Niemcy utrzymały w 2016 swoją silną pozycję wśród europejskich destynacji. Wg. najnowszej analizy World Travel Monitor (wykonanej przez Instytut Badań Rynkowych IPK International) Niemcy zajmują 2. miejsce wśród najpopularniejszych w Europie celów turystycznych z 53,6 mln podróży (+3% w porównaniu z rokiem ubiegłym). Na pierwszym miejscu umocniła się Hiszpania z 61,9 mln podróży (wzrost o 9%). Na trzecim miejscu pozostaje Francja ze spadkiem -4% do 37,6 mln podróży. Na kolejnych miejscach uplasowały się kolejno Włochy (36,2 mln) oraz Austria (27,4 mln podróży)

Petra Hedorfer, Prezes Zarządu DZT, wyjaśnia:

 

„Niemcy – cel podróży jako marka plasują się w grupie najważniejszych destynacji turystycznych Europy. W ciężkich warunkach udało nam się obronić pozycję lidera w kategorii turystyki miejskiej i turystyki kulturalnej. Na podstawie gruntownych analiz rynku, permanentnego zorientowania na klienta oraz biorąc pod uwagę specyfikę rynku, umacniamy świadomość marki wśród naszych grup docelowych. Poprzez konsekwentne wdrażanie naszej strategii cyfryzacji dajemy turystyce przyjazdowej do Niemiec kolejne bodźce do ciągłego wzrostu.

Strumienie turystów przenoszą się

Turystyka na świecie staje się coraz popularniejsza, w 2016 liczba turystów w skali światowej wzrosła o 4%, do 1,1 miliarda. Jednakże IPK International odnotowało przenoszenie się światowych strumieni podróżnych. Z Azji, najdynamiczniej rosnącego regionu źródłowego, zarejestrowano dwucyfrowy wzrost wewnątrzkontynentalnych podróży zagranicznych, ale również jednocyfrowy wzrost turystyki do Ameryki. Równocześnie eksperci zanotowali stagnację w zakresie podróży do Europy. Niemcy ze swoim wynikiem +3% wypadają w tym kontekście bardzo dobrze. Z 60,8 mln podróży do Niemiec 53,6 mln turystów przyjechało z innych krajów Europy, a 7,2 mln zza oceanu.