Prawie 300 uczestników i 22 prelegentów sukcesem zakończyła się 5. edycja konferencji Nowe Trendy w Turystyce, która odbyła się 28 marca 2014 roku w Hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto.

Podobnie, jak w latach poprzednich konferencja zorganizowana przez Gdańską Organizację Turystyczną / Gdańsk Convention Bureau przyciągnęła przedstawicieli lokalnej branży turystycznej i eventowej. W programie tegorocznego wydarzenia, organizowanego pod Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza, znalazły się prezentacje dotyczące m.in. pozyskiwania środków unijnych, rozwoju turystyki medycznej czy kulturalnej oraz roli CSR w branży turystycznej. Nowością w tym roku były panele tematyczne dedykowane turystyce kulinarnej, komunikacji e-marketingowej oraz turystyce biznesowej.

Jak pozyskiwać międzynarodowe kongresy?

Gośćmi panelu Turystyka biznesowa siłą napędową metropolii byli Anna Jędrocha, Prezes Zarządu Symposium Cracoviense i Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP) oraz prof. Marek Pawełczyk, Prezes International Institute of Acoustic and Vibration. Podczas spotkania prelegenci i uczestnicy rozmawiali o roli PCO (Profesjonalnego Organizatora Kongresów) w procesie organizacji międzynarodowych kongresów oraz o współpracy pomiędzy Ambasadorami Kongresów Polskich a PCO.

Prof. Pawełczyk na przykładzie kongresów stowarzyszenia, w którym od 2012 roku pełni funkcję Prezesa, przybliżył uczestnikom, co decyduje o wyborze kolejnej destynacji i na co powinny zwrócić uwagę miasta starające się o pozyskanie kongresu (unikalność oferty, profesjonalizm w jej przygotowaniu). Na koniec swojego wystąpienia  prof. Pawełczyk zaznaczył, że Gdańsk ma szansę na organizację jednego z kolejnych wydarzeń stowarzyszenia.

Nowe technologie w przemyśle spotkań

Na koniec panelu poświęconego przemysłowi spotkań Gdańsk Convention Bureau GOT zaprezentował dwa projekty promocyjne wykorzystujące nowe technologie zrealizowane z pomorskimi firmami (Toucan Systems z Gdańska oraz CTAdventure z Gdyni). Aplikacje wykorzystujące m.in. rozszerzoną rzeczywistość (Augmented Reality AR) były prezentowane podczas międzynarodowych targów turystyki biznesowej EIBTM w Barcelonie oraz IMEX we Frankfurcie.

Konferencja Nowe Trendy w Turystyce to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu lokalnej branży związanej z turystyką, eventami i marketingiem miejsc. Ubiegłoroczna edycja wydarzenia odbyła się w Hotelu Radisson Blu w Gdańsku (13 marca 2014) i zgromadziła prawie 200 gości.

Już dziś zapraszamy do udziału w przyszłorocznej edycji konferencji.

Organizatorzy: Gdańska Organizacja Turystyczna/Gdańsk Convention Bureau

Partnerzy: Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku i Gdyni, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Faktoria Pruszcz Gdański oraz TravelCamp.

Patroni honorowi: Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz, Polska Organizacja Turystyczna.

Patroni medialni: AMS, Brier for Poland, Live&Travel, TUR-INFO.pl

Patroni branżowi: MICE Poland, Meetingplanner.pl, MPI Poland Club