Travelist, razem z Grupą Secret Escapes, przejął 100% udziałów Grupy Slevomat – największych serwisów oferujących głównie usługi hotelowe i spa w Czechach i Słowacji. W ramach Grupy Slevomat działają serwisy slevomat.cz, zlavomat.sk oraz agregator ofert skrz.cz, które w sumie odnotowują około 8 milionów wizyt miesięcznie. Teraz oferty dotychczasowych partnerów Travelist, będą trafiać do jeszcze szerszego grona użytkowników zainteresowanych pobytami hotelowymi

 

Połączone siły Travelist i Slevomat dają grupie Secret Escapes pozycję lidera w segmencie rezerwacji pobytów wypoczynkowych w regionie CEE. Wolumen odbiorców, potężna baza hotelowa i bardzo dobre wyniki finansowe czynią z niego trzeci co do wielkości, po Niemczech i Wielkiej Brytanii, rynek na którym działa Secret Escapes.

 

Slevomat, który zachowa swoją markę i strukturę, rozszerzy teraz ofertę hotelową i wakacyjną o pozycje z pozostałych rynków, dostępne na platformach Secret Escapes i Travelist. Jest to bardzo dobra wiadomość dla dotychczasowych partnerów Travelist, gdyż to właśnie oni mogą stać się największymi beneficjentami tej transakcji ze względu na bliskość lokalizacji.

 

Ponadto akwizycja umożliwi szybszy wzrost i rozwój obu firm, między innymi dzięki wymianie doświadczeń i wiedzy na temat procesów operacyjnych, strategii marketingowej i technologii.

 

Założony przez Tomáša Čupra w 2011 roku Slevomat wypracuje w tym roku blisko 90 mln euro obrotu.

 

„To kolejny rok z milowym krokiem w rozwoju Travelist i Grupy Secret Escapes. Ten krok zmienia układ sił w naszej części Europy, powodując, że pod względem ilości i wartości rezerwacji wyjazdów i pobytów stricte wypoczynkowych wskoczyliśmy na pozycję lidera”. – komentuje Jakub Bączykowski, dyrektor zarządzający Travelist na region Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. „Wśród obcokrajowców odwiedzających Polskę nadal prym wiodą Niemcy, ale jednocześnie liczba odwiedzających nas Czechów i Słowaków praktycznie podwaja się z każdym kolejnym rokiem. Mamy nadzieję, że teraz będzie rosła jeszcze szybciej a nasi południowi sąsiedzi korzystając z dobrze rozpoznawalnego u siebie Slevomat, będą częściej odwiedzali hotele naszych partnerów w Polsce i w innych regionach”.

 

Kwota transakcji nie została ujawniona.