Prawie 300 uczestników i 22 prelegentów sukcesem zakończyła się 5. edycja konferencji Nowe Trendy w Turystyce, która odbyła się 28 marca 2014 roku w Hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto.
Podobnie, jak w latach poprzednich konferencja zorganizowana przez Gdańską Organizację Turystyczną / Gdańsk Convention Bureau przyciągnęła przedstawicieli lokalnej branży turystycznej i eventowej. W programie tegorocznego wydarzenia, organizowanego pod Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza, znalazły się prezentacje dotyczące m.in. pozyskiwania środków unijnych, rozwoju turystyki medycznej czy kulturalnej oraz roli CSR w branży turystycznej. Nowością w tym roku były panele tematyczne dedykowane turystyce kulinarnej, komunikacji e-marketingowej oraz turystyce biznesowej.
Jak pozyskiwać międzynarodowe kongresy?
Gośćmi panelu Turystyka biznesowa siłą napędową metropolii byli Anna Jędrocha, Prezes Zarządu Symposium Cracoviense i Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP) oraz prof. Marek Pawełczyk, Prezes International Institute of Acoustic and Vibration. Podczas spotkania prelegenci i uczestnicy rozmawiali o roli PCO (Profesjonalnego Organizatora Kongresów) w procesie organizacji międzynarodowych kongresów oraz o współpracy pomiędzy Ambasadorami Kongresów Polskich a PCO.
Prof. Pawełczyk na przykładzie kongresów stowarzyszenia, w którym od 2012 roku pełni funkcję Prezesa, przybliżył uczestnikom, co decyduje o wyborze kolejnej destynacji i na co powinny zwrócić uwagę miasta starające się o pozyskanie kongresu (unikalność oferty, profesjonalizm w jej przygotowaniu). Na koniec swojego wystąpienia prof. Pawełczyk zaznaczył, że Gdańsk ma szansę na organizację jednego z kolejnych wydarzeń stowarzyszenia.
Nowe technologie w przemyśle spotkań
Na koniec panelu poświęconego przemysłowi spotkań Gdańsk Convention Bureau GOT zaprezentował dwa projekty promocyjne wykorzystujące nowe technologie zrealizowane z pomorskimi firmami (Toucan Systems z Gdańska oraz CTAdventure z Gdyni). Aplikacje wykorzystujące m.in. rozszerzoną rzeczywistość (Augmented Reality AR) były prezentowane podczas międzynarodowych targów turystyki biznesowej EIBTM w Barcelonie oraz IMEX we Frankfurcie.
Konferencja Nowe Trendy w Turystyce to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu lokalnej branży związanej z turystyką, eventami i marketingiem miejsc. Ubiegłoroczna edycja wydarzenia odbyła się w Hotelu Radisson Blu w Gdańsku (13 marca 2014) i zgromadziła prawie 200 gości.
Już dziś zapraszamy do udziału w przyszłorocznej edycji konferencji.
Organizatorzy: Gdańska Organizacja Turystyczna/Gdańsk Convention Bureau
Partnerzy: Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku i Gdyni, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Faktoria Pruszcz Gdański oraz TravelCamp.
Patroni honorowi: Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz, Polska Organizacja Turystyczna.
Patroni medialni: AMS, Brier for Poland, Live&Travel, TUR-INFO.pl
Patroni branżowi: MICE Poland, Meetingplanner.pl, MPI Poland Club