Warszawa, 5 września 2014 roku – Eurolot kontynuuje aktualizację siatki połączeń, która będzie obowiązywać w nadchodzącym sezonie zimowym 2014. Początek sezonu rozpoczyna się 26 października br. i potrwa do końca marca 2015 roku.

Eurolot rozpoczyna tym samym modyfikację siatki połączeń na nadchodzącą „zimę 2014”, w której znajdzie się miejsce dla kolejnych nowych tras. Do ogłoszonych już wcześniej kierunków z Warszawy czyli do Stuttgartu, Kiszyniowa, Zagrzebia i Kluż-Napoki dołączy połączenie z Warszawy do Dusseldorfu w Niemczech (z częstotliwością 2 razy dziennie). Niemiecka trasa jest ściśle ukierunkowana na pasażerów biznesowych – to region postrzegany jako rozwijające się centrum gospodarcze, dla których połączenie lotnicze z Warszawą będzie dodatkowym ułatwieniem oraz atutem w relacjach handlowych.

Rejsy wykonywane z polskich portów regionalnych pozostają nadal ważnym punktem w siatce połączeń Eurolotu. Linia jest jedynym przewoźnikiem w Polsce, który w tak znacznym stopniu koncentruje swoją operacyjną działalność w regionach – w tym sezonie zimowym będą to porty w Gdańsku, Krakowie, Lublinie i Rzeszowie. Nie zabraknie krajowego kierunku, który jest mocnym atutem linii czyli trasa z Gdańska do Krakowa. „Krajówka”, która także znajdzie się na zimowej mapie połączeń to Warszawa-Bydgoszcz. Jednocześnie, polski przewoźnik uruchomi zimą kolejne połączenie krajowe – z Warszawy do Lublina. Eurolot będzie operował ze stolicy do portu w Lublinie z częstotliwością 6 razy w tygodniu. To propozycja skierowana przede wszystkim do pasażerów tranzytowych, którzy szybko i wygodnie dotrą Eurolotem ze stolicy województwa lubelskiego do warszawskiego portu przesiadkowego, skąd będą mogli kontynuować podróż w świat.

Co więcej, regionalna linia umocni zimą swoją obecność w niektórych portach europejskich. Pasażerowie będą mieli nadal do dyspozycji bezpośrednie rejsy m.in. z Krakowa i Gdańska do Amsterdamu, z Krakowa do Zurychu oraz z Lublina do Mediolanu. Te zagraniczne porty przede wszystkim generują dobre wyniki przewozowe, a także cieszą się sporym zainteresowaniem polskich podróżnych. W sezonie zimowym Eurolot zaoferuje również pasażerom loty z Gdańska do Helsinek oraz z Rzeszowa do Paryża, które z każdym miesiącem stają się coraz silniejszymi kierunkami na mapie połączeń przewoźnika.

Przygotowaliśmy dla pasażerów Eurolotu optymalną siatkę połączeń na nowy sezon zimowy, która uwzględnia fakt, że to zawsze dla linii lotniczej okres bardziej wymagający. Przedstawiamy dzisiaj propozycję naszych rejsów na najbliższą zimę. Ze względu na wyniki przewozowe, zdecydowaliśmy o zawieszeniu niektórych tras – to konieczność dla wszystkich przewoźników i nasza firma też musi elastycznie dostosować swoje możliwości przewozowe oraz ekonomiczne do rynku lotniczego w sezonie zimowym. Trasy sezonowe, jak na przykład połączenia do Chorwacji, powrócą ponownie w przyszłym sezonie letnim – mówi Mateusz Kokosiński, Dyrektor Handlowy Eurolot SA.

Okres zimowy w branży lotniczej zawsze jest mniej intensywny dla ruchu pasażerskiego, dlatego konieczne jest optymalne dostosowanie się przewoźnika, zwłaszcza siatki połączeń i wykorzystania floty, do tych słabszych przewozowo miesięcy. Każdy kierunek jest na bieżąco analizowany pod kątem rentowności, zatem te połączenia, których wyniki znalazły się poniżej oczekiwań Eurolotu oraz nie mają perspektywy poprawy w najbliższych miesiącach zostaną zawieszone. W zimowym rozkładzie lotów nie znajdą się m.in. połączenia z Gdańska do Zurychu i Brukseli oraz z Rzeszowa do Rzymu.

Jednocześnie, zimowy sezon przyniesie nowe wyzwania operacyjne i biznesowe dla Eurolotu. Po raz pierwszy w historii firmy, linia wynajmie 2 samoloty Bombardier Q400 przewoźnikowi BlueSky Airlines z Kajmanów. Ponadto, Eurolot ma już teraz zaplanowane na zimę rejsy czarterowe, na zlecenie m.in. prywatnych firm.

***

 

Eurolot działa na rynku od 1996 roku. Od lipca 2011 roku wykonuje własne operacje lotnicze – połączenia pomiędzy głównymi portami regionalnymi w Polsce. W 2012 roku Eurolot rozpoczął realizację strategii łączenia polskich miast z wieloma regionami i największymi miastami Europy. Firma wykonuje także czartery i rejsy na zlecenie innych przewoźników m.in. LOT-u. Przewoźnik operuje na 38 trasach w Polsce i w Europie oraz posiada 11 nowych turbośmigłowych Bombardierów Q400 NextGen. Polska linia jest aktywnym członkiem Stowarzyszenia Linii Lotniczych Regionów Europy (ERA).