W dniach 24-25 sierpnia Warszawa stała się miejscem wyjątkowego spotkania kultur dzięki Koreańskiemu Targowi Śniadaniowemu. Wydarzenie, które miało miejsce w sobotę na Żoliborzu (Skwer, ul. Śmiała / al. Wojska Polskiego, godz. 9-16) oraz w niedzielę na Mokotowie (Skwer, ul. Puławska / ul. Woronicza, godz. 10-17), przyciągnęło tłumy warszawiaków oraz miłośników kultury koreańskiej.

Głównym partnerem wydarzenia stała Koreańska Organizacja Turystyczna a sam Targ miał na celu promowanie Korei Południowej wśród polskich turystów, touroperatorów oraz mediów. Targ był doskonałą okazją do odkrycia bogactwa tego kraju – od jego smaków (przez dania typowo koreańskie) do fascynującego świata K-popu.

Podczas wydarzenia goście mieli okazję spotkać się z Lee Kyeung Min, Dyrektorem Przedstawicielstwa Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej, który chętnie opowiadał o atrakcjach turystycznych Korei i możliwościach współpracy.

“Chcemy pokazać różnorodność Korei Południowej – od skarbów UNESCO po miejsca

symbolizujące postęp i azjatycką nowoczesność, w tym kulturę muzyczną K-pop.

Korea Południowa oferuje wyjątkowe trasy sportowe dla miłośników aktywnego wypoczynku,

wspaniałe doznania kulinarne oraz bogaty wybór imprez, koncertów i festiwali.

Najważniejsze, że mamy bezpośrednie połączenie Warszawa-Seul, co jeszcze bardziej zbliża

nasze kraje i sprawia, że wycieczki do Korei Południowej są jeszcze łatwiejsze”, – Lee Kyeung Min.

Dużym zainteresowaniem na Targu  cieszyły się także warsztaty K-popowe, prowadzone przez cover grupę KYARA. Uczestnicy mieli niepowtarzalną okazję, by nie tylko zobaczyć spektakularny występ grupy, ale także nauczyć się najpopularniejszych ruchów tanecznych, które podbiły świat.

Kolejną atrakcją był warsztat kaligrafii koreańskiej – seoye (서예). Ta starożytna sztuka pisania, łącząca piękno formy z duchowym znaczeniem, pozwoliła uczestnikom na chwilę refleksji i zanurzenie się w tradycyjnej kulturze Korei. Pod okiem ekspertów, warsztatowicze ćwiczyli pisanie znaków hangul oraz hanja, poznając ich unikalne znaczenie i estetykę.

Koreański Targ Śniadaniowy okazał się ogromnym sukcesem, przyciągającym zarówno fanów koreańskiej popkultury, jak i tych, którzy chcieli odkryć głębsze aspekty tej fascynującej kultury. Chętni do podróży także mieli możliwość zapoznać się z ofertami wycieczek od operatorów turystycznych Orion, Ecco Travel oraz Planet Escape.