Miłość do sportu urozmaica nie tylko codzienną rutynę w czasie wolnym. Może stać się spoiwem zespołu w pracy i motorem do wspólnych aktywności. Tak jest w przypadku zespołu Leonardo Hotels, który chętnie angażuje się na rzecz lokalnych wydarzeń i inicjatyw — tym chętniej, gdy w grę wchodzi rywalizacja sportowa.

 

Daleko, poza działania komercyjne

Rzadko inicjatywa udziału w wydarzeniach na rzecz lokalnych społeczności pochodzi “oddolnie”, od zespołu. W przypadku działań sportowych jednak zmienia się spojrzenie nie tylko na samo wydarzenie, ale też na uczestnictwo firmy — wtedy pracownicy niejako łączą się w realizacji wspólnego celu, który staje się wyzwaniem nie tylko dla organizacji, ale również dla nich samych.

Zauważył to Nino Rosenlund, City General Manager Warsaw z Leonardo Hotels i jak sam mówi “Wydarzenia te są dla nas nie tylko okazją do wspierania ważnych celów, ale także szansą na integrację zespołu, promowanie zdrowego stylu życia oraz kultywowanie poczucia jedności i celu wśród naszych pracowników”.

CSR a EB — coraz pełniejszy obraz pośród pracowników i pracodawców

Firmy zaangażowane społecznie czerpią wiele korzyści z przyjętych praktyk. Ich aktywność podnosi jakość życia lokalnych społeczności i korzystnie wpływa na reputację marki. Owocuje to większą świadomością wśród partnerów biznesowych, a także bardziej atrakcyjnym wizerunkiem firmy jako pracodawcy. A w jaki jeszcze sposób pracodawca może wesprzeć pracowników w realizacji sportowych celów nie tylko podczas wspieranych czy współorganizowanych wydarzeń?

Anna Gardocka, Cluster Poland HR Manager z Leonardo przyznaje, że “W ramach działań wspierających dobrostan członków naszych zespołów, rozpoczynamy od profilaktyki zdrowia, ale na tym nie poprzestajemy. Wiemy, jak ważny dla zdrowia fizycznego i psychicznego jest ruch, dlatego zachęcamy, wspieramy i sponsorujemy udział naszych Koleżanek i Kolegów w projektach sportowych typu Poland Business Run, Półmaraton Warszawski, Wbiegnij na Varso Tower i innych. Jesteśmy niezmiennie dumni zarówno z rekordów życiowych uczestników różnych inicjatyw sportowych, ale też z samego w nich udziału”. Nie bez znaczenia jest też tutaj wsparcie, jakie oferują managerowie dla swoich zespołów. “Udostępniamy pracownikom możliwość elastycznego regulowania czasu pracy — jeśli mają potrzebę, by w czasie pracy wyjść na godzinę na siłownie, to dajemy im taką możliwość. Podążamy za potrzebami młodszego pokolenia naszej kadry. Gdy chcą się oni angażować w sport czy wszelkiego rodzaju akcje społeczne — to jesteśmy przy tym obecni i dajemy im przestrzeń do łączenia aspektów biznesowych z życiem prywatnym” — dodaje Magdalena Młynarczyk, Cluster Poland Director of Sales and Marketing w Leonardo Hotels Polska.

Podejmowane przez biznes inicjatywy sportowe mają także znaczenie dla działań EB (Employer Branding). Indywidualne pasje pracowników mogą okazać się świetnym narzędziem do wspierania relacji w zespole. “W sporcie stanowiska pracowników nie mają znaczenia – na starcie każdy jest równy, a na mecie bardziej liczy się coś innego niż wynik. To doskonałe narzędzie do integrowania zespołu i tworzenia płaszczyzny porozumienia. Jako forma zdrowej rywalizacji, sport promuje współpracę i integrację, zamiast ‘wyścigu szczurów’, a wspólny udział w takich inicjatywach jest gotowym przepisem na mini event firmowy. Choć wydarzenia sportowe polegają na rywalizacji, to takie imprezy jak choćby nadchodzący Poland Business Run, czy Wbiegnij na Varso Tower, to dla zespołu świetna forma integracji i motywującego napędzania się nawzajem” — mówi Iwona Furtek, Cluster Marketing Manager w Leonardo Hotels Poland.

Zaangażowanie biznesu w wydarzenia sportowe przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom, tworząc silniejsze, bardziej zaangażowane zespoły i podnosząc ogólną jakość współpracy. Wspieranie pasji pracowników nie tylko poprawia ich dobrostan, ale również przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku firmy jako odpowiedzialnego i atrakcyjnego pracodawcy. Silne relacje w zespole to również większa zdolność do współzawodnictwa w wyzwaniach, jakie napotykają firmy obecne na rynku.