Radisson Blu rozpoczął współpracę z fundacją “Just a Drop”, międzynarodową organizacją dobroczynną działającą na rzecz dostępu do wody i inauguruje program „Blu Planet” dotyczący powtórnego wykorzystywania ręczników Radisson Blu, jedna z wiodących marek hotelowych na świecie, podpisała umowę partnerską z fundacją „Just a Drop”, międzynarodową organizacją dobroczynną działającą na rzecz dostępu do wody, dzięki której sieć hoteli rocznie zapewni 12 tysiącom dzieci dostęp do świeżej wody pitnej.

Partnerstwo inauguruje rozpoczęcie programu Radisson Blu pod nazwą “Blu Planet”, podczas którego goście hotelowi zostaną poproszeni o rozważenie ponownego wykorzystania ich ręczników w trakcie pobytu w zamian za darowiznę na rzecz „Just a Drop”. Radisson Blu szacuje, że około trzy miliony ręczników w hotelach sieci w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce w ciągu roku zostanie wykorzystanych ponownie.

 „Hotele codziennie zużywają ogromne ilości wody, dlatego bardzo ważne jest osiągnięcie równowagi pomiędzy komfortem gości a prowadzeniem odpowiedzialnego biznesu. W Radisson Blu od wielu lat inwestujemy w ograniczenie zużycia wody.. Pomiędzy 2007 a 2012 rokiem poziom wody zużytej w sieci naszych hoteli zredukowaliśmy o 27% i mamy zamiar zmniejszyć je o kolejne 5% do końca tego roku.” – powiedziała Inge Huijbrechts, Wiceprezes ds. Odpowiedzialnego Biznesu. „Współpraca z „Just a Drop” i nasz program ponownego wykorzystywania ręczników są wyrazem prawdziwego zaangażowania Radisson Blu w tą sprawę.” – dodała.

„Nie możemy doczekać się współpracy z Radisson Blu i bardzo cieszy nas, że mamy szansę odegrać tak ważną rolę w programie „Blu Planet”. Co 20 sekund z powodu braku wody umiera dziecko, a ta współpraca pomoże zapewnić tysiącom dzieci na świecie dostęp do czystej wody pitnej. Serdecznie dziękujemy wszystkim z Radisson Blu za podjęcie tej inicjatywy.” – powiedziała Fiona Jeffery, założycielka i Prezes “Just a Drop”.

Rozpoczynając współpracę z fundacją “Just a Drop” i inicjując program „Blu Planet”, Radisson Blu przeprowadził ankietę wśród swoich gości, pytając o ich podejście do oszczędzenia wody zarówno w swoich domach jak i w hotelach, które odwiedzają. Zapytani o to, jak często wymieniają ręczniki w domu, większość gości (45%) odpowiedziała, że robi to co tydzień, tylko 6% respondentów codziennie. Przełożyło się to na odpowiedzi na pytanie, przez ile dni mogliby używać tych samych ręczników w hotelu – 24% byłoby skłonnych używać ręczników przez 3 dni, a kolejne 24% pytanych gości przez 4 dni z rzędu. Tylko 6% respondentów odpowiedziało, że oczekują codziennej wymiany ręczników.

Stosunek do ponownego wykorzystania ręczników ma również odzwierciedlenie w podejściu do ponownego wykorzystania pościeli – 34% zapytanych gości odpowiedziało, że chętnie używaliby ich do 4 dni. Goście są dobrze poinformowani o poziomie zużycia wody w hotelach, 68% potwierdza, że zdają sobie sprawę, że koszt wody wiąże się z posiłkami, napojami i obsługą hotelową, dlatego zgadzają się na korzystanie z prysznica zamiast wanny (60%), rozważne wybieranie pozycji z menu (29%) i są przygotowani na rezygnację z serwisu sprzątającego do 3 dni (18%).

“Nasze badanie daje wiele do myślenia i pokazuje, jak dużą wiedzę o konieczności oszczędzania wody ma opinia publiczna. Dlatego jesteśmy przekonani, , że nasi goście z entuzjazmem odbiorą program ponownego wykorzystania ręczników i okaże się on sukcesem” – kontynuuowała Huijbrechts.

Podczas trzech dni, począwszy od Dnia Ziemi 22 kwietnia, hotele Radisson Blu w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, zaprosiły gości, aby przemaszerowali 10 metrów niosąc plastikowe kanistry z wodą. Akcja ilustrowała codzienny trud, jaki ponoszą miliony ludzi na całym globie, aby zdobyć wodę zdatną do picia. Goście przemaszerowali w sumie 131 kilometrów, dostarczając czystą wodę 1310 dzieciom dzięki współpracy z fundacją „Just a Drop”.

Ponadto Fundacja Rodziny Carlson przeznaczyła 5 tysięcy dolarów, dostarczając czystej wody dodatkowym 312 dzieciom.

“Marsze dla Wody były niezwykle popularne zarówno wśród gości, jak i hotelowej obsługi. Była to zabawna, angażująca i mająca charakter edukacyjny akcja, której celem było zwiększenie świadomości na temat oszczędzania wody” – podsumowuje Huijbrechts.

Lokalizacje na świecie
Marsze dla Wody odbyły się w następujących hotelach:

•    Radisson Blu Belorusskaya Hotel, Moskwa
•    Radisson Blu Hotel, Amsterdam
•    Radisson Blu Hotel, London Stansted Airport
•    Radisson Blu Waterfront Hotel, Sztokholm
•    Radisson Blu Scandinavia Hotel, Kopenhaga
•    Radisson Blu Plaza Hotel, Oslo
•    Radisson Blu Hotel, Dubaj Deira Creek
•    Radisson Blu Hotel, Frankfurt
•    Radisson Blu Bosphorus Hotel, Istambuł
•    Radisson Blu Hotel Waterfront, Kapsztad
•    Radisson Blu Elizabete Hotel, Ryga
•    Radisson Blu Hotel, Kijów
•    Radisson Blu, Pekin
•    Radisson Blu, Mediolan
•    Carlson Rezidor EMEA Head Offices, Bruksela

 

O Radisson Blu®
Radisson Blu® jest jedną z wiodących marek hotelowych na świecie. Pod logo Radisson działa ponad 280 hoteli w 62 krajach. Nowoczesną, anagażującą i pełną życia gościnność hoteli Radisson Blu charakteryzuje jedyna w swoim rodzaju filozofia obsługi pod hasłem Yes I Can!SM. Wszystkie z hoteli pierwszej klasy oferują szeroką paletę wyjątkowych cech, pomagających w wyzwaniach współczesnej podróży, a także gwarantujących 100% satysfakcję. Znane na całym świecie z motta Hotels Designed to Say YES!SM, hotele Radisson Blu oferują bogate doznania estetyczne oraz największą dbałość o szczegóły. Hotele Radisson Blu są zlokalizowane w najbardziej dogodnych lokalizacjach w dużych miastach, w rejonach lotnisk oraz kurortów wypoczynkowych na całym świecie.

Radisson Blu jest częścią grupy Carlson Rezidor Hotel Group, składającej się również z Quorvus Collection, Radisson®, Radisson Red, Park Plaza®, Park Inn® by Radisson oraz Country Inns & Suites By CarlsonSM. Rezerwacji można dokonywać na stronie: www.radissonblu.com.

O „Just a Drop” – www.justadrop.org
•    “Just a Drop” to założona w 1998 roku międzynarodowa organizacja dobroczynna mająca bardzo prosty cel: dostarczyć ludziom czystą wodę i zmniejszyć liczbę dzieci umierających na choroby spowodowane brakiem wody.
•    Pracując u podstaw z lokalnymi partnerami, dostarczamy czystą wodę i urządzenia sanitarne do niektórych
z najbiedniejszych społeczności na świecie, budujemy ręcznie wykopywane studnie, rurociągi, pompy ręczne oraz latryny, a także wdrażamy programy zdrowotne i sanitarne.
•    Organizacja liczy 5 pracowników i całą armię wolontariuszy, z których wielu to emerytowani oficerzy wojskowi i inżynierzy wodni z dużym doświadczeniem w globalnych programach wodnych.
•    Do tej pory zrealizowaliśmy ponad 150 projektów w 31 krajach, docierając do 1,5 miliona ludzi w Afganistanie
i Zambii.

Fakty na temat wody:
•    Co 20 sekund przez brak wody umiera dziecko.
•    Ponad 768 milionów ludzi na świecie nie ma dostępu do czystej wody.
•    Więcej ludzi na świecie posiada telefon komórkowy niż dostęp do toalety.