Langley, Wielka Brytania, 24 marca 2015 r. — Firma Travelport, czołowy dostawca systemów i technologii dystrybucji i obsługi płatności oraz innych rozwiązań dla wartej 7 bilionów USD światowej branży turystycznej, poinformowała o podpisaniu nowej długoterminowej umowy z First Class, jedną z wiodących polskich spółek z branży zarządzania podróżami.

First Class specjalizuje się w świadczeniu kompleksowych i profesjonalnych usług w zakresie zarządzania podróżami służbowymi oraz organizowania imprez firmowych i konferencji. Została założona w 1991 r., a z usług jej korzysta ponad 800 klientów instytucjonalnych, w tym instytucje rządowe i finansowe, uczelnie wyższe oraz wiele spółek będących liderami rynku, o zasięgu zarówno krajowym, jak i międzynarodowym. We wrześniu 2014 r. firma First Class została wyłącznym polskim partnerem GlobalStar Travel Management — globalnej spółki z branży zarządzania podróżami.
W ramach umowy Travelport zapewni firmie First Class dostęp do niezrównanych pod względem bogactwa informacji o ofertach czołowych przewoźników i niskokosztowych linii lotniczych oraz ponad 600 000 hoteli, w tym 500 000 hoteli niezależnych. Firma First Class będzie mogła również korzystać z innowacyjnych funkcji Travelport Smartpoint — wiodącego w branży rozwiązania, które usprawnia dokonywanie rezerwacji oraz umożliwia efektywną sprzedaż szerszej oferty biletów lotniczych, usług hotelowych i wynajmu samochodów.

Firma First Class wybrała Travelport również ze względu na inne produkty, takie jak TripGate —rozwiązanie typu Corporate Booking Tool, zaprojektowane z myślą o tym, aby zapewnić firmom zarządzającym podróżami łatwiejszą rezerwację i koordynację podróży służbowych.
„Nawiązanie współpracy z firmą Travelport to kolejny kamień milowy w realizacji naszej strategii rozwoju” — powiedział Rafał Ostrowski, prezes zarządu First Class. „Naszym długoterminowym celem jest zdobycie pozycji lidera w lokalnym sektorze zarządzania podróżami. Jesteśmy pewni, że produkty i usługi firmy Travelport pomogą nam zdobyć przewagę nad konkurencją oraz oferować naszym klientom rzeczywiste korzyści”.

„Bardzo się cieszymy ze współpracy z firmą First Class i będziemy ją wspierać w efektywnym dostarczaniu naszych produktów i usług na rzecz jej klientów” — powiedziała Aleksandra Tomaszewska, dyrektor polskiego oddziału firmy Travelport. „Zawarcie tej umowy potwierdza atrakcyjność oferty Travelport, która cieszy się coraz większą popularnością wśród firm z branży zarządzania podróżami. Umowa znacznie zwiększy obecność firmy Travelport na polskim rynku podróży służbowych”.
 

Informacje o firmie Travelport (www.travelport.com)
Travelport to dostawca systemów i technologii dystrybucji i obsługi płatności oraz innych rozwiązań dla wartej 7 bilionów USD światowej branży turystycznej. Firma prowadzi działalność w ponad 170 krajach i zatrudnia ponad 3400 pracowników. W 2014 r. osiągnęła przychody netto w wysokości 2,1 mld USD. Działalność spółki obejmuje dwa obszary:
•    Travel Commerce Platform — firmowa platforma typu B2B, ułatwiająca czołowym przewoźnikom i innym dostawcom usług turystycznych dotarcie do klientów zarówno online, jak i offline. Platforma zawiera także pionierskie rozwiązanie do obsługi płatności typu B2B, które dzięki wykorzystaniu doświadczenia firmy Travelport w branży turystycznej zaspokaja potrzeby pośredników turystycznych w zakresie efektywnego i bezpiecznego rozliczania transakcji.
•    Technology Services — pion usług technologicznych, w ramach którego świadczone są kluczowe usługi informatyczne dla linii lotniczych, m.in. w zakresie obsługi sprzedaży, wystawiania biletów, a także dostarczane są inne rozwiązania pozwalające klientowi skupić się na jego podstawowej działalności i obniżyć koszty.
Travelport ma siedzibę w Langley w Wielkiej Brytanii. Firma jest notowana na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych pod symbolem „TVPT”.