Linie Emirates powitały swojego 116. Airbusa A380 – MSN A6-EVL. Jako pierwszy z trzech A380, dołączył on do​​ floty w grudniu 2020 r. Samolot przybył do Dubaju 5 grudnia, napędzany był mieszanką konwencjonalnego paliwa do silników odrzutowych i zrównoważonego paliwa lotniczego.

Linie Emirates mają otrzymać jeszcze dwa samoloty A380 w tym miesiącu, jeden z nich będzie wyposażony w długo oczekiwany produkt – klasę ekonomiczną premium.

Od momentu wejścia do floty Emirates 12 lat temu, A380 był flagowym samolotem linii lotniczych i ulubieńcem klientów, urzekał podróżnych, zapewniając im niezrównane wrażenia z podróży. Salon pokładowy A380 i shower spa są słynne na całym świecie.

Lot Airbusem A380 jest dla podróżujących liniami Emirates niezapomnianym doświadczeniem. Wielu z nich podkreśla, że rezerwuje podróż A380, żeby skorzystać z przestronności, ciszy i komfortu, których można doświadczyć w każdej kabinie. Emirates niedawno przywróciły kultowe produkty, którymi mogą cieszyć się klienci. W związku z pandemią wszystko działa z zachowaniem niezbędnych środków bezpieczeństwa, a zdrowie i dobre samopoczucie pasażerów pozostaje priorytetem.

Airbusy A380 to wielki sukces Emirates, co znajduje odzwierciedlenie w dużym zainteresowaniu klientów lotami tym samolotem. A380 pomógł nam efektywnie zaspokoić zapotrzebowanie klientów na lotniskach z ograniczoną liczbą slotów, a także na popularnych trasach, wspierając nasze operacje także w trakcie lotów długodystansowych. Co ważne, dzięki przestrzeni i technologii zastosowanej w tym samolocie mogliśmy wprowadzić na pokładzie nowe koncepcje, które zmieniły latanie na lepsze. Z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie naszych niepowtarzalnych rozwiązań w klasie ekonomicznej premium, która zadebiutuje na A380 w nadchodzących miesiącach. Będziemy nadal inwestować w nasz światowej klasy produkt A380, pozostanie on naszym okrętem flagowym przez następną dekadę. Będziemy rozmieszczać Airbusy na większej liczbie tras odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na podróże – powiedział Tim Clark, prezes linii lotniczych Emirates.

Obecnie Airbus A380 lata do Kairu, Ammanu, Paryża, Londynu, Kantonu, Manchesteru i Moskwy, a ostatnio zwiększono liczbę usług A380 do 4 dziennie na londyńskim Heathrow. Z kolei do Moskwy A380 latają codziennie. Dwupokładowa maszyna jest na tyle wszechstronna, że może być wykorzystywana jako mini-frachtowiec, w wybranych operacjach czarterowych służy do przewozu pilnie potrzebnych ładunków.

Lot dostawczy najnowszego członka floty Emirates był zasilany mieszanką paliwa lotniczego i zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). To pierwszy przypadek, gdy linia lotnicza wykorzystuje paliwo do napędzania A380 ze zrównoważonych źródeł. Biopaliwo użyte do lotu zostało wyprodukowane ze zużytego oleju jadalnego w Finlandii.

Zrównoważony rozwój pozostaje dla Emirates ważną kwestią. Bardzo uważnie przyglądamy się rozwojowi zrównoważonego paliwa lotniczego i czekamy na czas, kiedy będzie można je produkować na dużą skalę i w konkurencyjnych cenach. Nasz ostatni lot dostawczy A380 był częściowo napędzany paliwem lotniczym zgodnym z zasadami zrównoważonego rozwoju, co jest pozytywnym krokiem w kierunku zmniejszenia emisji – komentuje zaangażowanie Emirates w zmniejszenie wpływu na środowisko Tim Clark.

Emirates nadal wspierają inicjatywy, które przyczyniają się do rozwoju branży SAF (z ang. sustainable aviation fuel) i szerszego rozpowszechnienia biopaliw. Linie lotnicze są częścią Komitetu Sterującego koalicji Clean Skies for Tomorrow, powołanej przez Światowe Forum Ekonomiczne w celu promowania rozwoju SAF. Emirates wsparły również serię seminariów internetowych na temat przyszłości SAF w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, prowadzonych przez Uniwersytet Khalifa. Jedna trzecia załogowych autobusów Emirates w Dubaju jest obecnie zasilana biopaliwami, a jeden z głównych przewoźników autobusowych Emirates, Al Wegdaniyah, korzysta z biopaliwa dostarczanego przez Neutral Fuels.

Emirates nadal podejmują znaczące kroki w kierunku redukcji emisji. Oprócz obsługi nowoczesnych i oszczędnych samolotów ze średnią wieku 6,5 roku, Emirates prowadzą również kompleksowy program oszczędności paliwa, w ramach którego wdrożono szereg inicjatyw, w tym współpracę z dostawcami usług nawigacji lotniczej, które tworzą najbardziej efektywny plan lotu na elastycznych trasach.

Emirates prowadzą również system monitorowania paliwa. Na ziemi przewoźnik wdraża praktyki oszczędzające paliwo tam, gdzie jest to tylko możliwe, takie jak stosowanie jednostek napędowych, które zużywają mniej energii i wyłączanie jednego lub dwóch silników podczas kołowania po wylądowaniu. Inne inicjatywy operacyjne obejmują jałowy ciąg wsteczny podczas lądowania, poprawę wydajności załadunku, zarządzanie masą samolotu oraz wprowadzenie elektronicznych toreb lotów (elektronicznych urządzeń do zarządzania informacjami) dla załogi kokpitu.

O Emirates

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.

Linie mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.

Flota linii składa się z 270 szerokokadłubowych maszyn, w tym 12 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 214 samolotów.

Linie Emirates obsługują loty w 157 kierunkach w 83 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com