Najlepsze produkty regionalne zostaną wyłonione w konkursie organizowanym w ramach III edycji Targów Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia, które odbędą się w dniach 4-6 kwietnia br. w Centrum MT Polska w Warszawie. Nagrodzone zostaną w nim produkty w czterech kategoriach: skarby natury, promile i procenty, natura i uroda oraz rękodzieło.

Konkurs przeznaczony dla tegorocznych wystawców targów organizowany jest pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, który przygotował również nagrodę główną za najlepszy produkt. Dodatkowo w poszczególnych kategoriach na laureatów czekają Złoty Medal Targów Regionalia 2014 oraz wyróżnienia. Celem konkursu jest promocja produktów regionalnych i lokalnych oraz rzemiosła artystycznego z Polski i ze świata.

– Produkty tradycyjne i ekologiczne systematycznie zyskują na popularności wśród Polaków. Konsumenci mają do dyspozycji coraz większy wybór zdrowych artykułów spożywczych, naturalnych kosmetyków, a także wyjątkowych wyrobów rękodzieła. Targi Regionalia są okazją dla lokalnych producentów z Polski i zagranicy, by bezpośrednio zaprezentować tysiącom potencjalnych klientów swoje oferty. Zachęcamy zatem do wzięcia udziału w naszym konkursie i zawalczenia o nagrodę oraz tytuł, który wyróżni produkt na coraz bardziej konkurencyjnym rynku – mówi Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska organizującej Targi Regionalia.

 

Najlepsi z najlepszych

W konkursowej kategorii skarby natury wystawcy Targów Regionalia mogą zgłaszać wyroby z zakresu: żywność ekologiczna, tradycyjna, produkty regionalne i lokalne, produkty spożywcze, natomiast wśród promili i procentów: wina, nalewki i piwa regionalne. Z kolei w kategorii natura i uroda jury będzie wybierać najlepszy produkt spośród kosmetyków naturalnych, a także artykułów do pielęgnacji ciała. Ponadto w kategorii rękodzieło oceniane będzie rzemiosło artystyczne, moda inspirowana folklorem, twórcy ludowi oraz produkty ręcznie robione. W skład komisji konkursowej wejdą przedstawiciele: Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego oraz Międzynarodowych Targów Polska. Zgłoszenia są przyjmowane do 28 marca br., w formie elektronicznej na adres wskazany w regulaminie.

 

Regionalne propozycje

Podczas Targów Regionalia, odbywających się w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie, wystawcy z Polski i zagranicy zaprezentują szeroki wybór produktów tradycyjnych i ekologicznych. Na stoiskach znajdą się liczne propozycje artykułów spożywczych, w tym wyrobów mleczarskich i miodów, a także win czy browarów regionalnych. Nie zabraknie również wyrobów rzemieślniczych, z drewna, mody inspirowanej folklorem, ręcznie robionej biżuterii oraz kosmetyków wytwarzanych w oparciu o naturalne składniki. Na uczestników czekają także liczne atrakcje przewidziane w programie imprezy, w tym degustacje lokalnych przysmaków, pokazy gotowania i konkursy. Ponadto równolegle organizowane będą Targi Agroturystyka promujące wypoczynek wśród wiejskich krajobrazów. Zaprezentują się na nich gospodarstwa ekologiczne i agroturystyczne, kwatery prywatne oraz pokoje gościnne. Podróżnicze propozycje na sezon wiosenno-letni będzie można znaleźć jeszcze na Targach LATO, które odbędą się w sąsiadującej hali.

 

Więcej informacji na temat imprezy oraz konkursu znajduje się na stronie www.targiregionalia.pl.

 

 

***

Międzynarodowe Targi Polska to operator jednego z najnowocześniejszych obiektów wystawienniczo-eventowych w Polsce – Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska – zlokalizowanego przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Obiekt ten jest w pełni dostosowany do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zajmuje łącznie 15 200 mkw., z czego 10 000 mkw. stanowi funkcjonalna i klimatyzowana hala wystawiennicza, 4 000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw. nowoczesne zaplecze konferencyjno-biurowe.

Międzynarodowe Targi Polska jest też organizatorem wielu dużych i ważnych biznesowo imprez targowych, w tym China Expo Poland poświęconych współpracy handlowej z Chinami, Targów Agroturystyka, Regionalia i Dziedzictwo.