• Biura podróży z ponad 60 rynków będą mogły rezerwować z wyprzedzeniem wybrane przez podróżnych miejsca w klasie ekonomicznej
  • Rozwiązanie Amadeus Airlines Ancillary Services umożliwi również pasażerom zakup miejsca z dodatkową przestrzenią na nogi

Warszawa, 23 stycznia 2014 r.:Amadeus iLufthansa, niemiecka linia lotnicza, należąca do największych w Europie, ogłosiły podpisanie nowej umowy, która umożliwi przewoźnikowi sprzedaż rezerwacji miejsc z wyprzedzeniem, jako usługę dodatkową realizowaną przez biura podróży korzystające z rozwiązania Amadeus Airline Ancillary Services.

Porozumienie obejmuje również austriackie narodowe linie lotnicze Austrian Airlines, należące do holdingu Lufthansa. Zapewnia ono biurom podróży z 63 rynków na całym świecie korzystającym z rozwiązania Amadeus możliwość rezerwacji miejsc z wyprzedzeniem w klasie ekonomicznej dla podróżnych latających na trasach krajowych i europejskich. Dodatkowo, pasażerowie będą mogli kupić miejsca z dodatkową przestrzenią na nogi, zarówno na trasach kontynentalnych, jak i międzykontynentalnych.

Za niewielką dodatkową opłatą pracownicy biur podróży będą mogli rezerwować z wyprzedzeniem wybrane przez podróżnych miejsca. Jej wysokość będzie zależała od jego rodzaju – standardowego lub przy przejściu, z większą przestrzenią na nogi. Pasażerowie bez wcześniejszej rezerwacji miejsca będą mogli wybrać je bezpłatnie tylko przy odprawie.

                                                                                                                                   

Lufthansa i Austrian Airlines zaczną korzystać z Amadeus Airline Ancillary Services – kompleksowego, wielokanałowego rozwiązania zgodnego ze standardami branżowymi – w celu dystrybucji usług dodatkowych za pośrednictwem swoich witryn internetowych w pierwszej połowie 2014 roku. Dzięki nawiązaniu współpracy z Amadeus i wprowadzeniu możliwości rezerwacji miejsc z wyprzedzeniem w biurach podróży na całym świecie, Lufthansa i Austrian Airlines przyjmą wielokanałowe podejście do merchandisingu. Obie linie lotnicze wykorzystują EMD (ang. Electronic Miscellaneous Documents), standardowe rozwiązanie IATA do dokonywania rezerwacji dla usług dodatkowych.

Biura podróży będą mogły łatwo i skutecznie dokonać rezerwacji miejsc za pośrednictwem Amadeus Airline Ancillary Services, ponieważ rozwiązanie to jest intuicyjne w obsłudze. Dodatkowe usługi merchandisingowe z wykorzystaniem Amadeus Airline Ancillary Services zostały zaprojektowane w taki sposób, aby zwiększyć zarówno liczbę rezerwacji, jakie linie lotnicze uzyskują poprzez kanał biur podróży, jak i zyski generowane przez pasażerów.

Zdajemy sobie sprawę, że komfort jest bardzo ważny dla turystów. Nowy produkt zapewni naszym pasażerom większą elastyczność i możliwość wyboru miejsca. Dzięki niemu podróż stanie się bardziej spersonalizowana, a podróżni będą mieli pewność, że wybierając nasze linie usiądą na swoim ulubionym miejscu. Nasza współpraca z firmą Amadeus oznacza, że damy naszym klientom wybór, bez względu na to, gdzie rezerwują swój przelot. Oznacza to, że jesteśmy w stanie zapewnić im usługi i produkty, które poprawią jakość podróżowania – powiedział Günter Friedrich, VP IT Development Commercial, Lufthansa.

Produkty i usługi merchandisingowe są priorytetem dla linii lotniczych. Pozwalają im na wyróżnienie oferty, zaspokojenie indywidualnych potrzeb klientów oraz optymalizację dochodów. Oferując ten nowy produkt we współpracy z firmą Amadeus, Lufthansa i Austrian Airlines dołączają do 76 innych przewoźników, którzy wiedzą już, w jaki sposób Amadeus Airline Ancillary Services może pomóc im przesunąć sposoby porównywania taryf lotniczych z poziomu ceny do poziomu usługi. To pomaga przewoźnikom jeszcze skuteczniej konkurować – powiedział Decius Valmorbida, VP of Distribution Marketing, Amadeus.

Obecnie 78 linii lotniczych podpisało umowy dotyczące wdrożenia rozwiązania Amadeus Airline Ancillary Services, z których 22 aktualnie dystrybuuje swoje usługi dodatkowe poprzez biura podróży na 63 rynkach.