Linia stworzona przez Air France ogłasza pierwsze trasy, ceny biletów oraz zdradza koncepcję serwisu i filozofię marki

 

Joon – nowa linia lotnicza stworzona przez Air France w lipcu tego roku – ujawnia plany i szczegóły działalności. Powstała, aby spełnić oczekiwania pasażerów młodego pokolenia, dlatego będzie wyróżniać się elastycznym podejściem i rozwiązaniami szytymi na miarę. Niszowa Joon będzie dla tych, którzy chcą doświadczyć nowego podejścia do podróży lotniczej. Od grudnia b.r. rozpoczyna loty z Paryża do czterech popularnych europejskich miast, a latem przyszłego roku na trasach międzykontynentalnych. Sprzedaż biletów uruchomiono na www.flyjoon.com.

 

“Joon jest nowym modelem linii – pomiędzy tradycyjnym przewoźnikiem, a linią niskokosztową. Będzie to zupełnie nowe doświadczenie dla jej klientów.To jeden z naszych największych projektów, który jest częścią planu strategicznego Trust Together. Ta inwestycja stanowi dla Grupy AIR FRANCE KLM ważny priorytet, ponieważ dzięki Joon chcemy odzyskać udziały Grupy w rynku przewozów lotniczych. Joon ma też pomóc przyspieszyć rozwój Grupy AIR FRANCE KLM, której będzie integralną częścią, ze swoją własną siatką lotów z Paryża i własną flotą.” – powiedział Franck Terner, Dyrektor Naczelny Air France.

 

“Pracując wspólnie nad Joon, staraliśmy się zdefiniować zupełnie nową ofertę w branży lotniczej – nowoczesną, innowacyjną, kreatywną i młodą duchem. Joon jest młodszą siostrą Air France, która postanowiła zerwać z tradycją i czerpać inspiracje z nowych oczekiwań swoich podróżnych. Chcemy im dać doświadczenie, które wykracza daleko poza drzwi kabiny samolotu.” – dodał Jean-Michel Mathieu, Dyrektor Naczelny Joon

 

Kim jest Joon?

 

Jej twórcy twierdzą, że Joon jest marką modową, podniebnym barem, kanałem rozrywkowym i osobistym asystentem, ale poza tym również lata!! Eco, organic, life-streaming, YouTube, wirtualna rzeczywistość… to język rzeczywistości młodej generacji, do której Joon kieruje swoje zaproszenie.

 

Joon w liczbach

 

Aktualnie linia zatrudnia 160 osób, z czego 140 to wykwalifikowani piloci i personel pokładowy, z doświadczeniem zdobytym w Air France, którzy teraz zasilą szeregi nowej linii. W 2020 roku linia planuje zatrudniać już ponad tysiąc osób.

 

Start lotów jest zapowiedziany na 1 grudnia b.r. Nowych lotniczych wrażeń młoda generacja pasażerów doświadczy początkowo na czterech trasach z Paryża (z lotniska Charles’a de Gaulle’a):

 

– do Barcelony (51 lotów tygodniowo)

– do Berlina (37 lotów tygodniowo)

– do Lizbony (28 lotów tygodniowo)

– do Porto (3 loty tygodniowo)

Ceny lotów będą się rozpoczynały od 39 Euro*

 

Latem 2018 Joon otworzy dwie trasy międzykontynentalne uruchamiając loty do:

 

– Brazylii (Fortaleza), 2 razy w tygodniu, w cenie od 249 EUR**

– Seszele (Mahé), 3 razy w tygodniu, w cenie od 299 EUR **

 

Swoje loty Joon będzie wykonywać samolotami typu Airbus A320 / A321 oraz Airbus A340 / A350. Linia zapowiada, że do 2020 roku będzie posiadać 28 samolotów: 18 maszyn latających na trasach dalekiego zasięgu (A340 i A350) oraz 10 przeznaczonych do lotów europejskich (A320 i A3210).

 

Najważniejsza elastyczność!

 

Joon daje pasażerom możliwość wyboru w kwestiach przewozu bagażu i serwisu pokładowego.

 

Lecąc w Klasie Ekonomicznej, w cenie biletu przewieziemy duży bagaż podręczny, na który składa się walizka lub torba o maksymalnych wymiarach 55 x 35 x 25 cm oraz dodatkowo torba z laptopem, torebka damska czy torba z zakupami (np. zakupy na lotnisku) o łącznej wadze do 12kg. Jeśli pasażer Klasy Ekonomicznej planuje zabrać bagaż rejestrowany – może wykupić bilet w nieco wyższej cenie. Podróż w Klasie Biznes uprawnia do bezpłatnego przewozu jednej sztuki bagażu rejestrowanego (do 23 kg) oraz bagażu podręcznego (walizka kabinowa + dodatkowe akcesorium) do 18 kg.

 

Joon – “podniebny bar”

 

Lecąc Joon w Klasie Ekonomicznej pasażerowie będą częstowani przez cały czas trwania lotu bezpłatnymi napojami zimnymi i gorącymi: woda, sok pomarańczowy, organiczna kawa Segafredo i herbata. Mogą też skorzystać z płatnych opcji cateringu. W ofercie będzie około 60 smacznych małych co nieco do wyboru, w 20% procentach składających się z produktów organicznych. Jak przystało na linię z kraju o bogatych tradycjach kulinarnych, oferta gastronomiczna będzie różnorodna i zaskakująca. Zamówić będzie można między innymi wysokoenergetyczne smoothie, szklaneczkę zimnego piwa La Parisienne, organiczne francuskie wino, zestaw tapas i inne ciekawe przystawki i przekąski na słodko i słono. Klasa Biznes będzie korzystać z bezpłatnego serwisu pokładowego.

 

Joon jest kanałem rozrywkowym

 

W linii stworzonej dla młodego pokolenia nie może zabraknąć technologii! Dlatego Joon będzie oferować rozrywkę pokładową w zupełnie nowej formie. Zaraz po wejściu na pokład samolotu pasażerowie będą mogli zalogować się do pokładowego systemu rozrywki i odbierać program korzystając ze swojego własnego urządzenia – tabletu, laptopa, czy smartfona. W ofercie „pokładowej telewizji” znajdziemy dla każdego coś dobrego:

 

– popularne seriale (m.in. Gra o Tron, Legion, Fargo, Taboo, Snatch, Sneaky Pete i inne),

– filmy animowane (Rick and Morty, Futurama, Family Guy).

– telewizja internetowa (Red Bull TV, kanały ouTube channels, Brut Sport, Viceland, Playzer), – kreskówki i program dla dzieci (Disney Junior, Zig & Sharko)

 

Porty USB dostępne przy fotelach pasażerów rozwiążą program wyczerpanych baterii.

 

Twój osobisty asystent

 

Twórcy Joon postanowili od samego początku połączyć siły z silnymi partnerami, aby wzbogacić usługę przelotu o dodatkowe produkty komplementarne w podróży:

 

•           Firma TravelCar – zajmie się Twoim samochodzem w czasie wyjazdu! Dzięki TravelCar pasażerowie Joon będą mogli korzystać z bezpłatnego parking na lotnisku w Paryżu, Barcelonie i Berlinie (a w późniejszym terminie, w 2018 również w Porto i Lizbonie). TravelCar podnajmuje prywatne samochody innym klientom, dzięki czemu zapewnia bezpłatną opiekę nad pozostawionym na lotnisku autem.

 

•           Na klientów Joon czekają też atrakcje od Airbnb Experiences, dzięki którym będą mogli doświadczyć autentycznych wrażeń z pobytu w Barcelonie, Lizbonie czy Berlinie. Lekcje gotowania paelli w Hiszpanii? Eskapada po najmodniejszych barach Paryża? A może zwiedzanie Berlina na rowerze z lokalnym przewodnikiem? Razem z Joon i Airbnb Experiences będzie można uszyć podróż na naszą miarę.

 

•           Le BHV Marais to organizator nietypowych wycieczek po Paryżu. Klienci Joon będą mieli do wyboru trzy nietuzinkowe opcje: Street art X street wear / All about the beauty / All Green.

 

•           Z Waynabox, wyłącznym partnerem Joon będzie można zorganizować komuś lub sobie podróżniczą niespodziankę. Klienci Joon będą mogli kupić w pełni zorganizowane „sekretne” pakiety weekendowe od Waynabox, w oparciu o loty Joon, a o destynacji i szczegółach programu dowiedzą się dopiero na 2 dni przed wylotem.

 

Linia Joon ma być od samego początku laboratorium innowacji i nietuzinkowych pomysłów, które będzie realizować z różnymi partnerami. Partnerstwom przyświeca podstawowy cel – zaskakiwać w inteligentny sposób i fundować nowe doświadczenia.

 

Joon projektantem mody

 

Załogi pokładowe Joon poznamy po stroju w elektryzującym niebieskim kolorze, ale nie jest to tradycyjny mundur! Stroje, które zaprojektowano tak, aby pasowały do charakteru linii będą sportowe, na luzie, ale eleganckie zarazem. Tak wiec przy wejściu do samolotu powitają nas marynarskie paski, tenisówki i pikowane kamizelki.

 

Co więcej, ponieważ eco jest trendy, do produkcji uniformów użyto między innymi włókien z recyklingu, pochodzących z przetworzonych butelek plastikowych.

 

Joon nie przestanie zaskakiwać!

 

Wkrótce pasażerowie Joon podróżujący w Klasie Biznes na trasach międzykontynentalnych doświadczą jeszcze nowszych wrażeń. Joon we współpracy z firmą SkyLights zaoferuje możliwość oglądania filmów za pomocą zestawów do odbioru rzeczywistości wirtualnej „AlloSky”. Zestawy VR nowej generacji korzystają z wielu innowacyjnych rozwiązań jak ekran wysokiej rozdzielczości oraz funkcja korekty dioptrii, dostosowująca ostrość obrazu do wzroku każdego pasażera. Zestawy VR będą dostępne przy każdym fotelu Klasy Biznes.

 

Drugą nowością będzie Paper Plane – specjalne narzędzie wkrótce dostępne na stronie www.flyjoon.com. Za pomocą Paper Plane będzie można zafundować naszym bliskim prezent – voucher na przelot do dowolnego miejsca gdzie lata linia.

 

Starsza siostra Joon: Air France

 

Joon jest “młodszą siostrą” Air France, która będzie korzystać z jej doświadczenia, infrastruktury i produktów:

 

–           Bazy i infrastruktury Air France na lotnisku CDG w Paryżu;

–           Możliwości gromadzenia mil Flying Blue Miles za loty Joon;

–           Udogodnień dla pasażerów biznesowych oraz członków programu Flying Blue na poziomie Gold i Platinum w postaci SkyPriority. Oznacza to priorytetowe przejścia przez punkty kontrolne na lotnisku, wstęp do poczekalni biznesowych i pierwszeństwo przy odprawie i odbiorze bagażu;

–           Wsparcia Air France w obsłudze pasażerskiej innych aspektach działalności operacyjnej

 

Tutaj można zobaczyć jak linia Joon prezentuje się w specjalnie stworzonym klipie: https://www.youtube.com/watch?v=rXls9p8um04&feature=youtu.be

 

Więcej informacji o Joon i rezerwacja biletów na www.flyjoon.com