Ryanair, poinformował o postępach w procesie związanym z odwołaniem 2.100 lotów (ze 130.000) we wrześniu i październiku
– Wszyscy pasażerowie, których loty zostały odwołane – łącznie 315.000 osób – w poniedziałek 18 września otrzymali notyfikacje.
– Do niedzieli (24 września), Ryanair odpowiedział 305.000 osób – ponad 97% wszystkich, których loty anulowano rezerwując loty zastępcze lub przystępując do wypłaty odszkodowań.
– Pozostałe 3% pasażerów (mniej niż 10.000) nie skontaktowało się jeszcze z działem obsługi klienta Ryanair.
– W ciągu ostatnich 7 dni punktualność lotów Ryanaira wzrosła do 96% (szczegóły w tabeli poniżej).
– W ciągu ostatnich 7 dni tylko 3 loty z ponad 16.000 zostały odwołane (szczegóły w tabeli poniżej).
PUNKTUALNOŚĆ I ODWOŁANE LOTY
Wrzesień |
1 fala lotów |
Odwołane loty |
|
Wtorek |
19 |
92% |
0 |
Środa |
20 |
97% |
0 |
Czwartek |
21 |
96% |
0 |
Piątek |
22 |
96% |
0 |
Sobota |
23 |
100% |
1 (zamknięcie pasa startowego) |
Niedziela |
24 |
95% |
2 (przekierowanie z uwagi na złe warunki pogodowe) |
Poniedziałek |
25 |
98% |
– |
Śr. |
96% |
Kenny Jacobs z Ryanaira powiedział:
“Po raz kolejny przepraszamy każdego z 315.000 pasażerów, których loty zaplanowane na najbliższe 6 tygodni zostały odwołane. Odpowiedzieliśmy już na 97% reklamacji rezerwując loty zastępcze bądź oferując odszkodowania. Prosimy również pozostałe 3% pasażerów (niespełna 10.000) o kontakt.
Żadne kolejne loty nie zostały odwołane z uwagi na akomodację urlopów, a nasza punktualność wzrosła do 96%. Pracujemy nad rozwiązaniem tej krótkookresowej sytuacji, zatrudniliśmy dodatkowych pracowników w dziale obsługi klienta. Robimy wszystko, aby jak najszybciej odpowiedzieć na pytania oraz rozwiązać problemy, do których sami doprowadziliśmy, za co jeszcze raz szczerze przepraszam.”