Travelplanet.pl z własnym  turystycznym funduszem gwarancyjnym
Wycieczki wykupione w Travelplanet.pl są objęte nie tylko gwarancją najniższej ceny na rynku, ale również bezpłatnie ochroną przed bankructwem biura podróży. Nowe ubezpieczenie które Travelplanet.pl funduje swoim turystom w AXA Assistance to rewolucja na rynku turystycznym.

– Prace nad stworzeniem turystycznego funduszu gwarancyjnego trwają już kilka lat i nie przyniosły jak dotychczas żadnego efektu – zauważa prezes Travelplanet.pl Jerzy Krawczyk. – Dlatego Travelplanet.pl, największy polski multiagent turystyczny wraz z  Towarzystwem Ubezpieczeniowym AXA Assistance zdecydował się na wprowadzenie pierwszej i jedynej takiej ochrony na polskim rynku turystycznym. Sami więc zbudowaliśmy coś na kształt funduszu gwarancyjnego, obejmującego kilkudziesięciu najważniejszych polskich touroperatorów.
Największy polski multiagent turystyczny szczyci się nie tylko gwarantowaniem najniższej ceny wykupionych w Travelplanet.pl wakacji, ale współpracą  wyłącznie ze sprawdzonymi biurami podróży.
 – Ten reklamowy slogan wypełniamy bardzo konkretną treścią: wszystkie rezerwacje dokonane w Travelplanet.pl objęte zostają ubezpieczeniem AXA Assistance od niewypłacalności organizatora – dodaje prezes Krawczyk. – A to renomowana firma ubezpieczeniowa, która szósty rok z rzędu została uznana za najbardziej wartościową markę ubezpieczeniową na świecie.
Ubezpieczenie za darmo dla każdego klienta
Wakacje 100% to pierwsze takie ubezpieczenie na polskim rynku turystycznym. Jest darmowe, w odróżnieniu od wprowadzonego w ubiegłym roku przez jednego z agentów turystycznych produktu marketingowego o podobnym charakterze, za który trzeba dopłacić 2,2 proc. ceny wycieczki. Ten płatny produkt marketingowy był na tyle kontrowersyjny, że wzbudził wątpliwości Komisji Nadzoru Finansowego, która skierowała sprawę do prokuratury uznając, że jest to świadczenie usług ubezpieczeniowych bez wymaganego zezwolenia.
Ubezpieczenie Wakacje 100% w Travelplanet.pl jest dodawane za darmo do każdej rezerwacji i działa od momentu zarezerwowania wycieczki aż do wyjazdu na urlop. Uruchamiane jest w najprostszy z możliwych sposobów. W razie niedojścia imprezy turystycznej do skutku z powodu niewypłacalności biura podróży organizującego wyjazd, klient Travelplanet.pl kontaktuje się z jednym z biur multiagenta (osobiście, mailowo, telefonicznie) i otrzymuje voucher o wartości niezrealizowanej wycieczki. Może go wykorzystać w ciągu roku w Travelplanet.pl.
 – To oznacza możliwość wyboru wycieczki każdego z touroperatorów, którego ofertę sprzedaje Travelplanet.pl – zauważa Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce. – Co więcej, jeśli cena nowej wycieczki jest niższa niż wartość voucheru, klient nie traci pieniędzy bowiem otrzymuje różnicę w postaci kolejnego voucheru do wykorzystania w ciągu roku.
Sto procent gwarancji wpłaconych  pieniędzy
Wakacje 100% to ubezpieczenie od bankructwa biura podróży. W innych wypadkach, gdy impreza turystyczna nie dochodzi do skutku z powodu siły wyższej itp. (np. zawieszenie wyjazdów do Tunezji w marcu) wystarczającym i dobrze funkcjonującym  zabezpieczeniem są zapisy w Ustawie o Usługach Turystycznych.
Natomiast w wypadku bankructwa touroperatora polisa Wakacje 100% to także  stuprocentowe zabezpieczenie pieniędzy klienta Travelplanet.pl. Podpisawszy pełnomocnictwo do zgłaszania przez ubezpieczyciela roszczeń wobec niewypłacalnego biura podróży w jego imieniu klient od razu otrzymuje voucher, natomiast na głowie ubezpieczyciela pozostaje wyegzekwowanie tych pieniędzy w postępowaniu upadłościowym od biura podróży. A najczęściej w takich wypadkach te sprawy trwają nawet kilka lat zaś klienci upadłych biur podróży rzadko odzyskują pełne kwoty, które wpłacili na wycieczki.

 
Największy polski multiagent w turystyce sprzedający przez Internet, Call Center oraz Punkty Obsługi Klienta ofertę starannie sprawdzonych, największych polskich organizatorów wyjazdów. Jednocześnie ma w swojej ofercie bilety lotnicze, hotele, ubezpieczenia podróżne oraz umożliwia wynajem samochodów w dowolnym miejscu na świecie. Pierwsza firma e-commerce na warszawskiej GPW, która obsłużyła ponad pół miliona klientów, jest laureatem platynowego trofeum „NAGRODA FAIR PLAY”.
Najlepszy serwis rezerwacyjny według portalu interaktywnie.pl, który w 2013 r. sporządził ranking w oparciu o oceny ekspertów branży internetowej. W 2014 roku po raz ósmy Travelplanet.pl zajął pierwsze miejsce w rankingu sklepów internetowych (turystyka) Money.pl, (wcześniej sporządzanego wspólnie z Gazetą Wyborczą oraz serwisem Wyborcza.biz). W 2010 roku kapituła konkursu Najwyższa Jakość Quality International przyznała spółce tytuł Laureata oraz Złote Godło w kategorii QSERVICES — usługi najwyższej jakości. Portal travelplanet. pl został także laureatem Złotego Godła w konkursie Laur Klienta 2010, w kategorii sklepów internetowych — turystyka.
W 2014 roku Travelplanet.pl uzyskał tytuł Narodowego Championa w konkursie European  Business Awards reprezentował nasz kraj w  8. edycji prestiżowego  europejskiego konkursu, mającego wyłonienie najbardziej innowacyjnych i dynamicznych firm w Europie.