Pierwszy Lexus w szybko rosnącym segmencie kompaktowych SUV-ów klasy premium. Przygotowaliśmy wyjątkową przedsprzedażową ofertę na samochód z napędem hybrydowym.

Na tegorocznym Pekińskim Salonie Motoryzacyjnym został zaprezentowany całkowicie nowy model Lexusa, będący ostro wystylizowanym, luksusowym kompaktowym SUV-em.
NX jest pierwszym Lexusem w tym segmencie. Jego drapieżna, emocjonalna stylistyka ma przemawiać do nowej grupy nabywców, wiodących aktywne życie w mieście.
NX 300h, z wysoce efektywnym napędem hybrydowym, będzie oferowany w dwóch wariantach wybrać pomiędzy przednim napędem i napędem przekazywanym na obie osie jezdne. Dodatkowo dostępny będzie układ automatycznego wstrzymywania i wznawiania pracy silnika „Stop and Start”, oszczędzający paliwo i zapewniający błyskawiczny rozruch.

We wnętrzu NX znajdziemy szereg innowacyjnych rozwiązań, takich jak debiutująca w marce Lexus funkcja bezprzewodowego ładowania przenośnych urządzeń – np. telefonów komórkowych, nowy zdalny sterownik ekranu z panelem dotykowym, panoramiczny system wizyjny, rozbudowany wyświetlacz wielofunkcyjny – obejmujący m.in. akcelerometr (po raz pierwszy w samochodzie Lexus), czołowy wyświetlacz projekcyjny, funkcję monitorowania martwych pól widoczności i funkcję ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu samochodu.

Opcjonalna wersja F SPORT wyróżnia się bardziej agresywną i bardziej sportową linią oraz specjalnym wykonaniem takich elementów, jak wcięta osłona chłodnicy i dolna sekcja przedniego zderzaka, a także zarezerwowanymi wyłącznie dla tej wersji tarczami kół ze stopu aluminium, czarnymi oprawami zewnętrzny lusterek wstecznych, specjalną kolorystyką wnętrza, ozdobnym panelem i sportowymi fotelami.

Szef zespołu konstrukcyjnego NX, Takeaki Kato, stwierdza: „NX jest luksusowym kompaktowym SUV-em, łączącym wysokie osiągi z bogactwem wyposażenia w atrakcyjnym opakowaniu”.

„Podobnie jak wysokiej klasy sportowe zegarki, rowery czy modne dodatki, NX stanowi ekskluzywny element miejskiego ekwipunku sportowego”, dodaje.

„Luksus przejawia się w drobnych, ale istotnych szczegółach.” Przykładami starannego dopracowania szczegółów są oświetlenie wnętrza, metaliczne nakładki na krawędzie nadkoli, przyjemne w dotyku przełączniki oraz wiele innych innowacji, wyznaczających nowe standardy dla przyszłych modeli Lexusa.

„Oprócz luksusowych doznań zmysłowych, NX doskonale wpisuje się w codzienne życie, a jednocześnie ułatwia oddawanie się sportowemu hobby w weekendy.”

 

Stylistyka zewnętrzna

Wyraźnie zainspirowany linią stylistyczną koncepcyjnego LF-NX, Lexus NX został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu niezbyt często kojarzonego z modelami typu SUV poczucia zwinności oraz o przystosowaniu do miejskich warunków użytkowania. Agresywna forma nie pozostawia wątpliwości co do jego funkcjonalności i wysokich osiągów.

Mocno uwypuklone przednie i tylne nadkola są płynnie zespolone z romboidalnie uformowanym nadwoziem, którego linie spina osłona chłodnicy o wciętym, klepsydrowym zarysie. Wyraziste przetłoczenia nadają żwawy wygląd i znamionują skoncentrowaną wewnątrz niesamowitą siłę. Głęboko wyprofilowane łuki nadkoli, kryjące 17- lub 18-calowe koła, dodają sylwetce muskularności. Nowatorskie diodowe reflektory i światła do jazdy dziennej dobitnie odzwierciedlają śmiałą formułę stylistyczną Lexusa.

Boczny profil charakteryzuje wspinająca się ku tyłowi linia dachu, oznaczająca dużą ilość miejsca nad głowami pasażerów na tylnych siedzeniach i kreująca zwartą sylwetkę.

Wyrzeźbione zewnętrzne lusterka wsteczne oraz będące nowością w świecie motoryzacji klamki drzwi z ukrytym mechanizmem zamka i integralnym podświetleniem dodają posmaku ekskluzywności.

Tył jest zdominowany przez uformowane na wzór litery L diodowe światła, podkreślające przynależność do marki, natomiast układ linii nadwozia nawiązuje do klepsydrowej osłony chłodnicy.

 

Wzornictwo wnętrza

Podstawowym zamysłem było połączenie strukturalnego piękna tego dynamicznego samochodu ze znamionującymi ekskluzywność i funkcjonalność materiałami oraz teksturami powierzchni.

Mocno zarysowane środkowe obramowanie deski rozdzielczej symbolizuje siłę przynależną modelom typu SUV. Wstawki ochronne po obu stronach środkowej konsoli tworzą stabilne oparcie dla kolan kierowcy i pasażera. Wrażenie obcowania z najnowocześniejszą techniką potęguje ergonomiczny interfejs użytkownika (Human Machine Interface), zapewniający intuicyjną interakcję z urządzeniami pokładowymi. W NX odnajdujemy kontynuację obowiązującej w marce Lexus koncepcji podziału kokpitu na strefę wyświetlania i strefę operacyjną.

Istotnym kryterium przy projektowaniu kabiny była jej przestronność, a pod tym względem szczególną uwagę zwrócono na siedzenia. NX oferuje mnóstwo przestrzeni nad głowami oraz duży odstęp pomiędzy miejscami w przednim i tylnym rzędzie. Do dyspozycji jest też najdłuższa w tej klasie przestrzeń bagażowa.

Pikowane wykończenie siedzeń i zróżnicowana grubość wyściółki piankowej wyrażają crossowy charakter tego samochodu.

Surowe metaliczne wykończenie centralnego obramowania deski rozdzielczej kontrastuje z teksturą otaczających materiałów.

 

Napęd

W modelu NX zastosowano wysoce wyrafinowany hybrydowy zespół napędowy, ze sprawdzonym 2,5-litrowym spalinowym silnikiem pracującym w cyklu Atkinsona, generatorem prądu, silnikiem elektrycznym i akumulatorem trakcyjnym. Rozwija on sumaryczną moc 197 KM. Wersja z napędem hybrydowym wyposażona jest w specjalny układ aktywnej kontroli drgań nadwozia, co przyczynia się do zwiększenia komfortu i stateczności prowadzenia poprzez ograniczenie kołysania na nierównych nawierzchniach.

Zawieszenie i podwozie NX został stworzony z myślą o dynamicznej jeździe, pewności prowadzenia, stabilności nadwozia podczas skręcania oraz komforcie jazdy. Wyróżnia się również bezpośrednią reakcją na ruchy kierownicy i statecznością na nierównych nawierzchniach. Fundamentem dla zaawansowanego układu zawieszenia jest nadwozie o wysokiej sztywności z rozbudowanymi usztywnieniami w części podwoziowej. W nowym nadwoziu wprowadzono liczne wzmocnienia usztywniające, dodatkowe grodzie i wsporniki zawieszenia. Zastosowano w nim dodatkowe zgrzeiny punktowe, a także połączenia klejone, laserowe spoiny śrubowe oraz spoiwo do szyb o wysokiej sztywności. Wybrane wersje modelu NX otrzymały nowo opracowane przez Lexusa amortyzatory oraz nowej generacji zawieszenie AVS o regulowanym tłumieniu z zaworami elektromagnetycznymi o liniowej charakterystyce. Układ wyboru trybu jazdy Drive Mode Select może korygować siłę tłumienia amortyzatorów, co pozwala uzyskać większy komfort prowadzenia i bardziej spokojną jazdę dzięki zredukowaniu kołysania nadwozia.

 

Bezpieczeństwo

Bogate wyposażenie odpowiadające za bezpieczeństwo czynne obejmuje między innymi pełnozakresowy panoramiczny system wizyjny (Panoramic View Monitor), pełnozakresową adaptacyjną kontrolę prędkości jazdy, ostrzeganie o zjeżdżaniu z pasa ruchu (LDA), monitorowanie martwych pól widoczności (BSM), ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu samochodu (RCTA), nowo wprowadzone lampy doświetlające zakręty oraz wyświetlacz projekcyjny. Debiutujący w marce Lexus panoramiczny system wizyjny wykorzystuje kamerę o największej rozdzielczości spośród oferowanych w samochodach tej marki.

Model NX jako pierwszy w swoim segmencie wprowadza pełnozakresową adaptacyjną kontrolę prędkości jazdy, pozwalającą automatycznie podążać za poprzedzającym pojazdem i w razie potrzeby samoczynnie zatrzymać się.

 

Wymiary

Długość całkowita: 4630 mm Szerokość całkowita: 1845 mm Wysokość całkowita: 1645 mm (z anteną płetwową), 1630 mm (bez anteny płetwowej) Rozstaw osi: 2660 mm Rozstaw kół przednich/tylnych (z ogumieniem o szerokości 225): 1580/1580 mm Rozstaw kół przednich/tylnych (z ogumieniem o szerokości 235): 1570/1570 mm

 

 

Zapraszamy do kontaktu:

Lexus Warszawa-Żerań
03-303 Warszawa
ul. Jagiellońska 84

tel. (22) 203 70 00
info@lexuswarszawa-zeran.pl