Atlanta, 19 lutego 2014 r. — Firma Travelport,jeden z największych dostawców systemów dystrybucji i rozwiązań z e-commerce dla światowej branży turystycznej,poinformowała o zawarciu nowej długoterminowej umowy na korzystanie z systemu GDS przez firmę Orbitz Worldwide Inc., jedno z największych internetowych biur podróży.

Orbitz jest właścicielem licznych stron internetowych dotyczących podróży przeznaczonych dla klientów indywidualnych, w tym Orbitz.com, Cheaptickets.com, ebookers i HotelClub.com. Oferuje również zarządzanie podróżami służbowymi dla klientów biznesowych za pośrednictwem rozwiązań Orbitz For Business. Warunki umowy nie zostały ujawnione.

„Travelport jest dla firmy Orbitz głównym dostawcą usług związanych z rezerwacjami lotniczymi, wynajmem samochodów, wyszukiwaniem i rezerwacją pokoi hotelowych oraz wystawianiem biletów od momentu jej założenia w 2001 roku” — powiedział Kurt Ekert, dyrektor ds. handlowych w firmie Travelport. „Na mocy nowej umowy planujemy wspólnie rozszerzyć naszą współpracę w oparciu o najnowszy interfejs firmy Travelport — Travelport Universal API. Pozwoli to na prezentowanie klientom Orbitz znacznie szerszej oferty, którą może dostarczać teraz firma Travelport dzięki bezpośrednim połączeniom z wieloma liniami lotniczymi. Klienci otrzymają dostęp do rozszerzonych informacji opisowych na temat oferowanych produktów lotniczych, rodzin taryf lotniczych, produktów dodatkowych, jak również do bogatszej oferty dotyczącej hoteli”.

„Odnowiliśmy naszą umowę zawartą w 2007 r., aby zaspokoić ewoluujące potrzeby firmy Orbitz w jej środowisku dystrybucyjnym — z korzyścią dla obu stron” — dodał Ekert. „Firma Orbitz zawsze korzystała z kombinacji możliwości GDS i innych opcji dostępu, a podpisana dzisiaj umowa w dalszym ciągu zapewnia taką elastyczność. W 2014 r. Orbitz będzie przetwarzać większość swoich transakcji GDS za pośrednictwem rozwiązań Travelport i spodziewamy się, że w kolejnych latach nadal będziemy liczącym się dostawcą systemów dystrybucji oraz partnerem technologicznym firmy Orbitz”.

„Firma Travelport jest dla nas istotnym partnerem i cieszymy się z tego, że dzięki tej wieloletniej umowie nadal będzie odgrywać kluczową rolę w zaspokajaniu naszych potrzeb pod względem technologii i zarządzania podróżami. Starając się o to, by nasze strony internetowe były najlepszym miejscem zakupu podróży, będziemy wykorzystywać nowe rozwiązania firmy Travelport dostosowane do ewoluującego rynku lotniczego” — powiedział Chris Orton, dyrektor ds. operacyjnych w firmie Orbitz Worldwide.