– raport CASAMUNDO i TNS Polska na temat wakacyjnych planów Polaków

Według najnowszego raportu TNS Polska na zlecenie serwisu CASAMUNDO, w tym roku większość Polaków – podobnie jak przed rokiem – samodzielnie zorganizuje wakacyjny wyjazd i zatrzyma się w domu wakacyjnym lub apartamencie.

Najpopularniejszym miesiącem na urlop okazał się lipiec, a na zakwaterowanie w tym roku przeznaczymy najczęściej od 251 do 500 złotych.  

Warszawa, 9 czerwca 2015 – CASAMUNDO, internetowy serwis specjalizujący się w wynajmie apartamentów i domów wakacyjnych, wraz z instytutem badawczym TNS Polska już po raz czwarty zbadał preferencje urlopowe Polaków. Analiza obejmowała takie zagadnienia jak sposób organizowania wakacji, wydatki na zakwaterowanie oraz terminy wyjazdów.

Samodzielnie zorganizowane wakacje w przystępnej cenie

Prawie trzy czwarte Polaków (71%) planuje w tym roku wakacyjny wyjazd, co stanowi wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu do roku poprzedniego. Wzorem poprzednich lat większość turystów samodzielnie zorganizuje letni wypoczynek i zatrzyma się w domu wakacyjnym lub apartamencie (36% ankietowanych). Dodatkowo, odsetek osób rezerwujących zakwaterowanie przez internet utrzymał się na tym samym poziomie.

Ciekawie prezentują się również planowane wydatki na wakacyjne zakwaterowanie. Zbliżona liczba ankietowanych wybrała dwa przedziały cenowe. 22% turystów z Polski na wakacyjne zakwaterowanie zamierza wydać kwotę pomiędzy 251 a 500 złotych. Zaledwie o 1% mniej ankietowanych przeznaczy na ten cel kwotę pomiędzy 501 a 1000 złotych. Zmniejszyła się liczba respondentów, którzy decydują się na wynajem droższego zakwaterowania. Tylko 8% respondentów planuje przeznaczyć na wynajem kwotę pomiędzy 1001 a 2000 złotych. Dla porównania w ubiegłym roku 14% ankietowanych przeznaczało taką sumę.

„W tym roku klienci z Polski zaczęli szybciej planować wakacyjne wyjazdy. Dzięki temu są w stanie znaleźć zakwaterowanie w dogodnej lokalizacji za rozsądną cenę oraz spełniające wszystkie wymagania. Polscy klienci serwisu cenią sobie elastyczność i prywatność domów wakacyjnych, ale jakość i komfort muszą być adekwatne do ceny” – komentuje Thorsten Kerwin, Dyrektor Generalny serwisu CASAMUNDO.

Wakacje poza sezonem mniej popularne

W tym roku po raz pierwszy zapytaliśmy ankietowanych o termin planowanego urlopu. Znaczna część urlopowiczów planuje wypoczynek w lipcu (43% respondentów). Drugim najchętniej wybieranym miesiącem jest sierpień. Na wakacje wyjedzie w tym czasie 26% ankietowanych.
„Sporą część naszych klientów stanowią rodziny z dziećmi, które uzależniają urlop od ferii i wakacji. Z tego powodu decydują się na wyjazd w najpopularniejszych wakacyjnie miesiącach. Osoby, które nie mają jeszcze dzieci i nie są zależne od szkolnych wakacji mogą zastanowić się nad wyjazdem tuż przed lub tuż po sezonie. Mniejsza liczba turystów, przyjemniejsze temperatury i niższe koszty zakwaterowania oraz atrakcji turystycznych to tylko niektóre korzyści wynikające ze spędzenia urlopu poza sezonem” – dodaje Thorsten Kerwin, Dyrektor Generalny serwisu CASAMUNDO.

Jak pokazują statystyki tylko po 6% respondentów planuje wakacyjny wypoczynek w czerwcu lub we wrześniu.

 

O Casamundo
Casamundo to portal specjalizujący się w wynajmie apartamentów i domów wakacyjnych w całej Europie. Portal powstał w 2003 roku w Hamburgu, gdzie znajduje się główna siedziba firmy. W 2009 roku działalność Casamundo została rozszerzona na polski rynek. Strona www.casamundo.pl to baza ponad 400 000 ofert renomowanych firm turystycznych oraz wybranych osób prywatnych w Europie, Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Oprócz Polski i Niemiec, Casamundo działa również w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Czechach, Słowacji i Holandii, na Węgrzech i w Hiszpanii.

Więcej informacji na temat oferty Casamundo oraz przestawionych obiektów można uzyskać na stronie www.casamundo.pl.
Najświeższe informacje oraz ciekawostki można otrzymywać dołączając do grupy Casamundo.pl na Facebooku.