Ponad 140 uczestników z całego świata, 16 znakomitych prelegentów i ponad 30 sesji tematycznych za nami kolejne szkolenie ICCA Research, Sales and Marketing Programme (Amsterdam, 2-5 lipca 2014).
Research, Sales & Marketing Programme (RSMP) to jedno z najważniejszych wydarzeń szkoleniowych w kalendarzu ICCA International Congress & Convention Association największego na świecie stowarzyszenia skupiającego przedstawicieli przemysłu spotkań. Każdego roku spotkanie przyciąga uczestników z całego świata, rozpoczynających karierę w branży spotkań, którzy pod okiem profesjonalistów zdobywają cenne doświadczenie.
W programie tegorocznej konferencji pojawił się po raz kolejny wyraźny gdański akcent – wśród prelegentów obok Martina Sirka (ICCA), Christiana Mutschlechnera (Vienna Convention Bureau), Jarno de Boera (CIMGlobal), Célii Galeotti-Wulf (European Wind Energy Association), Gerrita Heijkoopa (HCIBS) czy Finna Rabena (World Association of Research Professionals) znalazła się także reprezentantka Gdańska – Marta Wiśniewska (Koordynator Gdańsk Convention Bureau / GOT).
Marta Wiśniewska poprowadziła kilka warsztatów w czasie 3-dniowej konferencji:
Lessons from ICCAs Best Marketing Award: how to stand out from the crowd – warsztaty w trakcie których delegaci zdobyli wiedzę z podstaw budowania niskobudżetowych kampanii o dużym wydźwięku medialnym; Improve your trade show skills and avoid empty booths – wykład pokazujący jak należy przygotowywać się imprez targowych, jak prowadzić badania i jak trafić do kluczowych klientów; Współprowadziła również In-depth RFP workskshop, podczas których delegaci pracowali nad prawdziwymi zapytaniami kongresowymi w towarzystwie reprezentantów 3 międzynarodowych stowarzyszeń (EWEA, IOA, ESOMAR); a także panel Redefine your destinations strengths and unique selling points, w trakcie których uczestnicy na europejskich przykładach (w tym Gdańska) sprawdzili jak można „słabości” destynacji zamienić na mocne strony.
Częścią programu były także dwugodzinne warsztaty hybrydowe ICCA o korzyściach i ryzyku związanym z outsourcingiem usług przy organizacji kongresów przez międzynarodowe stowarzyszenia. Warsztaty były transmitowane na żywo z Westergasfabriek w Amsterdamie na cały świat. To kolejny udany event ICCA z wykorzystaniem rozwiązań hybrydowych. W tej sesji uczestniczyli profesjonaliści sektora spotkań z 45 krajów z całego świata, oglądając live stream, korzystając z live chat oraz Twittera. Sesja ta była nagrywana i zostanie umieszczona na portalu ICCA w najbliższych tygodniach.
„Po raz kolejny ICCA wyznacza nowe trendy w przemyśle spotkań i zaraża nimi profesjonalistów rynku spotkań. W Amsterdamie spotkało się 143 delegatów – reprezentantów największych agencji eventowych, PCO, DMC, convention bureaux, przedstawiciele obiektów kongresowych oraz dziennikarze branżowi. Tego typu spotkania służą nie tylko poznawaniu nowych technik sprzedaży czy marketingu, ale także budowaniu nowych kontaktów i relacji biznesowych, które na pewno dla wielu uczestników okażą się podstawą do budowania wspólnych ponadregionalnych projektów” mówi Marta Wiśniewska. ” Choć dla mnie prowadzenie zajęć wśród takich znakomitości branży było dużym wyzwaniem zawodowym cieszy mnie ogromnie, że Miasto Gdańsk po raz kolejny mogło być przykładem dla innych europejskich destynacji biznesowych” dodaje Marta Wiśniewska.
Kolejne spotkanie członków ICCA odbędzie się już w dn. 27-29 sierpnia 2014r. w Belgradzie, gdzie spotkają się przedstawiciele sektora Europy Centralnej ICCA, któremu przewodniczy Gdańsk.