Ryanair, poinformował o postępach w procesie związanym z odwołaniem 2.100 lotów (ze 130.000) we wrześniu i październiku

 

– Wszyscy pasażerowie, których loty zostały odwołane – łącznie 315.000 osób – w poniedziałek 18 września otrzymali notyfikacje.

 

– Do niedzieli (24 września), Ryanair odpowiedział 305.000 osób – ponad 97% wszystkich, których loty anulowano rezerwując loty zastępcze lub przystępując do wypłaty odszkodowań.

 

– Pozostałe 3% pasażerów (mniej niż 10.000) nie skontaktowało się jeszcze z działem obsługi klienta Ryanair.  

 

– W ciągu ostatnich 7 dni punktualność lotów Ryanaira wzrosła do 96% (szczegóły w tabeli poniżej).

 

– W ciągu ostatnich 7 dni tylko 3 loty z ponad 16.000 zostały odwołane (szczegóły w tabeli poniżej).

 

PUNKTUALNOŚĆ I ODWOŁANE LOTY

 

Wrzesień

 

1 fala lotów

Odwołane loty

Wtorek

19

92%

0

Środa

20

97%

0

Czwartek

21

96%

0

Piątek

22

96%

0

Sobota

23

100%

1 (zamknięcie pasa startowego)

Niedziela

24

95%

2 (przekierowanie z uwagi na złe warunki pogodowe)

Poniedziałek

25

98%

Śr.

 

96%

 

 

Kenny Jacobs z Ryanaira powiedział:

 

“Po raz kolejny przepraszamy każdego z 315.000 pasażerów, których loty zaplanowane na najbliższe 6 tygodni zostały odwołane. Odpowiedzieliśmy już na 97% reklamacji rezerwując loty zastępcze bądź oferując odszkodowania. Prosimy również pozostałe 3% pasażerów (niespełna 10.000) o kontakt.    

Żadne kolejne loty nie zostały odwołane z uwagi na akomodację urlopów, a nasza punktualność wzrosła do 96%. Pracujemy nad rozwiązaniem tej krótkookresowej sytuacji, zatrudniliśmy dodatkowych pracowników w dziale obsługi klienta. Robimy wszystko, aby jak najszybciej odpowiedzieć na pytania oraz rozwiązać problemy, do których sami doprowadziliśmy, za co jeszcze raz szczerze przepraszam.”