W 2010 roku angelo Hotel Katowice otworzył swoje podwoje. Piąta rocznica angelo Hotel Katowice została uczczona w jednym z największych centrów konferencyjnych w centrum Katowic przez prominentnych gości ze świata biznesu, polityki i dziennikarstwa.

angelo Hotel Katowice łączy w sobie korzyści związane z biznesowym i turystycznym profilem hotelu, co pozwala mu cieszyć się powodzeniem wśród gości nie tylko w sezonie. Czterogwiazdkowy hotel należący do grupy Vienna International był prawdziwie wizjonerską inwestycją. Obaj inwestorzy byli przekonani, że angelo odniesie sukces. – angelo Hotel, wybudowany w odstawionych na boczny tor Katowicach, był klasycznym przykładem pionierskiego myślenia – stwierdza Rudolf Grossmayer z firmy UBM.

– Nawiązując do motta André Kostolany’ego: „kupuj, gdy grzmią armaty”, inwestycja ruszyła w trakcie kryzysu ekonomicznego. Patrząc wstecz, ta odważna decyzja niejako „sprzeciwiająca” się systemowi, okazała się być właściwa: angelo Hotel Katowice szybko się rozwijał i zaczął przynosić zyski. W związku z niskimi stopami procentowymi w strefie Euro, inwestorzy coraz chętniej kierują swoje kroki na rynek wschodnioeuropejski. Patrząc na dotychczasowy rozwój, UBM bardzo optymistycznie patrzy w przyszłość – dodaje Grossmayer.

Z kolei Franz Jurkowitsch, dyrektor generalny firmy Warimpex, stwierdza: – Obszary odznaczające się wysoką populacją zawsze grały dla nas ważną rolę. To właśnie dlatego tak wcześnie, jeszcze przed boomem inwestycyjnym, zdecydowaliśmy się na budowę hotelu w mieście będącym ważnym ekonomicznym i industrialnym ośrodkiem Polski. Naszym nadrzędnym celem było wyjście naprzeciw oczekiwaniom turystów biznesowych.

Owocna współpraca z miastem
Katowice, jako miasto położone na Górnym Śląsku, wydaje się być idealnym kierunkiem podróży dla klienta biznesowego, ale też turysty nastawionego na zwiedzanie i wypoczynek. Hotel angelo jest zaangażowany w promocję Śląska od samego początku swojej działalności, a w szczególności w promocję konferencji oraz różnorodnych wydarzeń.  Dyrekcja hotelu doskonale zdaje sobie sprawę, że sukces firmy zależy od sukcesu miasta. Katowice wciąż znajdują się na fali wznoszącej, m.in. w „Europejskim Rankingu Miast i Regionów Przyszłości“ na lata 2014/15 miasto zajęło pierwsze miejsce pod względem prowadzania najlepszych strategii pozyskiwania inwestorów zagranicznych.

Krzysztof Mikuła, wiceprezydent Katowic, zaznacza: – W mieście doszło w ostatnich latach do wielkich zmian. Pracowaliśmy nad biznesowym i turystycznym potencjałem Katowic, nad wizerunkiem miejsca przyjaznego inwestowaniu. Chcieliśmy, by stolica Górnego Śląska była postrzegana jako przestrzeń „zielona” i nowoczesna. Z całą pewnością stwierdzam, że katowicki angelo Hotel należy do grupy innowatorów, którzy zmieniają rzeczywistość w tym mieście.

Od czasu otwarcia w 2010 roku, hotel stopniowo się rozwija, co znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach. Średnie obłożenie waha się w granicach 60%, a hotel zabukował 230 000 noclegów oraz więcej niż 3100 konferencji i imprez, co poskutkowało obrotem rzędu 21 milionów euro.

– Jesteśmy dumni z bycia częścią tego miasta. Robimy wszystko co w naszej mocy, by wspierać lokalny biznes, turystykę i kulturę – mówi Tomasz Piórkowski, dyrektor angelo Hotel Katowice. – W zeszłym roku hotel został oficjalnym centrum pobytowym wielu reprezentacji siatkarzy w trakcie Mistrzostw Świata w siatkówce. W ubiegłych latach angelo współpracował m.in. z Lang Team (organizatorem Tour de Pologne), Polskim Związkiem Koszykówki i organizatorami muzycznych festiwali, takich jak Off Festival.

To wszystko zaowocowało wieloma prestiżowymi nagrodami. Tylko w 2014 roku TripAdvisor przyznał angelo „Certificate of Excellence”, Polski Kongres Przedsiębiorczości wyróżnił hotel za najwyższą jakość, a bookerzy turystyczni przyznali nagrodę Hotelu Roku HRS w kategoriach “Najlepsza obsługa” oraz “Biznes”.