Zmiany w Zarządzie i Radzie Nadzorczej Grupy eSKY. Współzałożyciele firmy, którzy obecnie nią zarządzają – Piotr Stępniewski oraz Łukasz Habaj, przechodzą do Rady Nadzorczej. Od 1 marca nowym Prezesem Zarządu będzie Sebastian Mikosz. Do Zarządu powołani zostają także Łukasz Neska, Piotr Woś oraz Andrzej Kozłowski – menagerowie obecnie związani ze spółką.


Zmiany to kolejny etap realizacji strategii rozwoju Grupy eSKY. Lider polskiego rynku sprzedaży produktów turystycznych online, przechodzi z zarządu właścicielskiego na zarząd menedżerski. – To naturalny proces rozwoju. Stawiamy z jednej strony na doświadczenie, świeżość i nowe spojrzenie z zewnątrz, z drugiej zaś tworzymy szanse rozwoju sprawdzonym osobom z wnętrza firmy – mówi przewodniczący Rady Nadzorczej – Łukasz Kręski, który wraz z Piotrem Stępniewskim, obecnym Prezesem Zarządu oraz Łukaszem Habajem – Dyrektorem Generalnym, zakładali spółkę eSKY w 2004 roku.

Od 1 marca dotychczasowy – trzyosobowy – skład Rady Nadzorczej Grupy eSKY zostanie poszerzony o dwóch dodatkowych członków. Do Łukasza Kręskiego, Adama Wojackiego i Przemysława Szczepańskiego dołączą Piotr Stępniewski i Łukasz Habaj, którzy do tej pory stanowili dwuosobowy Zarząd spółki.

Konsekwencją tej zmiany jest konieczność powołania Zarządu w zupełnie nowym składzie. Stanowisko Prezesa obejmie Sebastian Mikosz – manager z wieloletnim doświadczeniem w doradztwie biznesowym i zarządzaniu, dwukrotny Prezes PLL LOT. Mikosz pracował między innymi w firmie doradczej Artur Andersen w Paryżu, oraz Deloitte w Polsce. Współtworzył pierwszy niezależny internetowy dom maklerski w kraju, był Dyrektorem Zarządzającym w firmie doradztwa personalnego Amrop Hever, Dyrektorem Generalnym Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Wiceprezesem Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz doradcą Societe Generale Corporate & Investment Banking w Polsce. Ukończył m.in. prestiżowy IEP Paris.

Do nowego Zarządu Grupy eSKY wejdą także menagerowie od wielu lat związani ze spółką: Łukasz Neska, Piotr Woś oraz Andrzej Kozłowski.

Łukasz Neska obecnie zajmuje stanowisko Dyrektora Marketingu w Grupie eSKY. Z firmą jest związany od 2008 r. Jego działania przyczyniły się do tego, że europejskie serwisy Grupy – poza Polską jest to także Bułgaria i Rumunia – są liderami w swoich krajach, natomiast brazylijski znajduje się w pierwszej trójce. Doświadczenie zdobywał m.in. w Heritage Of Scotland, gdzie jako menager e-commerce, był odpowiedzialny za marketing sklepów internetowych na rynkach brytyjskim i amerykańskim. Studiował dziennikarstwo oraz zarządzanie na UJ.

Piotr Woś pracuje w spółce od sześciu lat. Początkowo odpowiedzialny był za wprowadzenie produktu hotelowego do portfolio serwisów eSKY, następnie współtworzył wiele procesów, które skutkowały wzrostem efektywności działu IT. Od dwóch lat prowadzi zespół koordynujący wszystkie projekty informatyczne grupy. W branży e-commerce zaczynał w 2008 roku jako menager projektu w jednym ze sklepów internetowych grupy Avans. Jest absolwentem zarządzania i marketingu w sporcie na AWF w Katowicach.

Andrzej Kozłowski dołączył do Grupy eSKY w ubiegłym roku obejmując stanowisko Dyrektora Finansowego. Ma on 10-letnie doświadczenie w księgowości, controllingu, audycie i finansach. Karierę zaczynał w Mecalux – jednej z czołowych firm w sektorze systemów magazynowych. Następnie w Deloitte zajmował się audytem największych polskich firm. W 2011 roku objął stanowisko kontrolera finansowego w Work Express, jednego z liderów rynku HR w Polsce, następnie został Dyrektorem Finansowym w 4 spółkach tej grupy. Studiował finanse i rachunkowość na Akademii Ekonomicznej w Katowicach.


Grupa eSKY działa wyłącznie w sektorze internetowym zapewniając wszelkie produkty umożliwiające realizację podróży. Poprzez jej strony www można zakupić bilety ponad 700 linii lotniczych – zarówno regularnych jak i tanich, zarezerwować nocleg w blisko 450 000 hotelach na całym świecie, a także zakupić ubezpieczenie podróżne, wynająć samochód, zakupić bilety kolejowe największych europejskich przewoźników.

eSKY od kilku lat prowadzi sukcesywną ekspansję zagraniczną. Pierwsze zagraniczne serwisy Grupy powstały w Bułgarii i Rumunii, kolejny w Brazylii. W 2015 Grupa eSKY zaczęła sprzedawać produkty turystyczne również w Mołdawii, Czechach, Turcji i Peru.

Grupa eSKY konsekwentnie buduje swoją pozycję finansową. W pierwszym pełnym roku działalności – 2005 – jej przychody wyniosły 5 mln złotych. Obecnie, prowadząc duże inwestycje zagraniczne, wszystkie spółki Grupy wypracowały w 2015 – jak wynika ze wstępnych szacunków – przychód o wartości blisko 1 mld PLN.

Grupa eSKY planuje dalszy intensywny rozwój. Nowy Zarząd będzie odpowiedzialny między innymi za opracowanie strategii związanej m.in z wejściem na kolejne rynki zagraniczne i rozwój produktów uzupełniających dotychczasową ofertę spółki.