Platformy społecznościowe źródłem rekomendacji przy planowaniu wyjazdu
Linie lotnicze KLM uruchomiły nowe, inspirujące narzędzie, pomocne w planowaniu podróży – „KLM Dream Catcher”. Jest ono dostępne na stronie klmdreamcatcher.comi przetwarza tysiące rekomendacji dotyczących danego miejsca, zamieszczanych przez mieszkańców i turystów na 12 największych platformach społecznościowych takich jak: Trip Advisor, Google, Wikipedia, Facebook czy YouTube.
KLM jest pierwszą linią lotniczą na świecie, która skonsolidowała tak wiele serwisów turystycznych w jednym miejscu i udostępniła tego rodzaju rozwiązanie, łącząc dane z własną wyszukiwarką biletów.
KLM Dream Catcher jest bardzo prosty w korzystaniu. Wystarczyna stronie klmdreamcatcher.com wpisać miasto i zaznaczyć w kalendarzu termin wyjazdu. KLM Dream Catcher oprócz warunków pogodowych pokaże rekomendowane muzea, wydarzenia kulturalne, sklepy, restauracje, hotele i wiele innych ciekawostek dostępnych w danej lokalizacji. Po wybraniu najciekawszych (wystarczy swoje propozycje zaznaczyć żółtą gwiazdką) narzędzie utworzy spersonalizowaną mapę. Przy oznaczonych obiektach istnieje również możliwość dodania własnych sugestii, które Dream Catcher naniesie bezpośrednio na mapę. Na koniec pozostaje tylko wyszukać najtańszy lot KLM do celu naszej podróży. Gotowy plan wystarczy przenieść do smartfona, wydrukować lub udostępnić znajomym.
„KLM Dream Catcher jest wyjątkowy, ponieważ po raz pierwszy jesteśmy w stanie zaoferować naszym podróżnym całościowy i obiektywny obraz wybranej destynacji. Nie tylko oferujemy im przeloty, lecz również pomagamy przygotować się do podróży bardziej kompleksowo. Pasażerowie mogą od ręki przejrzeć listę najpopularniejszych atrakcji dostępnych w okolicy. W ten sposób inspirujemy i zachęcamy do podróżowania.” – powiedziała Chloe Marchand, Dyrektor Generalna Air France KLM w Polsce.
Wysiłki i inwestycje KLM w rozwiązania wykorzystujące platformy społecznościowe zostały w tym roku docenione w ramach E-Commerce Excellence Awards. Holenderska linia otrzymała główną nagrodę w kategorii „Najlepsza Obsługa Klienta”. Doceniono fakt, że KLM wykorzystuje social media nie tylko do rozwiązywania problemów podróżnych, ale przede wszystkim do wsłuchiwania się w ich potrzeby. Jury konkursu zachwyciły również dodatkowe akcje inspirowane platformami społeczościowymi, np. „KLM Surprise”, która polegała na wręczaniu podróżnym drobnych prezentów na podstawie ich ostatnich wpisów na Facebooku czy Twitterze. Ponadto holenderski przewoźnik zdobył nominacje w kategorii „Najlepsza Kampania Social Media” oraz „Najlepsza Linia lotnicza”.