W dniu 27 stycznia 2014 Gdańska Organizacja Turystyczna rozpoczyna drugi etap konkursu na Gdański Produkt Turystyczny – plebiscyt internetowy. Spośród 10 produktów turystycznych, które zostały najwyżej ocenione przez kapitułę konkursu plebiscyt wyłoni zwycięzcę internautów.
Plebiscyt będzie trwał dwa tygodnie (do 10 lutego 2014) podczas, których internauci będą mógł oddać głos na ich zdaniem najbardziej atrakcyjny produkt.
Na stronie www.gdansk4u.pl/gpt, na której odbywa się plebiscyt internetowy znajdziemy takie produkty jak: „Turystyczny Rajd Samochodowy” i „Szlakiem Złotego Smaku” zgłoszone przez firmę Czerwiński Travel S.C. Kolejne produkty to: „Zwiedzanie Fortu Góry Gradowej z Przewodnikiem” od Centrum Hewelianum, „Poznaj Gdańsk z Galionem” i „Regaty Nord Cup” zgłoszone przez Centrum AZS Galion. Znajdziemy też „Festiwal Szekspirowski w Gdańsku” realizowany przez Teatr Szekspirowski, Latarnie Morską i Restauracje Perła w Nowym Porcie, a także produkt turystyczny „Panienka z okienka, czyli Szlakiem Gdańskiego Przeznaczenia”, który oferuje Teja Tur. Znaleźć można też produkty zgłoszone przez APiT Holidays to „Trójmiasto Dzieciom” i „Gotyckie Obiekty Architektury Sakralnej w Gdańsku”.
Jest to już VI edycja konkursu na Gdański Produkt Turystyczny, którego celem jest wyłonienie już istniejących, wielosezonowych, atrakcyjnych produktów turystycznych dotyczących turystyki przyjazdowej i ich promocja. Laureatów konkursu (zwycięzcę kapituły konkursu oraz internautów) poznamy 11 lutego 2014, natomiast nagrody przyznane zostaną 28 marca 2014 podczas konferencji „Nowe Trendy w Turystyce” w Gdańsku.
Uczestnicy konkursu mogli zgłaszać produkty turystyczne do 10 stycznia 2014 w sześciu kategoriach:
- Aktywny Gdańsk,
- Bursztyn
- Solidarność
- Morze
- Zwiedzanie i Kultura
- Relaks
Kategorie konkursu są spójne z wyszukiwarką produktów turystycznych gdansk4Fun, dzięki temu wszystkie produkty turystyczne biorące udział w plebiscycie internetowym umieszczone zostaną w wyszukiwarce. Natomiast zwycięskie produkty turystyczne zostaną dodatkowo oznaczone logo konkursu, które zdecydowanie wyróżni je na tle innych.
Konkurs składał się z dwóch etapów – Nagrody Kapituły Konkursu oraz plebiscytu – Nagrody Internautów. Pierwszą z nagród uzyska jeden ze zgłoszonych produktów turystycznych, który uzyska największe poparcie kapituły konkursu złożonej z ekspertów z branży turystycznej. Natomiast nagroda internautów dla produktu turystycznego zostanie wyłoniona poprzez plebiscyt internetowy na stronie www.gdansk4u.pl
Zwycięskim produktom zostaną nadane tytuły – „Gdański Produkt Turystyczny 2014” i „Gdański Produkt Turystyczny 2014” – nagroda internautów na okres roku. Główną nagrodą w konkursie jest 2 miesięczna kampania promocyjna na portalu turystycznym www.gdansk4u.pl.
Plebiscyt internetowy znajdują się na stronie Gdańskiej Organizacji Turystycznej www.gdansk4u.pl/gpt.