Ryanair, dziś (6 lutego) opublikował styczniowe statystyki w zakresie obsługi klienta, które potwierdzają pozycję numer 1 Ryanaira:

  • Punktualność Ryanaira wyniosła 90% (z wył. opóźnień spowodowanych przez ATC) 
  • Niedobory kadrowe wśród kontrolerów ruchu ATC spowodowały opóźnienia ponad 2,900 lotów (5%) 

 

 Styczeń 

2018

2019

 Punktualność (z wył. ATC)

91%

90%

 

Ryanair opublikował także miesięczne wyniki ‘Rate My Flight’, w których 92% pasażerów oceniło swój lot “doskonale/bardzo dobrze/dobrze”, pasażerowie wysoko ocenili również proces wejścia na pokład (87%), załogę pokładową (94%), serwis na pokładzie (93%) oraz wybór posiłków i napoji (82%). 

 

Styczeń – Rate My Flight

Doskonale/Bardzo dobrze/dobrze 

Ogólne wrażenie   

92%

wejście na pokład  

87%

załoga pokładowa 

94%

serwis na pokładzie  

93%

wybór posiłków i napoji  

82%

 

Kenny Jacobs z Ryanaira powiedział: 

“Ryanair przewiózł w styczniu ponad 10 milionów pasażerów, nasza punktualność wyniosła 90% (z wyłączeniem ATC). Pomimo niedoborów kadrowych wśród kontrolerów ruchu lotniczego ATC we Francji, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii, które spowodowały opóźnienia ok. 5% lotów, nasza punktualność nadal znajduje się na najwyższym poziomie.   

Niedobory kadrowe wśród kontrolerów ruchu lotniczego ATC są nieakceptowalne i wraz z innymi liniami lotniczymi wzywamy rządy krajów europejskich oraz Komisję Europejską, aby zadbały przede wszystkim o prawa pasażerów, a nie małych, ale silnych związków zawodowych ATC. Komisja Europejska oraz rządy krajów członkowskich powinny zapobiec kolejnemu wakacyjnemu chaosowi poprzez właściwe obsadzenie wakatów ATC. 

Cieszymy się, że 92% spośród 75.000 pasażerów oceniło styczniowy lot Ryanairem “doskonale/bardzo dobrze/dobrze”. Funkcja “Rate My Flight” jest dostępna w aplikacji Ryanair i umożliwia ocenę poszczególnych elementów podróży w realnym czasie. Bardzo cenimy sobie wszystkie opinie, pomagają nam one w dalszym usprawnianiu naszych usług.”