Travelport, czołowy dostawca systemów i technologii dystrybucji i obsługi płatności oraz innych rozwiązań dla wartej 7 bilionów USD światowej branży turystycznej, został laureatem trzech nagród w prestiżowych konkursach Travolution Awards oraz Irish Travel Trade News Awards.

Na ceremonii wręczenia nagród w konkursie Travolution Awards, która w tym roku odbyła się 2 grudnia w The Ballroom w południowym Londynie, Travelport otrzymał nagrodę za najlepszą innowację technologiczną (Best Technological Innovation) w uznaniu dla swojej platformy usług turystycznych (Travel Commerce Platform).

Ponadto firma otrzymała również dwie nagrody od magazynu Irish Travel Trade News — dla najlepszego dostawcy technologii (Best Technology Provider) oraz dla najlepszego zespolu wspierajacego agentow (Best Agent Supplier Team). Pierwsza nagroda została przyznana za platformę Travel Commerce Platform oraz rozwiązanie Travelport Smartpoint. Druga nagroda jest zaś najbardziej prestiżowa, ponieważ mogli się o nią ubiegać wszyscy dostawcy.

Przyznane nagrody stanowią wyraz uznania dla innowacji firmy Travelport w dziedzinie prezentacji i sprzedaży produktów turystycznych, w tym Travelport Aggregated Shopping, Travelport Ancillary Services oraz Travelport Rich Content and Branding. Wymienione rozwiązania umożliwiają liniom lotniczym oferowanie produktów i usług odpowiednim nabywcom, w odpowiednim miejscu i czasie. Travelport nieustannie doskonali swoją ofertę produktową. Firma udostępniła niedawno nową wersję rozwiązania Travelport Smartpoint, swojej wiodącej w branży aplikacji handlowej dla biur podróży. Wprowadzenie najnowszej wersji tej aplikacji, wraz z szeregiem nowych funkcji ułatwiających dokonywanie rezerwacji i zwiększających rentowność biur podróży, stanowi jednocześnie ogólnoświatową premierę zaawansowanego rozwiązania handlowego Rich Content and Branding przeznaczonego dla linii lotniczych.

„Zdobycie trzech nagród dowodzi naszego zaangażowania w oferowanie klientom najlepszych usług i produktów z pośrednictwem naszej innowacyjnej platformy” — powiedział Simon Ferguson, dyrektor zarządzający na Wielką Brytanię i Irlandię w firmie Travelport. „Ceremonie wręczenia nagród Travolution oraz ITTN to jedne z najważniejszych wydarzeń w branży turystycznej. Bardzo się cieszymy, że nasza ciężka praca i determinacja nadal spotykają się z uznaniem. Chciałbym też skorzystać z tej okazji i podziękować całemu zespołowi, którego ciężka praca umożliwiła nam osiągnięcie tego sukcesu”.

###

Travelport to dostawca systemów i technologii dystrybucji i obsługi płatności oraz innych rozwiązań dla wartej 7 bilionów USD światowej branży turystycznej. Firma prowadzi działalność w ponad 170 krajach i zatrudnia ok. 3 400 pracowników. W 2013 r. osiągnęła przychody netto w wysokości 2,1 mld USD. Działalność spółki obejmuje dwa obszary:

–    Travel Commerce Platform — firmowa platforma typu B2B, ułatwiająca czołowym przewoźnikom i innym dostawcom usług turystycznych dotarcie do klientów zarówno online, jak i offline. Platforma zawiera także pionierskie rozwiązanie obsługi płatności typu B2B, które dzięki wykorzystaniu doświadczenia firmy Travelport w branży turystycznej zaspokaja potrzeby pośredników turystycznych w zakresie efektywnego i bezpiecznego rozliczania transakcji.

–    Technology Services — pion usług technologicznych, w ramach którego świadczone są kluczowe usługi informatyczne dla linii lotniczych, m.in. w zakresie obsługi sprzedaży, wystawiania biletów i kontroli odlotów, a także dostarczane są inne rozwiązania pozwalające klientowi skupić się na jego podstawowej działalności i obniżyć koszty.

Travelport ma siedzibę w Langley w Wielkiej Brytanii. Firma zakończyła ostatnio swoją pierwszą ofertę publiczną na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych i jej akcje są notowane pod symbolem „TVPT”.