Pierwszy Boeing 777 linii Emirates z odświeżonym wnętrzem dołączył do floty i wyruszył do Genewy w środę po południu, pod numerem EK 83. Całkowita modernizacja samolotu zajęła 37 dni i zakończyła się 4 dni przed planowanym terminem oddania do użytku.
Zachęcamy do obejrzenia filmu, który pokazuje, jak pierwsze kabiny Emirates 777 były demontowane, wyposażane i odnawiane przez doświadczonych inżynierów linii lotniczych.
Boeing 777 przeszedł modernizację na początku lipca, a rekonfiguracja samolotu miała na celu stworzenie nowej kabiny ekonomicznej premium składającej się z 24 foteli ustawionych w trzech rzędach w układzie 2–4–2. Kremowe skórzane fotele z drewnianymi wykończeniami mają zapewnić większy komfort: rozstaw siedzeń to 38 cali, szerokość – 19,5 cala, a także możliwość odchylenia o 8 cali, co gwarantuje więcej miejsca na relaks podczas podróży.
Fotele i kolorystyka w kabinie klasy biznes zostały ulepszone, aby nawiązywać do jasnych i przestronnych elementów designu kultowego samolotu Emirates A380. W kabinie jest 38 miejsc w układzie 1–2–1, każde o szerokości 20,7 cala. Fotele można rozłożyć do pozycji płaskiego łóżka o długości maksymalnej 78,6 cala. W kabinie są cztery rzędy siedzeń, co zapewnia każdemu pasażerowi bezpośredni dostęp do przejścia. Przy każdym miejscu znajdują się osobisty minibar, stolik do jedzenia lub pracy, liczne gniazdka do ładowania urządzeń oraz prywatny ekran HD o przekątnej 23 cali, zapewniający dostęp do systemu rozrywki pokładowej ice.
W nowej kabinie klasy ekonomicznej znajduje się 256 foteli w kolorystyce delikatnej szarości i błękitu. Siedziska mają skórzane zagłówki z regulowanymi panelami bocznymi.
Linie Emirates zmodernizują kolejne 80 samolotów Boeing 777 w ramach inwestycji wynoszącej ponad 3 miliardy dolarów. Działania te mają na celu stworzenie najlepszych w branży produktów i podniesienie jakości obsługi pasażerów. Oprócz trasy do Genewy w najbliższych tygodniach zmodernizowane Boeingi 777 będą latać na trasach do Tokio Haneda i Brukseli. Kolejne połączenia zostaną ogłoszone wkrótce.
Prace remontowe na pokładzie Boeinga 777 zostały zrealizowane przez zespół 175 inżynierów i techników w Emirates Engineering w Dubaju. Ukończenie pierwszej maszyny zajęło 37 dni i trwało 18 000 godzin roboczych. Do modernizacji wykorzystano łącznie:
- 330 metrów kwadratowych wykładzin,
- 340 arkuszy laminatu,
- 743 metry kwadratowe skóry na fotele w klasie pierwszej, biznes i ekonomicznej premium,
- 800 metrów tkaniny na fotele w klasie ekonomicznej,
- 300 litrów farb.
Emirates przeznaczyły 191 maszyn Boeing 777 i Airbus A380 do pełnej modernizacji. Przewoźnik wyposaży samoloty w 8 104 fotele nowej generacji w klasie ekonomicznej premium, 1 894 odświeżone siedzenia w klasie pierwszej, 11 182 zmodernizowane miejsca w klasie biznes i 21 814 – w klasie ekonomicznej.
Obecnie odnowione samoloty Emirates obsługują loty do Nowego Jorku JFK, Los Angeles, San Francisco, Houston, Londynu Heathrow, Sydney, Auckland, Christchurch, Melbourne, Singapuru, Bombaju, Bengaluru, São Paulo, Tokio Narita, Osaki, Genewy i Dubaju.