Cyfrowe spojrzenie na miejsca związane z reformacją

W ramach swojej kampanii tematycznej „Luter 2017 – 500 lat Reformacji w Niemczech” Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) rozszerza swoją cyfrową ofertę informacyjną o kolejne filmy, pokazujące atrakcje turystyczne i miejsca związane z reformacją.

Na stronie internetowej www.germany.travel figurka Lutra z klocków Playmobil prezentuje w siedmiu filmikach 360° wybrane miejsca z życia reformatora, zarówno historyczne miasta, jak i turystyczne destynacje. Animowane filmiki przedstawiają też dane istotne dla turystów oraz informacje o Lutrze. Ponadto galeria mediów pokazuje zdjęcia powiązane z tematem. Najważniejsze miejsca działalności Lutra – jak Wittenberga, Eisleben, Mansfeld, Torgau, Schmalkalden, zamek Wartburg w Eisenach, Erfurt, Augsburg, Coburg, Wormacja i Heidelberg – zostały umiejscowione online na interaktywnej mapie. Osiem „Szlaków Lutra” ilustruje w 30 językach przystanki z życia reformatora. W dalszym przebiegu kampanii zostaną zorganizowane wyjazdy dla blogerów i trendsetterów do niecodziennych miejsc przy Szlakach Lutra, a wrażenia z nich będą szeroko opisywane na wszelkich platformach socialmedia, czyli Facebook, Instagram czy Youtube. Wszelkie aktywności socialmediowe na temat kampanii będą opatrzone hasztagiem uthercountry.

Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, wyjaśnia: „Nasza kampania tematyczna dotycząca jubileuszu reformacji konsekwentnie realizuje naszą cyfrową strategię marketingową. Używamy figurki Lutra i olbrzymiego społecznego zasięgu działalności reformatora, żeby podkreślić obraz Niemiec, jako celu podróży kulturalnych. Dlatego wprowadzamy nowoczesne środki komunikacji jak wideo 360° na nasze platformy online oraz liczące się kanały social media.

Wycieczka panoramiczna po Norymberdze

Nasza najnowsza produkcja skupia się na wycieczce w 360° po Norymberdze. Miasto było za czasów reformacji jednym z wiodących ośrodków „medialnych” w Niemczech, było tu aż 21 drukarni. Stąd rozpowszechniano ulotki o reformacji. Norymberskie dysputy religijne pomiędzy starowiercami i ewangelikami w 1525 doprowadziły do ostatecznego wywołania ogólnoeuropejskiej reformacji. Właśnie w wyniku tych rozmów rada miasta zdecydowała o przyłączeniu się do reformacji – Norymberga stała się ewangelickim miastem na blisko 300 lat.

Przewodnikiem w wideo 360° jest figurka Lutra z klocków Playmobil, która została opracowana przez DZT we współpracy z Congress- und Tourismus-Zentrale z Norymbergi i została symbolem kampanii w różnych środkach marketingowych.