Düsseldorf, 14 lipca 2014. Z zebranych przez trivago.pl danych wynika, iż organizacja dużej imprezy sportowej – w tym przypadku Mistrzostw Świata oraz Mistrzostw Europy w piłce nożnej – jest dla przyjezdnych interesująca, jednak nie przekłada się ona bezpośrednio na zainteresowanie krajem goszczącym, jako kierunkiem turystycznym.

 

– Zainteresowanie noclegami w Brazylii wśród obcokrajowców w okresie styczeń-czerwiec 2014 wzrosło o 12% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, i aż o 253% biorąc pod uwagę jedynie okres samych Mistrzostw Świata (12.06-13.07),

– Największe zainteresowanie odnotowaliśmy na trivago w okresie styczeń-luty, co może świadczyć o tym, że pomimo wielkiego wydarzenia, sezonowość wciąż pozostawała istotnym czynnikiem mającym wpływ na zainteresowanie tamtejszą bazą hotelową,

– Wśród Brazylijczyków zainteresowanie noclegami w brazylijskich miastach wzrosło w okresie styczeń-czerwiec o jedyne 1%, a podczas samych Mistrzostw Świata poszło w górę o 19%,

– Zainteresowanie obcokrajowców noclegami w brazylijskich miastach po rozgrywkach (przyjazd po 13.07) spadło o 6% w porównaniu do roku 2013, natomiast wśród samych Brazylijczyków jest niższe aż o 63%. Zainteresowanie Brazylijczyków hotelami w ich własnym państwie wzrosło więc jedynie na czas Mistrzostw Świata. Jako okres wyszukiwania zakwaterowania przyjęto 01.04-10.07.

 

– Zainteresowanie noclegami w Polsce i Ukrainie wśród obcokrajowców w okresie styczeń-czerwiec 2012 wzrosło o 7% w porównaniu do tego samego okresu w roku 2011, i o 64% biorąc pod uwagę jedynie okres samych Mistrzostw Europy (08.06-01.07),

– Największe zainteresowanie noclegami w Polsce i Ukrainie odnotowaliśmy na trivago w okresie maj-czerwiec 2012. Biorąc pod uwagę podobny trend w roku 2011 oraz generalny wzrost zainteresowania obydwoma krajami goszczącymi w 2012, można wysnuć wniosek, iż to nie rozgrywki miały wpływu na wzrost liczby przyjezdnych, a składało się na to wiele czynników,

– Wśród Polaków i Ukraińców zainteresowanie noclegami w obydwu krajach wzrosło w okresie styczeń-czerwiec 2012 o 34%, jednak podczas samych Mistrzostw Europy było niższe o 8% w porównaniu do 2011. Można więc wysnuć wniosek, że zainteresowanie noclegami na terenie obu krajów było mniejsze wśród wspomnianych narodowości.

O trivago

www.trivago.plto porównywarka cen hoteli, dzięki której podróżujący znajdzie dla siebie idealny hotel w najkorzystniejszej cenie. trivago porównuje ceny ponad 700.000 hoteli na całym świecie, przeglądając ponad 150 stron rezerwacyjnych.

Serwis udostępnia 120 milionów zintegrowanych opinii oraz 14 milionów zdjęć. Znalezienie idealnego hotelu ułatwiają różnorodne filtry. Co miesiąc 45 milionów użytkowników korzysta z trivago oszczędzając średnio 35% przy każdej rezerwacji.

trivago to niemiecka firma z siedzibą w Düsseldorfie, założona w 2005 roku, obecnie operująca na 45 międzynarodowych platformach w 28 językach.