMarzen.com, specjalizującego się w organizacji wyjątkowych przeżyć.

Firmy inwestują środki finansowe i czas wdrażając systemy motywacyjne, często skierowane nie tylko do swoich pracowników, jak również do partnerów i klientów biznesowych. Część firm idzie jednak o krok dalej jednocześnie kreując nowy trend w motywowaniu pracowników w formie fundowania im oryginalnych przeżyć, spełniania marzeń.

Nowy trend w budowaniu relacji z partnerami biznesowymi i motywowania pracowników w postaci niestandardowych przeżyć do niedawna był w Polsce jeszcze egzotyką, analogicznie jak idea „corporate wellness”, dziś jest coraz częściej wykorzystywany nie tylko przez korporacje, ale również polskie firmy.

Kluczową kwestią w korzystaniu z nowoczesnej formy nagradzania pracowników i kontrahentów jest znajomość ich zainteresowań. Skok ze spadochronem to na przykład odpowiedni prezent dla osoby, która uwielbiają dreszczyk emocji i adrenalinę, a kurs sushi lub masaż gorącymi kamieniami dla osoby ceniącego sobie spokój i relaks. 

 

Z naszych obserwacji wynika, iż największym zainteresowaniem w ofercie biznesowej cieszą się prezenty w postaci przeżyć związane z motoryzacją, jak drifting, przejażdżki luksusowymi, sportowymi autami. Drugie miejsce zajmują doznania w powietrzu czyli: loty paralotnią, szybowcem czy balonem. Kolejna popularna kategoria to aktywności sportowe, jak strzelanie z broni czy gry taktyczne – mówi Kornel Piesio z serwisu PrezentMarzen.com.

Kolejne lata pokażą, czy niestandardowa forma motywowania pracowników i budowania lojalności Klientów, dostarczająca im niezapomnianych przeżyć ma szansę stać się skutecznym narzędziem motywacyjnym w biznesie.