Co tworzy atmosferę w hotelu i sprawia, że Goście chętnie do niego wracają. Jak odpowiednio przygotować pokój hotelowy, aby podróżujący czuł się w nim jak w domu? W końcu kto dba o czystość w całym obiekcie i dlaczego dział Służby Pięter pełni jedną z ważniejszych ról w funkcjonowaniu hotelu? Na te pytania odpowiada Pani Dorota Dziedzic Główny Specjalista ds. Służby Pięter w sieci Qubus Hotel.
Decydując się na rezerwację pokoju w danym hotelu, Goście płacą za jakość, czystość oraz wysoki poziom usług, co potem dokładnie weryfikują podczas pobytu. Czysty, pachnący pokój, wygodne łóżka, elegancka łazienka, te elementy wpływają często na ocenę przez Gościa całego hotelu. Pracownicy Służby Pięter grają zatem główną rolę w sprzedaży najważniejszego produktu hotelu, jakim jest właśnie komfortowy nocleg w standardowych pokojach i apartamentach.
CZYM DOKŁADNIE ZAJMUJE SIĘ DZIAŁ SŁUŻBY PIĘTER?
Do podstawowych zadań Działu Służby Pięter należy utrzymanie czystości w pokojach hotelowych. Jest to m.in. wymiana i ewidencja pościeli, ręczników, materiałów reklamowych. Pracownik Służby Pięter informuje przełożonego o brakach i usterkach w pokojach, zgłasza i ewidencjonuje rzeczy pozostawione przez Gości hotelowych. Jest on odpowiedzialny również za współpracę z pralnią oraz realizowanie życzeń Gości dotyczących np. dodatkowej usługi sprzątania, ręczników itp. Służba Pięter odpowiada także za utrzymanie czystości w pomieszczeniach ogólnodostępnych, takich jak korytarze, windy, szatnie czy toalety.
PRZYKŁADOWE NIETYPOWE PROŚBY GOŚCI
Przez 17 lat istnienia sieci Pracownicy Działu Służby Pięter zrealizowali już tysiące próśb naszych Gości. Zdarzyły się wśród nich, także te nietypowe np. Gość poprosił o przyniesienie do pokoju posiłku dla psa w miseczkach, na tacy. Dostarczaliśmy też do pokoju 6 dodatkowych poduszek, przyszyliśmy również setki guzików do koszul.
STANDARDY W DZIALE SŁUŻBY PIĘTER
Jednym z najważniejszych standardów w Dziale Służby Pięter jest sprzątanie pokoju hotelowego. Pracownik Służby Pięter zaczyna od otworzenia okien, wyrzucenia śmieci z pokoju i łazienki i sprawdzenia zawartości mini baru. Następnie wynosi wykorzystaną bieliznę pościelową i ręczniki, ścieli łóżka oraz sprząta łazienkę. W dalszej kolejności odkurza i wyciera kurze, dokłada ręczniki, wodę mineralną i materiały reklamowe. Na koniec sprawdza wyposażenie. Jeśli nie ma żadnych usterek pokój zostaje wprowadzony do systemu sprzedaży.
Pracownicy Służby Pięter często znajdują w pokojach różne rzeczy pozostawione przypadkowo przez Gości hotelowych. Najczęściej są to wszelkiego rodzaju ładowarki (od telefonów, laptopów, maszynek do golenia, szczoteczek do zębów itp.), kosmetyki, biżuteria, odzież, pieniądze czy dokumenty. Zdarzają się także zabawne niespodzianki. Kiedyś Goście zostawili np. główkę kapusty w szafie oraz kilka zniczy. W każdym tego typu przypadku Pracownik Służby Pięter stosuje standard ewidencji rzeczy pozostawionych. Informuje o znalezionej rzeczy przełożonego lub recepcję hotelową. Sprawdza czy Gość opuścił już hotel, jeśli nie przedmiot zostaje mu zwrócony przy wymeldowaniu. Jeśli Gość już wyjechał rzecz jest dokładnie opisywana w Raporcie Rzeczy Znalezionych.
Ewelina Szlufik, pracuje od 2013r.
„Standardy sprzątania pokoi są jednoznaczne i w dużym stopniu pomagają mi w pracy. Dzięki nim osiągam lepsze efekty. To czego nauczyłam się w Qubus Hotel, jeśli chodzi o utrzymanie czystości w pokoju z powodzeniem wykorzystuję również u siebie w domu. Dzięki temu sprzątanie stało się łatwiejsze, szybsze i bardziej efektywne”
Halina Boruszka, pracuje od 2003r.
„Standardy sprzątania pokoi systematyzują kolejność wykonywania czynności, powodują, że nie można pominąć żadnej powierzchni. Z powodzeniem wykorzystuję je we własnym domu. Czasem domownicy uśmiechają się, kiedy np. papier toaletowy zaginam w trójkącik, czy poleruję baterię w umywalce”
SZKOLENIA DLA PRACOWNIKÓW
Każda nowo zatrudniona osoba w Dziale Służby Pięter przechodzi szkolenie z kierownikiem lub specjalistą. Trwa ono około 3 miesiące i jest zakończone testem. Standardy szkoleniowe opracowywane są na podstawie wieloletnich doświadczeń związanych z pracą działu. Przy ich tworzeniu bierzemy także pod uwagę sugestie naszych Gości.
CIEKAWOSTKI
W Qubus Hotel są 1462 pokoje. Sieć jest na 5 miejscu w rankingu 30 największych graczy hotelowych w Polsce w 2012r. (Zestawienie „raport z rynku hotelarskiego w Polsce 2012” przygotowane przez „Hotelarz” )
W całej sieci jest ponad 4 000 antyalergicznych poduszek i kołder, które są regularnie dezynfekowane. Mamy też 2448 łóżek, 6296 ręczników w ciągłym obiegu.
Pani pokojowa sprząta średnio 210 pokoi w miesiącu. Sprzątanie 1 pokoju zajmuje ok. 20-25min. Średnia wieku pracowników Służby Pięter w Qubus Hotel to 42 lata.
Jesteśmy firmą, która popiera ideę odpowiedzialnego biznesu także w tematyce ekologii. W związku z tym redukujemy ilości opakowań poprzez stosowanie koncentratów. Raz w miesiącu przeprowadzamy kontrolę stężenia dozowanych środków, a w naszych łazienkach Goście znaleźć mogą informację na temat tego jak oszczędzać wodę.