Biznesmeni z Polski docenili Klasę Premium w Air France KLM oraz lotnisko w Amsterdamie
Dwie statuetki Business Traveller Awards dla Grupy Air France KLM w kategorii Najlepsza Klasa Ekonomiczna Premium

Warszawa, 13 lutego 2015 r. – Francuska linia lotnicza Air France zwyciężyła w konkursie Business Traveller Awards 2014 w kategorii „Najlepsza Klasa Ekonomiczna Premium”. Tuż za nią, na drugiej pozycji  uplasowała się holenderska linia KLM ze swoim produktem Economy Comfort. Prestiżowe nagrody miesięcznika Business Traveller Poland zostały przyznane w Polsce po raz drugi na podstawie badania przeprowadzonego w reprezentatywnej grupie polskich podróżujących biznesmenów. Szczegóły tej edycji konkursu dostępne są na stronie http://businesstraveller.pl.

Premium Economy linii Air France najlepsza w swojej klasie

Biznesmeni z Polski docenili Klasę Premium Economy należącą do Air France przyznając jej pierwsze miejsce w kategorii „Najlepsza Klasa Ekonomiczna Premium”. Ankietowani docenili przede wszystkim wysoki komfort lotu oferowany w tej klasie w przystępnej cenie, który ma szczególnie istotne znaczenie na lotach dalekiego zasięgu. Pasażerowie Premium Economy mają do dyspozycji odrębne, przestrzenne kabiny, które zapewniają o 40 % więcej przestrzeni wokół miejsca w porównaniu z Klasą Ekonomiczną. Prywatność i swobodę gwarantuje także szeroki fotel (48 cm) oraz odległość między rzędami siedzeń wynosząca aż 97 cm. Warto wspomnieć, że siedzenia odchylają się do 123 stopni i są wyposażone również w regulowany podnóżek i zagłówek. Dzięki specjalnie skonstruowanej obudowie fotela, po całkowitym rozłożeniu oparcia podróżni nie zakłócają przestrzeni współpasażerów, zapewniając im większą prywatność. Air France jako jedna z niewielu linii, oferuje ten typ foteli w swojej klasie pośredniej (między Klasą Ekonomiczną a Biznes). Długą podróż lotniczą uprzyjemni wyśmienita francuska kuchnia i wina (pełen posiłek z przystawkami i deserami). Ponadto podróżni w Klasie Premium Economy mogą zabrać ze sobą w cenie biletu 2 sztuki bagażu, każda do 23 kg + bagaż podręczny do 18 kg, a także mają możliwość zebrania 125% mil w programie Flying Blue oraz dodatkowo − aż 320 PLN zwrotu dla firm – członków programu BlueBiz za każdy przelot w obie strony.

Drugie miejsce dla Economy Comfort KLM

Klasa Economy Comfort oferowana przez linię KLM, znalazła się w zestawieniu Business Traveller Awards 2014 na drugim miejscu. Ankietowani docenili wygodne fotele oraz ich umiejscowienie w przedniej części Klasy Ekonomicznej umożliwiające pasażerom szybsze wejście na pokład oraz wysiadanie z samolotu. Podróżni tej klasy mają do dyspozycji także większą przestrzeń na nogi i dwukrotnie więcej miejsca na rozłożenie oparcia fotela. Warto dodać, że do końca 2015 roku KLM całkowicie zmodernizuje 15 samolotów Boeing 777, co sprawi, że na lotach dalekiego zasięgu zwiększy się komfort podróży we wszystkich klasach przelotu. Pierwsze samoloty Boeing 777 z całkowicie odnowionym wnętrzem projektu Helli Jongerius, wyposażone w genialnie zaprojektowane fotele są już w eksploatacji.

„Jest nam niezmiernie miło odebrać aż dwie statuetki za najlepszą Klasą Ekonomiczną Premium i bardzo cieszy nas uznanie polskich biznesmenów, którzy oddali na nas głosy. Udoskonalając nasze produkty uważnie wsłuchujemy się w opinie naszych klientów, szczególnie osób podróżujących po świecie w interesach. Przyznane nagrody dowodzą, że nasze starania przynoszą efekty i biznesmeni z Polski dostrzegają przewagi naszej oferty Klasy Ekonomicznej Premium. Cieszy nas również kolejne wyróżnienie przyznane lotnisku bazowemu KLM w Amsterdamie, które odwiedza rocznie ponad 52 milionów pasażerów. Jest ono cenione przez podróżnych za unikatowość i dbałość o pasażera na każdym etapie podróży. Na Schiphol można między innymi udać się bezpłatnej biblioteki z kolekcją literatury przetłumaczonej na 28 języków. Znajduje się tu również światowej sławy Rijksmuseum, pierwsze na świecie muzeum zlokalizowane na lotnisku. Miłośnicy tulipanów w „House of Tulips” mogą poczuć się jak na giełdzie kwiatowej, a dla dzieci stworzono leśną krainę z chatkami na drzewach. To tylko przedsmak bogatej oferty dostępnej na tym lotnisku” – powiedziała Agnieszka Plewczyńska, Marketing Manager w Air France KLM Polska (na zdjęciu).

W tym samym zestawieniu po raz kolejny docenione zostało lotnisko Amsterdam Schiphol i zajęło drugie miejsce w kategorii „Najlepsze lotnisko na świecie” oraz „Najlepsze lotnisko w Europie”.

 

***

W ankiecie Business Traveller Awards 2014 przeprowadzonej przez firmę doradczą Deloitte udział wzięło niemal 750 osób, wśród nich czytelnicy magazynu Business Traveller Poland, prenumeratorzy miesięcznika – członkowie Klubu Polskiej Rady Biznesu oraz podróżujący biznesmeni, obsługiwani przez największe firmy organizujące podróże biznesowe w Polsce – HRG, Carlson Wagonlit, Airclub i Weco Travel. Ankietowani to reprezentatywna grupę polskich podróżujących biznesmenów. Ponad połowa – 52 proc. to osoby w wieku 40-59 lat, prawie jedna trzecia – 31 procent –  to grupa w wieku 26-39 lat. 57 procent to mężczyźni, 43 kobiety. Kapitalna większość – 84 proc. – mieszka w największych polskich miastach. Jeśli chodzi o wykonywane zajęcie, to głównie managerowie (33 procent), prezesi i członkowie zarządów firm (22 proc.), specjaliści i przedstawiciele wolnych zawodów (22 proc.) oraz właściciele (13 proc.) i przedsiębiorcy (10 proc.). Ponad dwie trzecie deklaruje zarobki powyżej 5000 złotych. Swój wolny czas spędzają głównie w Europie (39 proc.) oraz w krajach egzotycznych (39 proc.). 14 proc. jako miejsce wakacji wybiera Polskę. Ich hobby to głównie narciarstwo (28 proc.), nowe technologie (20 proc.) oraz żeglarstwo (15 proc.).
 

***

Air France KLM
Grupa Air France KLM jest czołowym graczem w branży transportu lotniczego i niekwestionowanym liderem w obsłudze rejsów dalekiego zasięgu do i z Europy. Jej głównym obszarem działalności jest transport pasażerów, towarów oraz obsługa techniczna samolotów. Obecnie Air France KLM może poszczycić się ponad 77,3 mln pasażerów i transportem 1,3 mln ton ładunków rocznie. Linie Air France KLM mają dwa porty bazowe: im. Charles’a de Gaulle’a w Paryżu i Amsterdam-Schiphol. Grupa obsługuje łącznie 231 portów lotniczych zlokalizowanych w 103 krajach, a jej flota liczy 552 samoloty. Grupa posiada również wiodący w Europie program lojalnościowy Flying Blue, do którego przystąpiło już ponad 24,5 mln członków.  Air France KLM wspólnie z partnerskimi liniami – Delta i Alitalia – tworzą największe transatlantyckie joint venture, które obsługuje ponad 250 lotów dziennie. Air France i KLM należą do sojuszu SkyTeam, który zrzesza 20 przewoźników lotniczych. Za pośrednictwem SkyTeam pasażerowie zyskują szeroki dostęp do globalnej sieci połączeń:  ponad 16 323 tys. lotów dziennie, do 1052  miast, w 177  krajach.
Więcej informacji o Air France KLM dostępnych jest na stronie: www.airfranceklm.com. Aktualne oferty promocyjne znaleźć można na stronach: www.airfrance.pl oraz www.klm.pl oraz pod numerami telefonów: +48 (22) 55 66 400; +48 (22)  55 66 444.