Największy polski multiagent turystyczny ponownie zwyciężył w prestiżowym rankingu Money.pl. Zdaniem jego twórców, serwis www.travelplanet.pl najlepiej dba o klientów i jest dla nich najbardziej użyteczny.

W dziewiątej  już edycji tej klasyfikacji redakcja Money.pl oceniła ponad 100 największych i najpopularniejszych w Polsce sklepów internetowych.  Zbadano każdy z nich pod kątem 45 kryteriów, które mają największe znaczenie dla potencjalnych klientów i na tej podstawie wybrano te najlepsze – najlepiej zorganizowane, dysponujące najciekawszą ofertą i najbardziej dbające o kupujących.
Warunkiem uczestnictwa w rankingu była – podobnie jak w poprzednich latach – popularność sklepu wśród internautów. Z każdej kategorii monitorowanej w ramach Megapanelu, w kategorii e-commerce/sklepy autorzy rankingu wybrali po 15 sklepów, które w ciągu roku poprzedzającego badanie (od sierpnia 2013 do lipca 2014) odwiedziła największa liczba osób.
W kategorii turystyka najlepszym – już po raz ósmy – okazał się Travelplanet.pl. Jest, zdaniem twórców rankingu, lepszy od booking.com i wakacje.pl.
– O klienta trzeba dbać – piszą autorzy rankingu w podsumowaniu. – Branża turystyczna zdaje sobie z tego sprawę doskonale. I choć w zestawieniu pojawiły się w tym roku serwisy, zajmujące się chyba każdym odcinkiem na turystycznym froncie – od sprzedaży wczasów, przez rezerwację hoteli, po sprzedaż biletów na samoloty, pociągi i autobusy – to łączy je jedno: jak największe ułatwienie kontaktu. Infolinia czynna przez cały tydzień to standard. Aktywny profil na Facebooku, na którym można zadać pytanie i szybko uzyskać odpowiedź – również. To także branża, która najbardziej chyba docenia rozwijający się rynek urządzeń mobilnych.
Jak zauważają autorzy,  branża popracowała nad użytecznością i atrakcyjnością prezentacji swoich ofert. Na przestrzeni ostatnich kilku lat widać nie tylko coraz szerszą ofertę, ale i poprawę systemów rezerwacyjnych, które nie tylko prezentują się przyjemnie dla oka, ale również są coraz bardziej intuicyjne w obsłudze.
W porównaniu sklepów decydował   sposób prezentacji poszczególnych ofert, mechanizmy wyszukiwania, możliwości filtrowania i zawężania wyników, czy wreszcie podejście do nietypowych wymagań, które może mieć osoba wybierająca się w podróż. Istotne dla ostatecznego wyniku okazały się też opinie klientów, którzy dzielili się nimi w internecie, a – jak pokazują badania – potrafi mieć do duży wpływ na decyzję o wyborze miejsca, gdzie kupuje się taki towar jak wycieczka, bilet czy rezerwacja hotelu.
– Cieszy nas już ósme, tak prestiżowe wyróżnienie – mówi Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu Travelplanet.pl. – Wynik rankingu obok rekordowej sprzedaży w sezonie letnim 2014 potwierdzają, że doskonalenie obszaru ecommerce i użyteczności strony www dla klientów przyniosły oczekiwane efekty.
Travelplanet.pl, największy polski multiagent w turystyce sprzedający przez Internet, Call Center oraz Punkty Obsługi Klienta jest także laureatem platynowego trofeum „NAGRODA FAIR PLAY”.
Travelplanet.pl został najwyżej oceniony jako serwis rezerwacyjny według portalu interaktywnie.pl, który w 2013 r. sporządził ranking w oparciu o oceny ekspertów branży internetowej.

– Uznanie ekspertów sprzedaży internetowej to nie domena tylko ostatniego roku – zauważa Damasiewicz. – Tegoroczne zwycięstwo w prestiżowym rankingu potwierdza najwyższą jakość obsługi naszych klientów na przestrzeni ostatnich lat.
W 2012 roku bowiem Travelplanet.pl po raz trzeci okazał się najlepszym sklepem internetowym w kategorii turystyka w rankingu Money.pl, Gazety Wyborczej oraz serwisu Wyborcza.biz. Natomiast w  latach 2008-2011 w Rankingu Sklepów Internetowych Wprost i Money. pl strona internetowa www.travelplanet.pl została uznana za najlepszą w kategorii turystyka.
W 2010 roku kapituła konkursu Najwyższa Jakość Quality International przyznała spółce tytuł Laureata oraz Złote Godło w kategorii QSERVICES — usługi najwyższej jakości. Portal travelplanet. pl został także laureatem Złotego Godła w konkursie Laur Klienta 2010, w kategorii sklepów internetowych — turystyka.
Jak zauważa dyrektor marketingu, w 2014 roku Travelplanet.pl uzyskał tytuł Narodowego Championa w konkursie European  Business Awards. Będzie reprezentował nasz kraj w  8. edycji prestiżowego  europejskiego konkursu, mającego wyłonienie najbardziej innowacyjnych i dynamicznych firm w Europie.

Ranking został opublikowany dzisiaj pod adresem:  http://www.money.pl/ranking-sklepow-internetowych-2014/